پیوند طبیعی و کاشت مو (FUT، FUEو FIT) :درمان دائمی ریزش مو

kashtmo

هر ساله تعداد زیادی از آقایان و خانم‌ها به دنبال یافتن راهی برای درمان ریزش موهای خود هستند. اگرچه داروهایی از قبیل روگائین می‌تواند به پرپشت شدن موها کمک کند، اما تنها روشی که کارآیی آن در ایجاد موهای دائمی در نواحی طاس سر به اثبات رسیده است، پیوند و کاشت مو می‌باشد.

کاشت مو به افرادی که از ریزش مو رنج می‌برند کمک می‌کند تا اعتماد به نفس از دست رفته خود را بازیابند و ظاهر جوان‌تر و شاداب‌تری پیدا کنند. با انجام این عمل هزاران تار مو با رشد کاملاً طبیعی به پوست سر شما افزوده می‌شود و شما می‌توانید دوباره خط موی جذاب خود را بازسازی کنید. متخصصین کلینیک پوست و موی رازی ابتدا تعیین می‌کنند که آیا فرد مورد نظر می‌تواند متقاضیان خوبی برای عمل کاشت مو باشد یا خیر، و سپس بهترین تکنیک کاشت مو را به او توصیه می‌کنند. متخصصین ما فقط هنگامی کاشت مو را به شما توصیه می‌کنند که شما شرایط و ویژگی‌های لازم به عنوان یک متقاضی مناسب برای این عمل را داشته باشید. شما می‌توانید برای مطرح کردن سؤالات خود یا رزرو نوبت با شماره های 02188334029 02188333259 تماس حاصل نمایید. همکاران ما آماده ارائه مشاوره به شما هستند.

1

4

2

3
علل ریزش مو چیست؟


ریزش مو ناشی از دلایل متعددی است که عبارتند از:

  •  طاسی الگوی مردانه (ریزش موی آندروژنتیک) معمولا ناشی از استعداد ژنتیکی و عدم تعادل هورمون مردانه تستوسترون است.
  •  استرس، استرس شدید جسمی یا ذهنی می‌تواند چرخه رشد مو را تحت تاثیر قرار دهد و موها را از بین ببرد.
  •  آسیب‌های ناشی از مدل دادن مو یا محصولات مو، استفاده بیش از حد از محصولات مو مانند ژل، موس یا اسپری می‌تواند باعث آسیب رساندن به فولیکول‌های مو شود.
  •  عوارض جانبی داروهای خاص
  •  شرایط پزشکی، شرایط خاصی مانند اختلالات تیروئید می‌توانند باعث ریزش مو شوند.
  •  رژیم غذایی ضعیف، کمبود مواد مغذی ضروری می‌تواند فولیکول‌های مو را تضعیف کند و باعث ریزش مو شود.

مدل ریزش موی مردانه چیست؟

ریزش مو در مردان، همچنین به عنوان ریزش موی آندروژنیک شناخته می‌شود که با الگویی تدریجی از عقب رفتن خط مو و نازک شدن مو در منطقه تاج همراه است. این نوع ریزش مو به دلیل تغییرات هورمونی و تمایلات ژنتیکی رخ می‌دهد. ترکیبی از عوامل ژنتیکی و تأثیر هورمون مردانه به نام دی‌هیدروتستوسترون (DHT) باعث شکستن فولیکول‌های مو می‌شود، آن‌ها را ضعیف می‌کند و رشد موهای جدید را متوقف می‌کند. در طول زمان، موهای باقیمانده شروع به نازک شدن می‌کنند و در نهایت ریزش می‌کنند. ریزش مو با عقب رفتن خط مو آغاز می‌شود و به سمت بالا و پشت سر گسترش می‌یابد. موهای باقیمانده در اطراف پشت و دو طرف سر الگویی خاص به نام “نعل اسبی” را شکل می‌دهند و به عنوان منطقه مناسبی برای پیوند مو استفاده می‌شوند، زیرا این ناحیه در برابر DHT مقاوم است. ریزش مو با الگوی مردانه دارای ماهیت دائمی است و می‌تواند از طریق جراحی یا مداخلات پزشکی درمان شود.

ریزش مو در زنان


اکثر موارد ریزش مو در زنان به دلیل الگوی ریزش موی مردانه ارثی است، اما برخی شرایط پزشکی از قبیل سطح پایین تیروئید یا آهن، عدم تعادل هورمونی نظیر تستوسترون بالا، رژیم غذایی نامناسب (نوشیدن مشروبات الکلی) و بارداری نیز می‌توانند عامل ریزش مو در زنان باشند. یکی دیگر از علل ریزش مو در زنان، کاهش رشد مو و زخم ناشی از عمل جراحی پلاستیک صورت است.

جراحی کاشت مو چیست؟


کاشت موی طبیعی یک روش جراحی برای بازسازی موهاست. در این روش، جراح موهایی با ظاهر و رشد کاملاً طبیعی را در قسمت‌هایی از سر که موی آن کم‌پشت شده یا به طور کامل ریخته است، بازسازی می‌نماید. برای این منظور، جراح موها را از یک ناحیه اهدا کننده (در حالت معمول از پشت سر) برمی‌دارد و سپس آنها را در ناحیه پذیرنده (قسمتی از پوست سر که طاس شده یا موی آن کم پشت شده است) پیوند می‌زند. این عمل بسته به میزان طاسی سر، بین 3 تا 7 ساعت زمان می‌برد. عمل کاشت موی سر با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و بیمار در طول مدت انجام آن کاملاً بیدار می‌ماند. با این حال هیچ گونه درد و ناراحتی احساس نمی‌کند، زیرا جراحان ما تجربه کافی جهت اجرای این عمل بدون هر گونه مشکل یا درد برای بیمار را دارند. اصولاً هدف جراحان ما آن است که بیمار در تمام طول مدت عمل، احساس راحتی داشته باشد.

چه مردانی می‌توانند این درمان را انجام دهند؟


5

  • آقایانی که بیش از 5 سال است که موهای خود را به خاطر ریزش مو با الگوی مردانه از دست می‌دهند.
  • آقایانی که شدت طاسی آنها مطابق با کلاس 3 نوروود (Norwood) یا بالاتر باشد.
  • آقایانی که انتظارات واقع‌بینانه‌ای از نتایج قابل دستیابی با این عمل داشته باشند.
  • آقایانی که مشکل ریزش موی آنها با وجود استفاده از قرص‌های تجویز شده همچنان ادامه پیدا کرده است.
  • آقایانی که الگوی ریزش موی آنها حالت ثابت و پایداری پیدا کرده است.
  • آقایانی که قصد دارند با اضافه کردن موهای سرشان، ظاهر جوان‌تری پیدا کنند.
  • آقایان یا خانم‌هایی که موی آنها به خاطر سوختگی یا مصدومیت از ناحیه سر ریخته است.
  • آقایان یا خانم‌هایی بعد از انجام برخی عمل‌های جراحی زیبایی، دچار ریزش یا کم پشتی مو شده‌اند.

کدام زنان کاندیدای خوب برای پیوند مو هستند؟


kasht1

بر اساس گفته کارشناسان، درصد بسیار کمی از خانم‌ها متقاضی عمل جراحی پیوند مو هستند. حدود 2 تا 5 درصد از خانم‌های دچار ریزش مو می‌توانند از مزایای این روش استفاده کنند، از جمله در موارد زیر:

  •  زنان دچار ریزش مو به علت آلوپسی مکانیکی یا کششی (غیر هورمونی).
  •  خانم‌هایی که قبلاً عمل جراحی زیبایی یا پلاستیک داشته‌اند و نگران ریزش مو در اطراف محل برش هستند.
  •  خانم‌هایی که دارای الگوی مشخصی از طاسی، شبیه به الگوی مردانه هستند. این موارد شامل عقب رفتن خط مو، نازک شدن ریشه (در تاج و بالای پوست سر) و ناحیه اهدا کننده می‌باشند که تحت تأثیر آلوپسی آندروژنیک قرار نگرفته است.
  •  خانم‌هایی که به علت تروما از ریزش مو رنج می‌برند، از جمله قربانیان سوختگی، جای زخم ناشی از حوادث و سوختگی‌های شیمیایی
  •  زنان مبتلا به آلوپسی مارجینالیس، وضعیتی که بسیار شبیه به آلوپسی کششی است.

چرا کاشت مو تا این اندازه مورد استقبال قرار گرفته است؟


کاشت مو بهترین راه برای درمان مشکل ریزش پیش‌رونده مو در آقایان و خانم‌ها می‌باشد. این عمل برای بیمار مزایایی به همراه دارد که بعضی از مهم‌ترین آنها عبارت است از:

  • ظاهر جوان‌ و شاداب
  • بازیابی خط مو
  • بهبود زیبایی ظاهری
  • راه‌حلی دائمی برای ریزش مو
  • بازگشت مجدد موهایی با ظاهر طبیعی
  • تقویت اعتماد به نفس و خودباوری
  • پایانی بر آثار روانی ناشی از ریزش مو

انواع کاشت مو


برای دستیابی به موهایی با ظاهر طبیعی و برای مدت طولانی، پزشکان دو نوع روش کاشت مو را به بیماران توصیه می‌کنند. این دو روش عبارتند از:

کاشت مو به روش FUT

6

این یکی از روش‌های سنتی برای کاشت مو است که معمولاً با نام کاشت موی نواری شناخته می‌شود. افرادی که می‌خواهند بدون صرف هزینه مالی زیاد و با قیمتی مناسب، مشکل ریزش موی خود را حل کنند، می‌توانند با اطمینان کامل از عمل کاشت مو به روش FUT استفاده کنند. البته این یک جراحی تهاجمی محسوب می‌شود که شامل برداشتن یک قطعه نواری از پوست پشت سر، قطعه قطعه کردن آن و سپس کاشت گرافت‌های حاصل از آن در ناحیه پذیرنده می‌باشد.

کاشت مو به روش FUE

7

این یک روش پیشرفته برای کاشت مو است که محبوبیت و کاربرد زیادی در سراسر جهان پیدا کرده است. چراکه به فرد امکان می‌دهد تا بدون باقی ماندن هیچ گونه جای زخم و بدون تحمل هر گونه درد، موهایی با ظاهر طبیعی داشته باشد. هزینه این روش نسبت به روش FUT بیشتر است، زیرا به کار و زمان بیشتری برای عمل نیاز دارد.

روش فوق ترکیبی کاشت مو


در روش فوق ترکیبی برای بیمار ابتدا یک عمل ترکیبی، که ترکیب روش های FUT وFIT می‌باشد، انجام شده و سپس ۱۰ روز بعد، عمل FIT دیگر بروی بیمار انجام می‌شود. بنابراین برای بیمار سه جلسه جراحی عادی انجام می‌شود. بیمارانی که سطح طاسی بالایی دارند، متقاضی مناسب برای عمل جراحی فوق ترکیبی کاشت مو می‌باشند.

مشاوره


پزشک جراح شما باید حتماً یک جلسه مشاوره برایتان ترتیب بدهد که طی آن پوست سر را به طور کامل معاینه و بررسی می‌کند. قبل از هر گونه برنامه‌ریزی برای عمل کاشت مو باید موارد زیر به طور دقیق و قطعی مشخص شود:

    • تعداد گرافت‌های مورد نیاز در ناحیه پذیرنده
    • تعداد موهای قابل دسترس در ناحیه اهدا کننده
    • میزان نرمی و انعطاف‌پذیری پوست سر

قبل از انجام عمل کاشت مو، سوابق پزشکی بیمار نیز به طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد. گاهی اوقات بیمار قبلاً یک عمل جراحی کاشت مو انجام داده است و از نتایج به دست آمده به طور کامل رضایت ندارد.

روش کار


این عمل تحت شرایط بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. جراح متخصص ابتدا یک داروی بی‌حسی در پوست سر بیمار تزریق می‌کند. سپس در روش FUE، فولیکول‌های تکی مو را که در حالت طبیعی به صورت دسته‌های حامل 1 تا 4 تار مو هستند را از ناحیه اهدا کننده جدا می‌کند. هر واحد فولیکولی توسط همکاران ما در کلینیک در زیر میکروسکوپ پزشکی به قطعات کوچکی تقسیم می‌شود. سپس یک تکنسین کاشت مو، بریدگی‌های ریزی در ناحیه پذیرنده ایجاد می‌کند و گرافت‌های مو را در داخل آنها پیوند می‌زند.
در روش FUT، جراحان ما قسمتی از پوست پشت سر که حامل تار موهای کافی باشد را بر می‌دارند. این قطعه نواری شکل توسط همکاران ما به چندین گرافت کوچک تقسیم می‌شود. سپس بریدگی‌هایی در ناحیه پذیرنده ایجاد شده و گرافت‌ها یکی یکی در نقاط از پیش تعیین شده قرار داده می‌شوند.

بهبودی بعد از عمل


9

فردی که عمل کاشت مو انجام می‌دهد، می‌تواند بلافاصله بعد از عمل، خط موی ظریف و جدید خود را ببیند. هنگامی که اثر داروی بی‌حسی موضعی برطرف می‌شود، بیمار درد مختصری را احساس می‌کند. این درد را می‌توان با استفاده از قرص‌های مسکن کنترل کرد. بعد از حدود یک هفته از کاشت مو، موهای کاشته شده شروع به ریختن می‌کند. ریختن این موها فرایندی کاملاً طبیعی است. بعد از آن موها وارد فاز خواب می‌شوند و به مدت 4 تا 5 هفته در این حالت باقی می‌ماند و سپس رشد مجدد آنها آغاز می‌شود. این موهای جدید در آینده هیچ وقت نخواهند ریخت. در طی دوره بهبودی بعد از عمل ممکن است ورم و کبودی مختصری در پوست سر وجود داشته باشد که از عوارض طبیعی بعد از کاشت مو به شمار می‌آید و بعد از مدت کوتاهی برطرف خواهد شد.

نتایج کاشت مو، دائمی است


کاشت مو در عمل یک راه‌حل دائمی برای برطرف کردن مشکل ریزش مو می‌باشد. در واقع فردی که عمل کاشت مو را انجام می‌دهد، در موقعیتی قرار می‌گیرد که می‌تواند از رشد دائمی موهایی که هرگز تحت تأثیر ریزش مو با الگوی مردانه یا هر نوع دیگری از ریزش مو قرار نمی‌گیرند، لذت ببرد. موهای کاشته شده از نظر ظاهری کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد و بعد از آن هیچ کس با انگشت به موهای شما اشاره نخواهد کرد. چراکه ساختار، رنگ و اندازه موهای جدید کاملاً شبیه به موهای طبیعی شما خواهد بود و این باعث تقویت اعتماد به نفس شما نیز می‌شود. هر فردی می‌تواند موهای جدید خود را با هر مدلی که دوست دارد، آرایش کند، کوتاه کند یا بلند نگه دارد.
بنابراین هرگز شانس به دست آوردن مجدد زیبایی و جوانی خود با موهای دائمی و طبیعی از طریق کاشت مو را از دست ندهید.

عوارض جانبی کاشت مو


نکته مهمی که لازم است حتماً به خاطر بسپارید آن است که کاشت مو یک عمل جراحی زیبایی است که با انجام آن می‌توان دستیابی به خط موی کاملاً طبیعی و ماندگار را برای شما تضمین نمود. اما هر جراحی همیشه بعضی خطرات و عوارض جانبی را به دنبال دارد و در مورد کاشت مو نیز این امر صادق است. بعضی از مهم‌ترین عوارض کاشت مو عبارتند از:

  • از دست رفتن حس پوست سر (به صورت موقت یا دائمی)
  • درد
  • کبودی و خون‌مردگی
  • ناراحتی
  • باقی ماندن جای زخم (در مورد کاشت مو به روش FUT)
  • ورم
  • عفونت در موارد بسیار نادر

هزینه کاشت مو


افرادی که قصد انجام عمل کاشت مو را دارند، باید دقت کنند که هزينه كاشت موی طبیعی به عوامل متعددی شامل پزشک جراح، تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای جراحی، تعداد فولیکول‌های موجود در ناحیه اهدا کننده، زمان و کار صرف شده توسط جراح و کارکنان کلینیک بستگی خواهد داشت.

سوالات متداول


آیا ممکن است موهایی که پیوند زده‌اید را از دست بدهید؟

بلافاصله بعد از عمل، طبیعی است که موهای پیوندی را از دست بدهید. فولیکول‌های کاشته شده بدنه‌ی خود را می‌ریزند. فولیکول واقعی در پوست سر باقی می‌ماند و در چند ماه آینده بدنه‌های جدید مو رشد می‌کند. اگر موی کاشته شده از ناحیه‌ای که از نسبت به ریزش مو ایمن نبوده است، برداشته شود، ممکن است موها پس از عمل کاشت مو از بین بروند. این امر می‌تواند مشکل ساز باشد اگر موهای اهدا کننده از قسمت‌های بالایی پشت سر برداشته شوند.

عمل کاشت مو چقدر طول می‌کشد؟

کاشت مو یک عمل روزانه است که معمولاً 3 تا 5 ساعت طول می‌کشد اما در بعضی موارد ممکن است تا ده ساعت نیز زمان ببرد. برخی از بیماران نیاز به بیش از یک جلسه کاشت مو دارند. همه این موارد بستگی به نوع روش و میزان ریزش مو دارد.

آیا می‌توانید عمل کاشت مو را با استفاده از موی دیگران انجام دهید؟

خیر، این کار ممکن نیست زیرا بدن شما بدون استفاده از داروهای سرکوب کننده‌ی سیستم ایمنی پیوند مو را پس خواهد زد. مشکل داروهای سرکوب کننده‌های ایمنی این است که آنها پاسخ طبیعی ایمنی بدن را کاهش می‌دهند، حساسیت شما به عفونت‌ها و حتی سرطان را افزایش می‌دهند و شما باید از آن‌ها برای بقیه زندگی خود استفاده نمایید. به همین دلیل ما فقط از موهای خود شما برای پیوند مو استفاده می‌کنیم.

آیا عمل کاشت مو دردناک است؟

شما آستانه‌های درد مختلفی دارید و متخصص جراح این مورد را در نظر می‌گیرد. معمولاً درد ناشی از تزریق داروی بیهوشی بخش دردناکی از این روش است، در غیر این صورت خود عمل جراحی تقریباً بدون درد است زیرا تحت بی حسی موضعی انجام می‌شود. بعد از جراحی، بیماران به نوعی احساس درد و بی حسی و مقدار کمی ناراحتی می‌کنند. اکثر بیماران از میزان کم درد و ناراحتی به وجود آمده حین عمل کاشت مو شگفت زده می‌شوند.

چند مو یا گرافت نیاز دارم؟

تعداد موی مورد نیاز برای کاشت بستگی به میزان طاسی، سن، سابقه خانوادگی، نوع مو و انتظارات شما دارد. به عنوان مثال، میزان پوشش و تراکم مورد نظر شما چقدر اهمیت دارد. همه این موارد در طول مشاوره با متخصص جراح شما بحث خواهد شد.

آیا عمل کاشت مو عوارض جانبی یا خطراتی به دنبال خواهد داشت؟

بله، همانند سایر عمل‌های جراحی، خطرات و عوارض جانبی بالقوه در هنگام کاشت مو وجود دارد. در میان علائم شناخته شده، کبودی پس از عمل، جای زخم و رایج‌تر از همه خونریزی و تورم پیشانی و صورت مشاهده می‌شود. همه این علائم قابل درمان و جزئی هستند و بر نتایج نهایی این روش تأثیر نمی‌گذارند. در برخی موارد عوارض ممکن است شامل رشد موهای ضعیف یا رشد آهسته، تغییر رنگ پوست، ریزش مو در ناحیه جای زخم یا عفونت باشد.

آیا جای زخم پس از کاشت مو وجود دارد؟ آیا عمل کاشت مو واقعا یک عمل جراحی بدون دردسر است؟

این موارد بستگی به نوع روشی دارد که انتخاب می‌شود. روش FUT جای زخم خطی را در ناحیه اهدا کننده ایجاد می‌کند که می‌توان آن را به راحتی با استفاده از موهای معمولی پنهان کرد. اما این امر باعث می‌شود که فرد نتواند موهایش را کوتاه کند در حالی که روش FUE در ناحیه اهدا کننده، زخم‌های سفید دایره شکلی در ناحیه اهدا کننده وجود دارند که معمولاً با چشم غیرمسلح قابل تشخیص نیستند حتی زمانی که موی بیمار بسیار کوتاه است. بدین ترتیب، روش FUE به طور کلی موجب ایجاد جای زخم کمتری نسبت بهFUT می‌شود.

آیا موهای کاشته شده به نظر کاملا طبیعی است؟

بله، اگر عمل درست انجام شود موهای کاشته شده به نظر طبیعی می‌رسند. مهم این است که روش و کلینیک مناسب را انتخاب کنید تا اطمینان حاصل شود که نتایج طبیعی به دست خواهید آورد. نتایج در افراد مختلف متفاوت است. موهای کاشته شده در بیمار به طور طبیعی و همانند موهای خود شخص رشد خواهند کرد. درک تفاوت بین موهای معمولی شما و موهای کاشته شده بسیار سخت است زیرا تفاوت معمولاً غیر قابل مشاهده است.

چه زمانی و چگونه موهای تازه کاشته شده شروع به رشد می‌کنند؟

در هر دو روش FUE و FUT موهای بازسازی شده همانند موهای طبیعی فرد بیمار رشد خواهند کرد. در عرض 2 تا 3 هفته برخی از یا بیشتر موهای کاشته شده از فولیکول مو (معمولاً حاوی 1 تا 4 مو) می‌ریزند. این ریزش کاملا ًطبیعی است و شما در عرض چند ماه متوجه رشد موهای جدید خواهید شد. اکثر بیماران 60 درصد رشد جدید مو را 6 تا 9 ماه پس از عمل جراحی به دست می‌آورند، اما در بعضی موارد ممکن است رشد فولیکول‌های مو دوازده تا پانزده ماه طول بکشد. موهای کاشته شده در ابتدا بسیار نازک هستند و در طول زمان به تدریج ضخیم‌تر و پرتر می‌شوند. پس از یک سال، موی کاشته شده بیمار به طور کامل بالغ خواهد شد و به مدت طولانی همانند موهای دیگر رشد خواهد کرد.

تضمین رشد موهای کاشته شده چیست؟ چرا همانند سایر موها تحت تاثیر هورمون ها قرار نمی‌گیرند؟

هیچ تضمینی به طور کامل وجود ندارد زیرا افراد متفاوت هستند، اما برای اکثر افراد عمل کاشت مو جواب می‌دهد، زیرا فولیکول مو از پشت پوست فرد (ناحیه اهدا کننده سر شما) گرفته می‌شود که تحت تأثیر DHT قرار نمی‌گیرد (هورمونی که مانع رشد موهای سر می‌شود) و یک محصول جانبی تستوسترون است. به همین دلیل است که موهای کاشته شده تحت تأثیر هورمون DHT قرار نمی‌گیرند، زیرا از لحاظ ژنتیکی نسبت به طاسی مقاوم هستند.

چه زمانی می‌توانم به کار و حرفه خود برگردم؟

اغلب ممکن است بتوانید در عرض چند روز بعد از کاشت مو به روش FUE به کار بازگردید. بیماران FUE بهبودی بسیار سریعی دارند و اغلب درد کمتری را تجربه می‌کنند در حالی که بیماران FUT ممکن است احساس بیحسی و تحریک را در روزها، هفته‌ها یا ماه‌ها پس از درمان تجربه کنند. به طور کلی، بیمار باید 3 روز بعد از عمل جراحی کاشت مو به دلیل بهبودی سریع با حداقل ناراحتی یا تورم استراحت نماید.

آیا می‌توانم بعد از عمل به حمام یا شنا بروم؟

به مدت 3 تا 4 هفته پس از عمل جراحی، باید از انجام فعالیت‌های شنا یا سایر فعالیت‌های درون آب و فعالیت‌های ورزشی دیگر اجتناب شود. بیمار نباید مو را برای 2 روز شستشو داده و روز سوم پس از عمل کاشت مو می‌توان پوست سر را با ملایمت شستشو داد.

زخم‌های سر چه زمانی برطرف می‌شوند؟

سوراخ کوچکی که بعد از استخراج فولیکول با روش FUE ایجاد می‌گردند، در طی چند روز آینده بهبود یافته و جای زخم‌های کوچک سفیدی را ایجاد می‌کند. این جای زخم‌های کوچک پس از بهبود زخم‌های کوچک دایره‌ای شکل و کمتر قابل توجهی را ایجاد می‌کنند. زخم‌ها، تقریباً به اندازه 0.7 تا 0.9 میلی متر هستند و به طور کامل در طی هفت تا ده روز بهبود می‌یابند. یک نوار قابل مشاهده پوست روی سر پس از برداشتن نوار توسط روش FUT ایجادمی‌گردد که در طول زمان بهبود یافته (2 تا 3 هفته) و یک جای زخم خطی را بر جای می‌گذارد.

آیا می‌توان عمل کاشت مو را برای ابرو، مژه، ریش، سبیل و یا دیگر مناطق بدن انجام داد؟

بله عمل کاشت مو را می‌توان در هر قسمت از صورت یا بدن انجام داد.

قبل و بعد از عمل جراحی کاشت مو چه اقداماتی باید انجام شود؟

برای انجام عمل کاشت مو به روش FUT توصیه می‌شود پوست سر (ناحیه اهداکننده) را دو بار در روز حداقل 6 هفته قبل از عمل جراحی ماساژ دهید زیرا این کار کمک می‌کند تا الاستیسیته پوست سر افزایش یابد. مهم است که متخصص جراح خود را از هر گونه تغییر در وضعیت پزشکی و یا داروهای مورد استفاده‌ی خود مطلع سازید. از نوشیدن الکل باید به طور کامل 2 هفته قبل از عمل اجتناب شود و ترک سیگار همیشه توصیه می‌شود. متخصص جراح شما باید در مورد مناسب بودن این روش با شما بحث کرده و قبل از انجام عمل کاشت مو توصیه‌های لازم را به شما بکند.

واحد فولیکولی چیست؟

یک واحد فولیکولار خوشه‌ای طبیعی از فولیکول‌های مو در پوست سر است. واحد فولیکولار شامل 1 تا 4 تار مو و به ندرت 5 یا 6 تار مو است.

آیا دیگران متوجه عمل کاشت مو در فرد بیمار می‌شوند؟

بلافاصله پس از عمل جراحی، منطقه پذیرنده در بیمار به طور معمول صورتی و همراه با چروک در اطراف محل‌های برش‌های میکرو است. این صدها برش کوچک به سرعت در عرض یک هفته تا ده روز بهبود می‌یابند. در طی چند روز اول پس از عمل جراحی، محل کاشت مو در صورت عدم وجود موهای قبلی برای پنهان کردن موقت این ناحیه قابل توجه خواهد بود. با اینحال، اکثر بیماران در طی 5 تا 7 روز پس از عمل جراحی احساس راحتی خواهند داشت و می‌توانند بدون احساس نیاز به استفاده از کلاه در مکان‌های عمومی ظاهر شوند. هنگامی که موهای کاشته شده رشد می‌کنند، نتایج باید حتی پس از معاینه دقیق کاملاً طبیعی به نظر برسند.

مقالات مرتبط
Call Now Buttonمشاوره رایگان شبانه روزی