مزوتراپی پوست صورت؛ هزینه و عوارض

mezo-1

هدف از مزوتراپی در فرآیند جوان‌سازی مجدد پوست صورت، افزایش فعالیت فیبروبلاست‌ها یعنی سلول‌های تولید کننده کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک پوست و استفاده از غلظت کامل مواد تشکیل‌دهنده فعال ضروری برای بازگرداندن سلامت و جوانی پوست است. ما با تکرار این روش چین‌وچروک پوستتان را برطرف کرده، میزان کلاژن را افزایش داده و در نتیجه رنگ پوستتان را روشن‌تر می‌کنیم. این اثر درست در اولین جلسه‌ی درمان حاصل می‌شود و به همین خاطر محبوبیت این روش جوان‌سازی پوست روز به روز در حال افزایش است.

اگر دارای چین‌وچروک، پوست شل، جای زخم و مشکلی در بافت صورت خود هستید، مزوتراپی می‌تواند این موارد را به‌طور قابل‌ توجهی بهبود بخشد. این روش درمانی سبب لطافت، انعطاف‌پذیری و درخشندگی پوست می‌شود که ما آن را در پوست صورت جوانان می‌بینیم. بیشتر بیمارانی که تحت درمان مزوتراپی قرار گرفته‌اند، پوستشان را سفت، پرطراوت، جوان و درخشان توصیف می‌کنند. متخصصین کلینیک پوست و موی رازی پس از بررسی وضعیت پوست شما، روش‌های درمانی مناسب، مزایا و خطرات مرتبط با آن را پیشنهاد می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره و دریافت نوبت ویزیت می‌توانید با شماره‌های 02188334029 02188333259 تماس بگیرید.

[dopts id=”36″]

مزایا


مزوتراپی تأثیر شگرفی در بیمارانی دارد که دارای پوستی نازک، ضعیف، خشک و پیری هستند که ثبات و استحکامش را از دست‌ داده است. این روش راه‌ حلی عالی و بدون جراحی جهت بهبود قابل‌ توجه وضعیت پوست است. این مؤثرترین روش درمانی جوان‌سازی پوست است که روند پیری را کند کرده و مانع پیدایش چین‌وچروک می‌شود. این روش سلول‌های پوستی را تحریک کرده، سوخت‌وسازشان را افزایش می‌دهد و فیبروبلاست را تحریک به افزایش تولید کلاژن می‌کند. افرادی که تحت درمان مزوتراپی جوان‌سازی پوست قرار گرفته‌اند پوستشان را سفت، پرطراوت، جوان و درخشان توصیف می‌کنند.

  • بازیابی طبیعی طراوت و جوانی پوست صورت و بدن
  • سفت کردن پوست
  • تغذیه پوست
  • اثر ضد رادیکال
  • پیشگیری از پیری پوست
  • رفع چین‌وچروک
  • رفع ترک و خطوط بدن
  • رفع تیرگی زیر چشم 

متقاضی مناسب این روش درمانی


به‌طور کلی، هر کس که در سلامت کامل باشد و بیش از 18 سال داشته باشد می‌تواند فرد مناسبی برای دریافت این نوع درمان باشد. با این‌ حال، قبل از اینکه فرد تصمیم به انجام این روش بگیرد به یک ارزیابی دقیق پزشکی نیاز دارد تا مشخص شود که آیا او واقعاً کاندید واجد شرایطی برای تحت درمان قرار گرفتن هست یا خیر. بعلاوه، برخی از افراد، فرد مناسبی برای این نوع درمان نیستند. این افراد عبارتند از: زنان باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن جدی مثل اختلالات قلبی، بیماری‌های عروق کرونر قلب و سکته مغزی، افرادی دارای لخته‌ی خون یا دیابتی‌های وابسته به انسولین و غیره. علاوه بر این، مردان و زنان تحت مصرف دارو هم ممکن است کنار گذاشته شوند.

عناصر و ترکیبات مورد استفاده در مزوتراپی


mezo-6

فرمول سازنده‌ی داروهای تزریق شونده‌ی مزوتراپی در شیوه‌ی مزولیفت، برای هدف قرار دادن سلول‌های پوستی کمک‌ کننده به روند پیری طراحی‌ شده‌اند. اسیدهای آمینه موجود در این فرمول برای تجمع بهتر پروتئین در پوست ضروری هستند. همچنین، مواد معدنی به کار رفته در این فرمول تعادل یونی درون پوست را حفظ می‌کند، در حالی‌که کمک آنزیم‌ها جهت کمک به جوان‌سازی پوست، وقوع واکنش‌های شیمیایی خاصی را ممکن می‌سازند.

 روند درمان


mezo-7

با سوزنی بسیار ریز، چند داروی تزریقی دقیقاً زیر سطح پوست تزریق می‌شود. این داروها به بهبود گردش جریان خون، جایگزین شدن ویتامین‌های ازدست‌رفته، مواد معدنی و اسیدهای آمینه یا افزایش سطح اسید هیالورونیک کمک می‌کنند. برای رسیدن به بهترین نتایج، داروهای تزریقی با سوزنی بسیار ریز، هر دو هفته یک‌بار، در دو تا سه دوره‌ی درمان، زیر پوستتان تزریق می‌شوند.

 اقدامات پس از درمان


بعد از درمان، پوست شما ممکن است قرمز یا کمی تورم شده به نظر برسد، اما این علائم در چند ساعت بعد تسکین می‌یابند. پس از اتمام این فرآیند، پوست شما برای چند روز به نور آفتاب بسیار حساس خواهد بود. پزشک توصیه می‌کند که از لوازم آرایشی و محصولاتی مانند برنزه‌کننده‌های مصنوعی که ممکن است پوست را تحریک کنند، استفاده نکنید. اگر داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین مصرف می‌کنید، ممکن است کمی کبودی در پوستتان مشاهده شود، در غیر این صورت نشانه‌های قابل مشاهده دیگری وجود نخواهد داشت.

بعد از انجام مزوتراپی صورت، توصیه می‌شود در هفته بعد از درمان از ماساژ و روش‌های درمانی زیبایی خودداری کنید. همچنین، انجام فعالیت‌های ورزشی شدید، ورزش بیش از حد، حمام با آب گرم و استفاده از سونا یا بخار تا یک هفته پس از درمان توصیه نمی‌شود. اگر نیاز به هر گونه محدودیت خاصی در دوره نقاهت وجود دارد، پزشک شما توصیه‌های لازم را خواهد داد.

 نتایج


با اینکه مزوتراپی پوست بسیاری از افراد را سفت‌تر و کشسان‌تر می‌کند، این درمان را نباید برای امتحان و رسیدن به نتایج مشابه با روش جراحی لیفت صورت انجام داد. با این‌ حال، نتایج این روش را می‌توان بلافاصله پس از انجام مزوتراپی دید در حالیکه پس از جراحی لیفت صورت نتایج را نمی‌توان تا سپری شدن دوره‌ی بهبودی قابل‌توجه دید.

در طول دوره‌ی درمان، برای بازیابی جوانی صورت از طریق مزوتراپی، احتمالاً به چندین روش درمانی نیاز پیدا خواهید کرد. فاصله‌ی زمانی ویزیت‌ها از هم معمولاً دو یا سه هفته می‌باشد. از آنجایی‌که پیری فرآیندی طبیعی است، مزولیفت راه‌حلی دائمی نمی‌باشد. برای حفظ اثرات درمان، لازم است که این روش درمانی را به‌طور مرتب تکرار کنید.

چه موقع می‌توانم نتایج حاصل از درمان را ببینم؟


تأثیر اولیه لیفت صورت را می‌توانید به طور فوری پس از تحریک با سوزن‌ها مشاهده کنید. این تأثیر بستگی به ویژگی‌های بدن و مشکل درمانی دارد و ممکن است تا یک هفته طول بکشد تا نشانه‌های قابل رویتی از بهبود و بازیابی (از جمله استحکام، درخشندگی و جوانی پوست) ظاهر شوند. در موارد خاص، برخی بیماران ممکن است نتایج را در جلسه اول درمان مشاهده کنند. در جلسه سوم درمان، پوست شما شروع به حس لطافت، جمع شدگی و سفتی بیشتر می‌کند و این فرآیند در ماه‌های بعد ادامه خواهد یافت و پوست شما را به طور دائمی و طبیعی بازتاب جوانی و تازگی می‌دهد.

آیا تزریق دردناک است؟


روش درمان روش دردناکی نیست اما کمی احساس ناراحتی خواهید کرد. درمان نسبتاً بی‌درد است و برای کاهش هرگونه ناراحتی که ممکن است طی درمان پیش آید، قبل از شروع فرایند، کرم بی‌حس‌کننده استفاده می‌شود.

آیا این روش عوارض جانبی دارد؟


عوارض مزوتراپی پوست بسیار کم است. ممکن است محل تحت درمان بلافاصله پس از تزریق کمی قرمز، حساس و متورم شود. همچنین ممکن است احساس خارش کنید. تمام عوارض جانبی بعد از چند ساعت برطرف خواهند شد.

پس از درمان ممکن است موارد زیر را تجربه کنید: تورم خفیف، قرمزی، احساس ناراحتی جزئی، شکنندگی، حساس شدن پوست یا کبودی در محل تزریق. برای کسانی که پوستشان به‌ راحتی کبود می‌شوند مصرف آرنیکا هومیوپاتی را هفت روز پیش از درمان توصیه می‌کنیم. اگر از سرماخوردگی رنج می‌برید، توصیه می‌کنیم هفت روز قبل و بعد از درمان از آسیکلوویر موضعی (زوویراکس) استفاده کنید. طی این دوره می‌توان از کرم‌های کاموفلاژ و فونداسیون استفاده کرد.

آیا مزوتراپی را می‌توان با سایر روش‌های درمانی بکار برد؟


ماهیت کمتر تهاجمی این راه‌ حل به این معنی است که این روش در کنار برخی دیگر از روش‌های جوان‌سازی به‌خوبی عمل می‌کند. استفاده از تزریق ژل در کنار لیفت با نخ سیلوئت که به بازیابی حجم مناطق کم‌عمق، درمان شل شدگی عضلات و غیره کمک می‌کند نمونه‌ی متداولی از این کاربرد است.

هزینه


هزینه طی یک مشاوره‌ی رایگان برآورد می‌شود. برای هر بیمار روند درمان برنامه‌ریزی می‌شود و هزینه را می‌توان در زمان مشاوره برآورد نمود. برآورد هزینه بر اساس شرایط خاص فرد و طیفی از نتایج مورد نظر انجام می‌گیرد.

 

مقالات مرتبط

سلام دنیا!

به وردپرس فارسی خوش آمدید.‌ این نخستین نوشته‌‌ی شماست. می‌توانید ویرایش یا پاکش کنید و پس از آن نوشتن را آغاز کنید!

Call Now Buttonمشاوره رایگان شبانه روزی