کاشت مو به روش BHT یا برداشت مو از بدن

bht

اگر شما هم از قربانیان ریزش موی شدید هستید یا ناحیه‌های اهدا کننده محدود و بانک موی کمی دارید، باید بدانید که تنها نیستید. خوشبختانه برای شما نیز راه‌حل موثری وجود دارد. متخصصین زیبایی می‌توانند با بهره‌گیری از جدیدترین روش‌های کاشت مو ریزش موی شما را نیز درمان کنند؛ در این تکنیک جدید موی بدن در پوست سر کاشته می‌شود.

برداشت مو از بدن (BHT) یا پیوند موی بدن به سر (BHHT) یکی از روش‌های کاشت مو است که در آن همان تکنیک FUE (استخراج واحد فولیکولی) به کار برده می‌شود و هیچ نیازی به بخیه ندارد. همان‌طور که از نام این روش مشخص است، این بار ناحیه اهدا کننده نه پشت سر که بخش دیگری از بدن، مانند ریش، قفسه سینه، پشت بدن، شکم، پاها و بازوها است. گرافت‌های (پیوندها) گرفته شده از بدن بیمار روی ناحیه‌های طاس سر کاشته می‌شود.

برداشت مو از بدن صرفاً به افرادی پیشنهاد می‌شود که از طاسی شدید سر ناراحت هستند، بانک موی بسیار کمی دارند یا موهای پشت سرشان بسیار کم‌پشت است. با این توصیف روش برداشت مو از بدن نور امید را در قلب افرادی که با ریزش موی شدید (نوع 6 و 7) مواجه شده‌اند، نیز روشن کرده است.

در حالی‌که نتایج ضعیف روش‌های قدیمی کاشت مو مایه ناامیدی بیماران دچار ریزش موی شدید شده بود، روش جدیدی به نام برداشت مو از بدن (BHT) ابداع شد که می‌تواند خط رویش مو را دوباره پرپشت کند و بیماران را به داشتن موهایی زیبا و پرپشت امیدوار گرداند.

اگر شما نیز می‌خواهید به جای پوست سر تارهای مو را زیر انگشتان خود حس کنید، اما به دلایل مختلف تا به‌حال نتیجه‌ای از روش‌های مختلف نگرفته‌اید، برداشت مو از بدن را به شما توصیه می‌کنیم. متخصصین ما در کلینیک زیبایی رازی روش‌های مختلف کاشت مو را بررسی می‌کنند و مناسب بودن کاشت مو به روش BHT را تعیین می‌کنند. در صورتی نیاز به مشاوره در خصوص کاشت مو به روش BHT یا جهت رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌های 02188334029 – 02188333259 تماس حاصل فرمایید.

مزایا


bht1

در گذشته، برای یک درصد قابل توجهی از بیماران، کاشت مو به دلیل شدت ریزش موی آنها غیرممکن بود. این ریزش به حدی شدید بود که حتی مناطق اهدا کننده موی سر نیز تحت تأثیر قرار می‌گرفت و دیگر مویی برای انتقال از پشت سر به جلوی سر باقی نمی‌ماند. اما امروزه، این مشکل با برداشت مو از بدن حل شده است، زیرا بدن قادر است تا هر چه مورد نیاز باشد، موی لازم را برای برداشت و پیوند ارائه دهد.

مهم‌ترین مزایای کاشت موی بدن در سر به شرح زیر است:

  • این روش به کمک بیماران دچار ریزش موی شدید از جمله افرادی می‌آید که با آلوپسی آندروژنیک شدید یا طاسی با الگوی مردانه دست و پنجه نرم می‌کنند یا جای زخم (اسکار) بزرگی را از سوانح یا جراحی‌های قبلی به یادگار دارند.
  • کاشت مو به روش BHT روشی مناسب برای بیمارانی است که نیاز به کاشت ابرو دارند.
  • در این روش از هیچ گونه بخیه یا منگنه جراحی استفاده نمی‌شود.
  • جای زخم کاشت مو BHT حداقل است.
  • برداشت مو از بدن روشی با حداقل تهاجم است.
  • دوران بهبود BHT بسیار کوتاه است، ناحیه اهدا کننده معمولاً پوسته پوسته می‌شود و ظرف حداکثر یک هفته بهبود می‌یابد.

در روش BHT از چه بخش‌هایی از بدن مو برداشته می‌شود؟


bht4

برداشت مو از بدن با استفاده از جدیدترین روش استخراج واحد فولیکولی (FUE) انجام می‌شود. متخصص فولیکول‌های مو را با پانچ‌های دقیق برمی‌دارد و آنها را در ناحیه کم‌پشت سر قرار می‌دهد. موهای لازم برای کاشت معمولاً از زیر چانه (ریش) گرفته می‌شود، چون موی ریش تنها موی بدن است که سرعت رشد سریعی دارد و با موهای سر نیز همخوانی بالایی دارد. بااین حال با توجه به نوع موی سر بیمار می‌توان موهای لازم را از دیگر ناحیه‌های بدن، مانند شانه، قفسه سینه، شکم، بازوها و پاها، نیز گرفت.

متقاضیان درمان


bht3

اشخاصی که قصد کاشت موی BHT را دارند، اغلب موهای بدنی دارند که به طور قابل توجهی شباهت با موهای ناحیه پذیرش دارند یا موی کافی برای برداشت و کاشت در نقاط دیگر سر را ندارند. برخی بیماران ترجیح می‌دهند روش برداشت مو از بدن را به روش‌های دیگر انتخاب کنند. در این حالت، ابتدا باید موهای بدن از نظر شباهت ظاهری به موهای سر و سرعت رشد آنها آزمایش شوند.

اگر نیاز به کاشت مو در ابروها یا شقیقه‌ها نیز وجود داشته باشد، بعضی از بخش‌های بدن موهایی دارند که به موهای این نواحی شباهت بیشتری دارند و بهتر است برای کاشت مو از موهای همین بخش‌ها استفاده شود. ریش نیز به عنوان ناحیه‌ای مناسب برای برداشت مو از بدن شناخته شده است و نتیجه‌ای طبیعی را به ارمغان می‌آورد.

مراحل کاشت مو به روش BHT 


bht5

اصول کاشت مو به روشBHT  مانند دیگر روش‌های مبتنی بر تکنیک استخراج واحد فولیکولی (FUE) است. تنها تفاوت اصلی این است که ناحیه اهدا کننده در روشBHT  به جای کنار یا پشت سر کل بدن است. فولیکول‌های مو را می‌توان از پاها، پشت بدن و قفسه سینه بیمار برداشت. متخصص فولیکول‌ها را یک به یک با استفاده از پانچ پنوماتیک جمع‌آوری و برای کاشت آماده می‌کند.

سپس جراح برش‌هایی را در ناحیه‌های کم‌پشت سر ایجاد می‌کند و تک تک فولیکول‌ها را با تکنیک میکرو گرفت در جای مناسب قرار می‌دهد. از آنجایی که ناحیه اهدا کننده به وسعت کل بدن است، می‌توان بیش از ده هزار گرفت را روی پوست سر جای داد، البته این کار در چند جلسه انجام می‌شود. رشد کامل موها مانند هر روش کاشت موی دیگری حدود یک سال طول می‌کشد.

دوران بهبود


بیمار تا چند هفته پس از عمل برداشت مو از بدن نباید به خود فشار بیاورد و فعالیت‌های بدنی سنگین انجام دهد. همچنین یک دوره ریزش مو وجود دارد؛ در این دوره فولیکول‌های سطحی از پوست سر جدا می‌شود و می‌ریزد. البته جای نگرانی نیست، چون فولیکول‌های جدید پس از مدت کوتاهی دوباره رشد می‌کند و موها پرپشت می‌شود.

توصیه‌های پس از کاشت BHT


پس از یک عمل موفق کاشت مو باید از موهای خود مواظبت کنید. ورم کردن مختصر تا چند ساعت پس از جراحی دور از انتظار نیست.

درد و ناراحتی ظرف چند روز برطرف می‌شود. کاشت مو BHT عملی ظریف است و با رعایت توصیه‌های زیر می‌توانید دوران بهبود را بدون هیچ مشکلی پشت سر بگذارید.

  • مراقب سرتان باشید. چند شب اول پس از عمل چند بالش زیر سر بگذارید تا سر بالاتر قرار بگیرد و به این ترتیب ناراحتی و دردتان کمتر شود. پس از حدود دو هفته می‌توانید حتی کرم ضدآفتاب روی پوست سر بزنید.
  • در صورت لزوم مسکن مصرف کنید. اگر درد شدید شد، حتماً برای کنترل ورم و درد مسکن مصرف کنید. ورم پس از چند روز فروکش می‌کند.
  • در دمای اتاق بمانید. نکته اینجا است که تا یک هفته پس از عمل نباید عرق کنید. بنابراین حتی‌الامکان خود را در معرض دمای بسیار بالا یا پایین قرار ندهید، چرا که بدن برای برگشت به روال سابق نیاز به زمان دارد.
  • استفاده از شامپو و شستن موها. سر را تا چند روز پس از جراحی هر روز شامپو بزنید. پوست سر و موها را صبح روز بعد از جراحی حداقل سه بار بشویید و پس از آن سر را به مدت یک هفته هر روز دست‌کم دو بار بشویید. آب را با احتیاط روی ناحیه‌های کاشت مو بریزید تا پوسته‌ها و رویه‌های زخم جدا شود و بریزد. چون پوست سر حساس است، حتماً شامپویی را مصرف کنید که پزشک توصیه کرده است. ناحیه‌های درمان شده را با ملایمت و بدون فشار زیاد ماساژ دهید.

نتایج


نتیجه برداشت مو از بدن واقعاً چشمگیر است، فردی که قبل از عمل سری به صافی کف دست داشت، بعد از عمل خرمنی از موهای پرپشت دارد. نتایج کاشت مو به روش BHT طبیعی است و موهایی که از بدن گرفته و با دقت در سر کاشته شده با موی واقعی سر مو نمی‌زند. موهای پا به موهای جلوی سر شبیه است و برای ترمیم موی این ناحیه به کار برده می‌شود. فولیکول‌های ضخیم‌تر پشت سر یا قفسه سینه برای پرپشت کردن کناره‌های سر مناسب است. روی هم‌رفته پس از آن که مو رشد کرد و بلند شد، کاملاً طبیعی به نظر خواهد رسید و حتی آرایشگرتان نیز متوجه نمی‌شود که این موهای پرپشت روی سر زمانی در نقطه‌ دیگری از بدن بوده است.

هزینه


 هرچند برداشت مو از بدن روش متداولی برای درمان ریزش مو نیست، اما این کم کاربرد بودن به معنای پرهزینه بودن آن نیست. اکثر بیماران هزینه کاشت مو به روش BHT را منطقی و قابل پرداخت می‌دانند. هزینه BHT نیز مانند دیگر جراحی‌های کاشت مو تابعی از متغیرهای متعدد چون تکنولوژی به کار برده شده در جراحی، هزینه پزشک، هزینه تجهیزات جراحی و تکنیک ترمیم مو است.

مقالات مرتبط

ویتامین تراپی؛ کاربرد و مزایای آن

اهمیت سلامت برای افراد، به دنباله‌ای از مصرف ویتامین‌ها جهت افزایش سلامتی شان می‌باشد. با این وجود، مصرف ویتامین‌ها به صورت خوراکی و در قالب

Call Now Buttonمشاوره رایگان شبانه روزی