رفع چین و چروک پوست صورت

chorok

به‌عنوان بخشی از فرآیند طبیعی بالا رفتن سن، ساختارهایی که صافی و سفتی پوست را فراهم می‌کنند تخریب می‌شوند. ممکن است خطوط ریز، چین‌وچروک و لک های پیری بر روی پوست خصوصاً در اطراف چشم، لب و ابرو پدیدار شود. با بالا رفتن سن پزشک جهت بهبود ظاهر پوست، روش‌های درمانی متفاوتی را به شما پیشنهاد می­دهد.متخصصین پوست داروهای موضعی و تزریقی را پیشنهاد می­دهند که می‌توانند پوست‌های پیر را صاف، سفت و روشن ­کنند. درصورتی‌که جراحی زیبایی مدنظر شماست، درحالی‌که جراحان قادر به مشخص‌تر کردن برجستگی‌های صورت ازجمله استخوان چانه و خط فک هستند، مهارت سفت کردن و صاف نمودن پوست را نیز دارند.

متخصصین کلینیک زیبایی رازی جهت بهبود ظاهر پوستی که در حال پیر شدن است تکنیک‌های غیرتهاجمی متعددی ازجمله تجویز کرم‌های موضعی و تزریقی، لیزر، هایفو، امواج رادیو فرکانسی و انواع مختلف لیفت (کشیدن پوست) را ارائه­ می­دهند. این­ روش‌های درمانی که اغلب ماندگاری زیادی دارند الاستیسیته (خاصیت کشسانی) و میزان استحکام پوست را افزایش داده و موجب رفع چین‌وچروک، خطوط و لک ه­ای تیره پوست می­شوند. در طول جلسه  متخصصین کلینیک پوست و مو رازی روش درمانی مناسب شما را تشخیص داده درنتیجه می­توانید به بهترین نتایج دست‌یابید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، مشاوره و گرفتن نوبت با شماره­ای 02188334029 02188333259 تماس بگیرید.

[dopts id=”32″]

دلایل پیر شدن پوست صورت


با بالا رفتن سن میزان کلاژن و الاستین پوست یعنی همان پروتئین‌هایی که به پوست سفتی و حالت کشانی می‌بخشند به‌تدریج کاهش می‌یابند. علاوه بر این توده‌ی چربی که به پوست ظاهری پر و صاف می‌دهد کم‌کم شروع به از دست دادن شکل خود می‌کند. درنتیجه ممکن است پوست شل شود و میزان کشسانی آن کاهش یابد که همه‌ی این عوامل موجب بروز چین‌وچروک، خطوط ریز و افتادگی پوست می‌گردد. غالباً این تغییرات در اطراف چشم و دور دهان و روی پیشانی محسوس‌تر هستند. ژنتیک و در معرض نور آفتاب قرار گرفتن دو عامل اصلی تأثیرگذار بر روی روند پیر شدن پوست هستند. با گذشت زمان، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب باعث ایجاد چین‌وچروک، خطوط ریز، تغییر رنگ، ضخیم شدن پوست و از بین رفتن حالت کشسانی آن می­شود.مصرف سیگار نیز بر سرعت پیر شدن پوست می­افزاید. نیکوتین و دیگر مواد شیمیایی موجود در سیگار موجب تقلیل زودهنگام مقدار کلاژن و الاستین پوست شده درنتیجه باعث ایجاد چین‌وچروک و خطوط می‌شود. البته روش هایی برای جلوگیری از چین و چروک صورت و کاهش روند پیری وجود دارد که ایجاد چین و چروک ها را به تاخیر می اندازد اما به هرحال از ایجاد آن نمی توان اجتناب کرد.

مشاوره قبل از درمان


متخصصین پوست، پوست شما را به‌دقت از سر تا نوک انگشتان پا معاینه می­کنند، آسیب ناشی از نور آفتاب را برآورد می­‌کنند و خطوط و چین‌وچروک‌های ریز آن را مشخص و همچنین هر نوع لکه­‌ی تیره‌ای که لکه‌ی کبدی یا لکه پیری نیز نامیده می‌شود را شناسایی می­‌کنند.

روش‌های درمانی جهت جوانسازی پوست صورت


کرم‌های موضعی رتونئید

وقتی ژل و کرم‌های موضعی ریتنوئید به روی پوست زده شوند، تولید پروتئین‌های کلاژن جدید را افزایش می­‌دهند که این امر باعث پر و سفت شدن ظاهر پوست می‌شود. بعلاوه محصولات حاوی رتینوئید، سرعت تکثیر و تقسیم سلولی که باعث تولید سلول‌های جدید در لایه فوقانی پوست می‌شوند را افزایش می‌دهد. این فرآیند می­تواند میزان لک های پیری و پیگمنتاسیون های (تجمع رنگدانه ها) ناهمگون و غیریکنواخت روی پوست را کاهش دهد.

تزریق بوتاکس

botax

بوتاکس ماده­‌ای است که تکانه­ های عصبی عضلات را متوقف و موقتاً عضلات را شل می­کند. وقتی بوتاکس مستقیماً به عضلات واقع در صورت تزریق شود خطوطی که براثر حرکات صورت ایجادشده‌اند شل می‌شوند در نتیجه پوست صاف‌تر به نظر می‌رسد. بیشترین ناحیه‌هایی که در آنها تزریق بوتاکس انجام می‌گیرد پیشانی، بین ابروها، اطراف چشم و اطراف دهان می‌باشد. از روش تزریق بوتاکس در چین‌وچروک‌های ریزتر می­تواند مانع عمیق‌تر شدن آنها شود. جهت کمتر شدن میزان این نوع چین‌وچروک‌ها به مقدار کمتری از دارو نیاز می‌باشد. درواقع این روش درمانی برای رفع چین و چروک نیاز به دوره‌ی بهبودی ندارد با این‌ حال پزشکان توصیه می‌کنند تا 4 ساعت بعد از تزریق از انجام ورزش خودداری کنید

تزریق ژل یا ماده‌ی پرکننده

zhel

ژل ماده ­ایست در پوست که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌­کند. پزشکان برای رفع چین‌وچروک پوست و پر کردن آنها از ژل استفاده می‌کنند. جهت رفع خطوط عمیق‌تر و چین‌وچروک‌ها ازجمله خطوط بین بینی و گوشه­‌های دهان و خطوط زیر چشم اغلب از ژل‌ها استفاده می‌­شود. بعلاوه، از ژل‌های حاوی اسید هیالورونیک می­توان برای برجسته ساختن لب‌ها که با بالا رفتن سن باریک‌تر می‌شوند نیز استفاده نمود. نتیجه چند دقیقه پس از تزریق قابل‌رؤیت بوده و معمولاً 6 تا 9 ماه و یا حتی بیشتر ماندگاری دارد.

تزریق چربی

charbi

در فرآیند درمانی تزریق چربی، جراحان چربی اضافی را از بخش دیگری از بدنتان مثل شکم و ران‌ها برداشته و از آن برای حجم کردن نواحی لاغر صورت استفاده می‌کند. این چربی توسط دستگاهی کوچک به نام سانتریفیوژ که خون و روغن را از چربی جدا می­‌کند تصفیه می‌شود. چربی باقیمانده، بافتی مناسب برای تزریق ماده‌ی پرکننده به گونه، اطراف فک و زیر چشم است. لب را می‌توان با تزریق چربی نیز بزرگ و برجسته کرد.جراحان به کمک لوله­‌ای انعطاف‌پذیر و کوچک موسوم به کانولا چربی را خارج می­سازند. کانولا به درون ران‌ها یا شکم هدایت شده و دستگاه ساکشن چربی را خارج می­‌کند. پس از پردازش چربی، جراحان با کمک سرنگ مقدار کمی از آن را به صورت تزریق می­کنند. دوره­ ی نقاهت در روش تزریق چربی کوتاه است. پانسمان کوچکی بر روی برش‌های ریز روی ران‌ها و شکم گذاشته می‌شود.

درمان با لیزر فرکشنال co2

9

روش لیزر با فرکشنال Co2از پرتوهای پرانرژی نور برای تحریک فرایند تکثیر و تقسیم سلولی استفاده می­‌کند و در حین افزایش تولید کلاژن به زدودن سلول‌های پوستی آسیب‌دیده و تغییر رنگ داده­ کمک می­‌کند. لیزر فرکشنال Co2 می­تواند چین‌وچروک‌های عمیق، خطوط (ناشی از اخم و خنده) و رنگدانه‌هایی که به‌طور غیریکنواخت تجمع کرده‌اند را از بین ببرد. متخصص، به‌جای لایه‌برداری کل ناحیه ­ی تحت درمان، پرتوهای میکروسکوپی نور را در چند محل متمرکز می­‌کنند. این روش دوره­ ی نقاهت را کوتاه کرده و آسیب ناشی از گرمای لیزر را به حداقل می­‌رساند.

درم ابریژن

derma

درم ابریژن تکنیکی جهت زدودن لایه­ های آسیب‌دیده‌ی پوست به کمک خراشیدن یا تراشیدن است. نتیجه این روش، پوستی صاف‌تر و روشن‌تر با چین‌وچروک، خطوط و لکه‌های پیری کمتر است. برای انجام فرایند درم ابریژن، متخصص پوست اول داروی بی­ حس را در ناحیه­ ی تحت درمان تزریق نموده تا مطمئن شود که شما در حین انجام این روند درمانی هیچ‌گونه درد و ناراحتی حس نخواهید کرد. سپس از وسیله­ ی مکانیکی کوچکی برای برداشتن آرام لایه ­های آسیب‌دیده‌ی سطح پوست استفاده می‌کند.

هایفوتراپی

haifo

هایفو یک روش جدید و غیر جراحی برای لیفت (کشیدن) پوست صورت است که به عنوان جایگزینی برای جراحی لیفت صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه‌های هایفو از تکنولوژی فراصوت برای نفوذ عمق بیشتر در پوست استفاده می‌کنند. این تکنولوژی با افزایش سرعت رشد کلاژن، بافت صورت، گردن و ابروها را بهبود می‌بخشد و لیفت محسوسی در پوست ایجاد می‌کند. ممکن است بیماران در طول جلسات هایفو احساس درد کمی در نواحی استخوانی مانند خط فک داشته باشند. این درد به خاطر انرژی فراصوتی است که به پوست اعمال می‌شود. یک جلسه هایفو تقریباً 60 دقیقه به طول می‌انجامد.

رادیو فرکانسی

ferecance

(RF) اختصاری برای روش رادیو فرکانسی می‌باشد؛ و این روش معالجه برای افرادی مناسب است که پوست صورت صاف‌تر و بدون چین و چروک‌تری می­‌خواهند. طی انجام این فرایند درمانی، از امواج رادیو فرکانسی هدفمند برای گرم کردن بافت زیر پوست استفاده می­‌شود تا کلاژن تحلیل رفته­ ی پوست تجزیه شود و پوست سفت‌تر و جوان‌تر شود. درمان با امواج رادیویی پوست را سفت و نشانه‌های پیری را کاهش می‌دهد.درمان چین‌وچروک پوست صورت با روش رادیو فرکانسی بدین شکل کار می­‌کند که جریاناتی­ با دامنه­ ی پایین (قدرت پایین) و بسامد بالا (در برد بسامد رادیویی) به‌وسیله‌ی پروبی چون الکترود به ناحیه­ ی تحت درمان تابانده می­‌شود. نتایج شورا قابل‌مشاهده و محسوس هستند و حتی هفته ­ها پس از درمان اثرات درمان بهتر هم می­شود زیرا افزایش تولید کلاژن باعث سفت و جمع شدن بیشتر پوست می­‌شود.

لیفتینگ (کشیدن پوست صورت)

lift

لیفت یا کشیدن پوست صورت، که به آن ریتیدکتومی نیز معروف است، یک روش جراحی است که منجر به جوان‌تر شدن پوست صورت می‌شود. در این روش، پوست صورت جابجا و سفت شده و خطوط ایجاد شده در اطراف چشم و دهان تصحیح می‌شوند و برجستگی‌های طبیعی صورت، مانند استخوان گونه، بیشتر مشخص می‌شوند. عمل لیفت صورت شل شدگی و افتادگی پوست گردن و زیر چانه را رفع کرده و باعث سفت‌تر شدن و کاهش چین و چروک پوست می‌شود.

جراحان برای انجام عمل لیفت یا کشیدن پوست صورت، برشی در دو سوی ناحیه گیجگاهی ایجاد می‌کنند و آن را تا جلوی گوش و ناحیه پشت نرمه‌ی گوش ادامه می‌دهند. سپس با برداشتن چربی ذخیره شده و بازگرداندن بافت عضلات صورت زیر پوست، برجستگی به صورت بخشیده می‌شود. سپس پوست را سفت کرده و چین و چروک‌ها را تصحیح می‌کنند. در نهایت، پس از قرار دادن پوست در جای خود، برش‌ها را با بخیه می‌بندند.

لیفت ابرو

abro

جراح با استفاده از تکنیک اندوسکوپی  لیفت ابرو را انجام می­دهد که همان نتایج زیبایی روش قدیمی لیفت ابرو را به همراه دارد اما با این تفاوت که برش‌های کوچک‌تر، جای زخم آن کمتر و زمان بهبود سریع‌تری دارد. جراح دقیقاً در پشت خط رویش مو چند برش کوچک کمتر از یک اینچی (تقریباً 2.5 سانتیمتر) ایجاد و سپس پزشک یک آندوسکوپ که لوله­ های انعطاف‌پذیر و باریک است و در سر آن یک دوربین و چراغ دارد را وارد یکی از شکاف‌ها می­‌کند. آندوسکوپ تصاویر را به مانیتور رایانه­ ی نزدیکش فرستاده و تصویری واضح از زیر پوست برای جراح فراهم می‌سازد.

جراحی پلک

jarahi

جراحی پلککه به آن بلفاروپلاستی نیز می­‌گویند روشی است که جهت رفع افتادگی پوست پلک بالا و پایین و کاهش پف و افتادگی پوست اطراف چشم استفاده می‌­شود. این روش جراحی می­تواند چین‌وچروک پنجه کلاغی (چین‌وچروک دور چشم)  و پف زیر چشم را برطرف می‌سازد. جهت انجام جراحی پلک بالا، پزشک برشی روی لایه‌ای از پوست در محل تلاقی پلک بالایی با ابرو می‌زند. او سپس مقدار کمی از پوست را برمی‌دارد تا آن ناحیه را سفت کند و درصورتی‌که پلک بالا پف داشته باشد، چربی زیر پوست را خارج می‌سازد. این برش با بخیه بسته می‌شود.

 

 

 

مقالات مرتبط

لیفت و کشیدن پوست گردن با جراحی

در بسیاری از افراد، نشانه‌های پیری در ناحیه گردن زودتر از سایر نقاط صورت ظاهر می‌گردد. ژنتیک و کاهش وزن نیز جزء عوامل تاثیرگذار بر

Call Now Buttonمشاوره رایگان شبانه روزی