آر اف فرکشنال (RF) روش موثر جوانسازی و کشیدن (لیفتینگ) پوست صورت

ار1

با افزایش سن، سطح کلاژن و الاستین پوست کاهش یافته و این شرایط باعث شل شدن پوست و افتادگی آن می‌شود. آر اف فرکشنال یا لیزر RF می‌تواند به عنوان یک روش درمان زیبایی به رفع این مشکل کمک کرده و علائم ایجاد شده در ظاهر پوست به خاطر افزایش سن را برطرف نماید. در حقیقت کشیدن پوست با آر اف یک درمان قوی برای رفع مشکلات ظاهری پوست از طریق تحریک تولید کلاژن است که می‌تواند ظاهر پوست سفت‌تر و محکم‌تر برای فرد ایجاد کرده و چین و چروک‌های ایجاد شده در پوست را از بین ببرد.

آر اف فرکشنال یا رادیوفرکوئنسی یک روش درمان برای سفت کردن پوست است که در عمل می‌تواند به ایجاد ظاهر جوان‌تر و محکم‌تر برای پوست نقاط مختلف بدن کمک کند. این درمان باعث افزایش تولید کلاژن توسط پوست شده و می‌تواند مشکلات ظاهری پوست را برطرف نماید. قبل از شروع هر گونه درمان با این روش، لازم است یک جلسه مشاوره جامع با متخصصین کلینیک زیبایی رازی انجام شود تا به این ترتیب از وجود درک مناسب نسبت به اهداف و شرایط این درمان اطمینان حاصل گردد. در طول جلسه مشاوره، متخصصین ما درباره نواحی دارای مشکل و نتایج مورد انتظار درمان با توجه به وضعیت سلامت پوست و شرایط آن با بیمار صحبت خواهند کرد. علاوه بر این در این جلسه درباره روش‌های درمان مناسب با بیمار صحبت شده و توصیه‌های لازم درباره شرایط درمان به منظور دستیابی به بهترین نتایج ممکن در اختیار وی قرار خواهد گرفت. برای دریافت مشاوره یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌های 02188334029 و 02188333259 تماس حاصل نمایید.

[dopts id=”22″]

آر اف فرکشنال یا لیزر آر اف


آر اف فرکشنال

حتی با رعایت یک رژیم غذایی مناسب، سبک زندگی سالم و داشتن شرایط ژنتیک مطلوب، تأثیراتی که بالا رفتن سن بر روی وضعیت پوست دارد، قابل اجتناب نیست و باعث افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک می‌شود. به همین دلیل، امروزه از روش‌های مختلفی برای حل این مشکل استفاده می‌شود. با این حال، بسیاری از روش‌های زیبایی درمانی نیازمند بی‌هوشی یا روش‌های تهاجمی هستند و در عمل، استفاده از آنها ممکن است بیمار را در معرض خطراتی مانند تشکیل لخته خونی یا آسیب به اعصاب قرار دهد.

در این شرایط، روش‌های درمانی مانند لیزر CO2 Fractional یا رادیوفرکوئنسی (RF) جهت بهبود مشکلات پوست در سال‌های اخیر به خوبی اثبات شده‌اند. در واقع، این روش‌ها به صورت هوشمندانه می‌توانند تغییرات ناشی از پیری را با استفاده از امواج الکترومغناطیسی بهبود بخشند. امواج مورد استفاده در این درمان، به لایه اپیدرم پوست نفوذ کرده و باعث گرم شدن لایه درم به تقریباً 40 درجه سانتیگراد می‌شود.

در پاسخ به این وضعیت، کلاژن و لایه‌های الیافی پوست بهبود و تنگ شده و ترمیم می‌شوند. این روش‌های Fractional RF می‌توانند در سفت کردن پوست و بهبود جوانسازی به نتایج فوری برای فرد منتفع منجر شوند. فرآیند بهبود وضعیت پوست با افزایش تولید کلاژن پس از اتمام درمان ادامه می‌یابد. در نتیجه، با گذشت زمان، بیمار با بهبود قابل توجه در کیفیت پوست خود روبرو خواهد شد.

این درمان نیازی به استراحت یا بهبودی نداشته و به خاطر مزایای متعدد آن، به تدریج جایگزین سایر روش‌های درمان زیبایی همچون تزریق ژل و نیز جراحی زیبایی می‌شود.

مزایای آر اف فرکشنال برای جوانسازی پوست


مزایای آر اف فرکشنال

 

  • بی خطر و موثر برای تمام انواع پوست
  • درمان‌های منعطف برای چندین وضعیت پوستی
  • راحتی بیشتر نسبت به درمان‌های جوان سازی پوست سنتی
  • جلسات درمانی سریع
  • دوران نقاهت کم
  • نتایج درمانی فوق‌العاده

کاربردهای فرکشنال چیست؟


جوانسازی پوست با آر اف فرکشنال می‌تواند ظاهر موارد زیر را بهبود بخشد:

قبل از درمان


قبل از شروع درمان لازم است یک جلسه مشاوره با متخصصین این کلینیک انجام شود تا به این ترتیب وضعیت بیمار و نتایج مورد انتظار وی بررسی شده و با ایجاد درک مناسب نسبت به شرایط درمان و نتایج حاصل از آن، از بهترین برنامه درمان برای رفع مشکلات بیمار استفاده شود.

در طول درمان


ار6

جوانسازی پوست با رادیوفرکوئنسی فرکشنال روشی ابتکاری و بدون نیاز به جراحی است که بعنوان درمان جوانسازی پوست استفاده می‌شود و به بیماران ما پوستی جوان و با ظاهری شاداب‌تر را با کمترین مدت نقاهت ارائه می‌دهد. این درمان از سوزن‌های بسیار ریزی استفاده می‌کند که به طرز ایمنی انرژی را از طریق سطح پوست به بیمار می‌رساند. این کار زخم‌های بسیار ریزی را ایجاد می‌کند که پروسه ترمیم طبیعی را آغاز می‌نماید و تشکیل بافت جدید و سالم را تسریع می‌بخشد. نتیجه این درمان بهبود سفتی و بافت پوست، کاهش خطوط ظریف، چروک و جای آکنه است. از آنجایی که زخم‌ها بسیار کوچک هستند، بطرز قابل توجهی دوران نقاهت پایین است و این درمان نیز نسبت به جوانسازی‌های قدیمی با لیزر بسیار راحت‌تر است.

در ادامه کلیپ آر اف فرکشنال را مشاهده کنید.


 

 

 

 

احساس بیمار در طول درمان چگونه است؟


درمان با روش رادیوفرکوئنسی غیر تهاجمی و بدون درد است. در این روش به منظور سفت شدن پوست، لازم است ناحیه تحت درمان گرم شود. به این ترتیب در طول درمان بیمار با افزایش دما در نواحی مختلف پوست خود مواجه خواهد شد. در این روش افزایش دما به تدریج در نواحی هدف ایجاد می‌شود و به همین خاطر این درمان متفاوت از ماساژ با سنگ گرم است. اکثر افراد فرآیند درمان با این روش را بسیار راحت و لذت‌بخش توصیف می‌کنند. با این وجود تعداد کمی از افراد ممکن است احساس ناراحتی در ارتباط با افزایش دما داشته باشند و به همین خاطر لازم است برای این افراد از یک روش جایگزین استفاده شود.

ریکاوری پس از انجام آر اف فرکشنال


برای 24 ساعت اول پس از درمان پوست قرمز خواهد بود و ممکن است مقداری تورم و ناراحتی خفیف را تجربه کنید. در درمان‌های تهاجمی‌تر، ممکن است تا 5 روز پس از درمان نیز پوست قرمز و پوسته پوسته شود. می‌توانید مراقبت‌های پوستی روزمه و آرایش کردن را 24 ساعت پس از درمان از سر بگیرید. در طول دوره بهبودی باید از قرار گرفتن در معرض خورشید خودداری کرد.

مراقبت های پوست بعد از انجام آر اف فرکشنال


9 کاری که نباید پس از جلسه درمانی آر اف انجام دهید

  • گرفتن حمام آفتاب یا هرکاری که باعث شود در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید.
  • برنزه کردن پوست
  • خراشیدن یا لایه برداری پوست
  • نوشیدن قهوه، چای یا نوشابه
  • دوش آب گرم یا حمام گرم و سونا
  • لمس کردن یا دستکاری کردن بیش از حد ناحیه درمان شده
  • داشتن یک شیوه زندگی بدون تحرک
  • مصرف زیاد غذاهای چرب یا ناسالم

چه زمان می‌توان نتایج این درمان را مشاهده کرد؟


ار7

گرم شدن کنترل شده کلاژن با انقباض فوری آن همراه بوده و به همین خاطر نتایج این درمان بلافاصله پس از تکمیل آن قابل مشاهده خواهد بود. به هر حال، بهبود بعدی و تجدید ساختار پوست در طول یک دوره 3 تا 6 ماهه پس از درمان ادامه خواهد یافت.

طول مدت درمان با این روش چقدر است؟


طول مدت هر جلسه درمان به ناحیه تحت درمان بستگی دارد. با این وجود در اکثر موارد برای هر ناحیه از فرآیند درمان 30 دقیقه‌ای استفاده می‌شود. فرآیند درمان در این شرایط با توجه به نیازهای درمانی فرد که قبلاً در جلسه مشاوره مطرح شده، تعیین خواهد شد. به این ترتیب هر چه حجم نواحی تحت درمان افزایش یابد، مدت زمان لازم برای این درمان نیز اضافه خواهد شد.

چه تعداد جلسات درمانی در این روش نیاز است؟


تعداد جلسات درمان به سن فرد و شرایط پوست وی بستگی دارد. تاثیرات آر اف فرکشنال بر روی پوست فوری و انباشته است. به این ترتیب افراد می‌توانند از یک مجموعه جلسات درمان برای حفظ نتایج ایجاد شده و دستیابی به ظاهر جوان‌تر و شاداب‌تر برای خود استفاده کنند. در حقیقت هر بار که از این درمان استفاده می‌شود، یک ناحیه جدید از پوست از موقعیت بهتر برخوردار شده و طول مدت دوام و ماندگاری نتایج درمان افزایش خواهد یافت.

عوارض جانبی


 عوارض جانبی

درمان‌های آر اف بطور کلی، درمان‌هایی بی خطر هستند اگر فرد متخصص آنها را انجام دهد. ماهیت اصلی این درمان‌ها، که در آن به بافت‌ها حرارتی بالاتر از 43 درجه سانتیگراد داده می‌شود، می‌تواند بطور بالقوه منجر به مصدومیت با حرارت و سوختگی شود، در صورتی که انرژی بیش از اندازه‌ای در آن مصرف شود یا تماس طولانی مدتی با آن ناحیه داشته باشد تا حدی که یکنواختی بافت دچار مشکل شود. بیشتر دستگاه‌های مدرن آر اف دارای سنسورهای داخلی دما هستند تا از چنین حرارت‌های فوق العاده زیادی جلوگیری کنند. در برخی از دستگاه‌های تک قطبی قدیمی‌تر، درمان ناخواسته و بیش از حد چربی زیرپوستی صورت باعث آتروپی چربی و تو رفتگی پوست می‌شد. با تجهیزات مدرن این اتفاق بندرت می‌افتد. همچون هر درمان زیبایی دیگری، درمان‌های آر اف نیز برای هر بیماری موثر نیست، که دلیل این مشکل ناشناخته باقی مانده است، همچنین انتظارت غیر واقعی از حدود و امکانات درمان‌های آر اف گاهی اوقات می‌تواند برای هم بیمار و هم درمانگر ناآشنا با این درمان‌ها مشکل آفرین باشد.

 تاثیر گذاری این روش به چه مواردی بستگی دارد؟


اثربخشی این درمان‌ها به میزان زیادی به درمان گر بستگی دارد، با نوسانات گسترده بر اساس تجربه و تهاجمی بودن درمان‌ها. گزینش صحیح بیمار و مدیریت واقعی انتظارات او، همچون تمام درمان‌های زیبایی غیرجراحی، کلید اصلی در استفاده از آر اف است.

هزینه درمان


کل هزینه درمان با این روش به نوع درمان، شرایط بیمار، ناحیه تحت درمان با این روش، و نیز تعداد جلسات درمان بستگی دارد. بنابراین برای اطلاع از هزینه دقیق درمان لازم است با پزشک صحبت شده و تعداد جلسات مورد نیاز برای دستیابی به اهداف مورد نظر فرد تعیین شود.

دستگاه آر اف زیر پوست را درمان می‌کند، لیزر در حقیقت لایه‌های بالایی پوست را درمان می‌کند تا به زیر پوست برسد، این اصلی‌ترین تفاوت بین درمان‌های آر اف و جوانسازی با لیزر است. با این اطلاعات بیماران می‌توانند درک کنند که آر اف برای درمان عارضه‌هایی استفاده می‌شود که در زیر سطح پوست قرار گرفته‌اند. این عارضه‌ها شامل جای اسکار آکنه زودرس و چروک زودرس. ای ماتریکس (ematrix) سطح ورودی دستگاه‌های رادیوفرکوئنسی ماست، یعنی بهترین حالت استفاده از این دستگاه برای درمان اسکارهای آکنه خفیف و چروک زودرس است.

خیر، پیش از شروع درمان از کرم‌های قوی بی‌ حس کننده استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید از درمان آر اف برای جای اسکار آکنه‌های قدیمی استفاده کنید (توصیه نمی‌شود زیرا CO2 بهتر است)، یا سفتی پوست خود را بهبود می‌بخشید، پس حتماً به کرم بی حس کننده نیاز خواهید داشت زیرا انرژی تولید شده برای بهترین نتیجه درمانی بین 60 تا 100 mj بر هر پین خواهد بود.

کپی فقط با ذکر لینک و منبع بلامانع است.

مقالات مرتبط
Call Now Buttonمشاوره رایگان شبانه روزی