کاشت موی طبیعی به روش ترکیبی FUT+FUE

fueet

همان‌طور که می‌دانیم کاشت مو تنها درمان ریزش مو است، اما اگر ریزش مو شدید و گسترده باشد، نمی‌توان درمان را در یک جلسه انجام داد و در این شرایط مشکل کافی نبودن بانک مو نیز وجود دارد. ما به خود می‌بالیم که پس از سال‌ها پژوهش مستمر در زمینه تکنیک‌های کاشت مو توانسته‌ایم درمانی را نیز برای ریزش موی شدید ارائه دهیم که در آن از هر دو روش متداول کاشت مو بهره گرفته می‌شود. کاشت موی ترکیبی تلفیقی همزمان از دو روش FUE و fut (کاشت باریکه مو) است. با روش کاشت موی ترکیبی می‌توان موهای بیشتری را کاشت و به این ترتیب ریزش موی شدید را درمان کرد، در اکثر موارد می‌توان در یک جلسه بیش از چهار هزار گرفت را در پوست سر قرار داد.

پس از آن که تصمیم گرفتید برای کاشت مو اقدام کنید، باید تکنیک مناسب را نیز انتخاب کنید. بیمار و جراح تمام موارد مربوطه را در جلسه مشاوره بررسی می‌کنند و بهترین روش را تعیین می‌کنند. بیمار باید از تمام روش‌های کاشت مو و مزایا و معایب هر یک آگاه باشد تا بتواند تصمیمی آگاهانه را اتخاذ نماید. چنانچه تعداد گرافت‌های بیشتری لازم باشد، متخصصین ما در کلینیک زیبایی رازی روشکاشت موی ترکیبی را برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن توصیه می‌کنند. برای دریافت مشاوره یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌های 02188334029 – 02188333259  تماس حاصل فرمایید.

 

fueet1

 روش کاشت موی ترکیبی برای چه افرادی مناسب است؟


fueet4

یکی از پی‌آمدهای ریزش موی شدید محدود شدن ناحیه‌های اهدا کننده و بانک مو است، از طرفی این بیماران به تعداد گرافت‌های بیشتری نیاز دارند. در این شرایط بازدهی پیوند باید به حداکثر رسانده شود و از ناحیه اهدا کننده نیز محافظت شود. در چنین وضعیتی بهترین راه‌حل غالباً کاشت مو به روش ترکیبی FUT و FUE است. کاشت موی ترکیبی در شرایط زیر توصیه می‌شود:

  • بیمارانی با ناحیه‌های اهدا کننده مناسب که می‌خواهند تعداد زیادی گرافت (کاشت مگا یا گیگا) در یک جلسه در پوست سرشان قرار داده شود، برای مثال پنج هزار گرفت یا بیشتر باید برای کاشت از ناحیه اهدا کننده استخراج شود. برای برآورده کردن این خواسته باید در عین این که برداشت باریکه FUT به حداکثر رسانده می‌شود، اصول ایمنی نیز از نظر پهنای باریکه مو رعایت شود؛ در روش کاشت موی ترکیبی هم حداکثر گرافت‌ها به دست می‌آید و هم ازآنجایی که باقیمانده گرافت‌های لازم را می‌توان به روش FUE استخراج کرد، ایمنی حفظ می‌شود. در روش ترکیبی نیمی از گرافت‌ها به روش جراحی باریکه  FUT  و نیم دیگر به روش FUE استخراج می‌شود. به این ترتیب گرافت‌های بیشتری به دست می‌آید، متخصص تعادل مناسب را بین دو روش FUE و FUT ایجاد می‌کند.
  • بیمارانی که نیاز به تعداد مشخصی گرافت، برای مثال 2500 گرافت، دارند، اما متخصص نمی‌خواهد خود را محدود به آن چیزی کند که فقط از روش باریکه FUT به دست می‌آید. متخصص به روش کاشت موی ترکیبی می‌تواند برداشت باریکه FUT را در نهایت احتیاط انجام دهد و باریکه‌های پیوند را با عرض مناسب از پوست سر جدا کند تا کشش مربوط به جوش خوردن زخم به حداقل برسد و جای زخم (اسکار) خط باریکی باشد که بتوان آن را با مو پوشاند. برای مثال متخصص باریکه مویی را با طول و پهنای مناسب حاوی 1800 گرفت از پوست سر جدا می‌کند و 700 گرافت باقیمانده را نیز به روش FUE استخراج می‌نماید. این گرافت‌ها به روشی متعادل و یک‌دست استخراج می‌شود تا از ناحیه اهدا کننده نیز محافظت شود.
  • بیمارانی که بانک موی محدود و ناحیه‌های دریافت کننده بزرگ دارند، برای این که به نتیجه مناسبی دست یابند، باید حداکثر تعداد گرافت‌ها از پوست سرشان جدا شود. در این شرایط کاشت مو به روش کاشت موی ترکیبی بهترین درمان است و به این ترتیب از کم پشت شدن بیش از حد ناحیه اهدا کننده نیز جلوگیری می‌شود.

تکنیک‌های کاشت مو


در تکنولوژی کاشت مو دو تکنیک اصلی وجود دارد که در ادامه توضیح داده می‌شود.

کاشت واحد فولیکولی (FUT)

متخصص در تکنیک FUT  باریکه کوچکی از بافت را از پشت سر جدا می‌کند؛ سپس فولیکول‌های موی اهدایی را از این باریکه استخراج می‌کند. گروهی از جراحان ماهر و مجرب فولیکول‌های مو را از باریکه اهدایی استخراج یا جدا می‌کنند و آنها را یک به یک در ناحیه‌های کم‌پشت سر می‌کارند.

استخراج واحد فولیکولی (FUE)

متخصص در تکنیک FUE واحدهای فولیکولی را یک به یک مستقیماً از پوست سر جدا می‌کند، بنابراین در این روش هیچ باریکه بافتی وجود ندارد. فولیکول‌های مو به صورت تصادفی درآورده می‌شود.

مراحل دقیق‌تر هر دو روش به شرح زیر است:

در روش FUE، جراح با استفاده از یک وسیله پانچ مانند، به عمق ریشه مو فرو می‌رود. به این ترتیب، فولیکول‌های مو از پوست سر جدا می‌شوند و هیچ آسیبی به بافت اطراف وارد نمی‌شود. این روش به صورت مستقیم واحدهای فولیکولی را استخراج می‌کند.

در حالی که در روش FUT، یک نوار باریک از بافت با استفاده از تیغ از پوست سر جدا می‌شود. این نوار شامل چندین واحد فولیکولی است. سپس جراح نوار باریک جدا شده را به قطعات کوچکتر تقسیم می‌کند و گرافت‌های واحد فولیکولی را زیر میکروسکوپ جدا کرده و برای کاشت آماده می‌کند.

همانطور که مشاهده می‌کنید، این دو روش در استخراج فولیکول‌های مو از ناحیه اهداکننده تفاوت دارند. اما هدف نهایی هر دو روش یکسان است، و آن هم ترمیم موی روی سر می‌باشد. در هر دو روش، واحدهای فولیکولی از پوست سر جدا شده و پس از ایجاد برش‌های کوچک و باریک در ناحیه‌های طاس و کم‌پشت سر، کاشته می‌شوند.

روش کاشت موی ترکیبی


fueet5

هر دو روش FUE و FUT مزایا و معایب خاص خود را دارند. اگرچه بحث‌های دیرپایی در زمینه برتری هر یک از این دو روش پرطرفدار بر دیگری وجود دارد، اما بهترین روش را باید روش ترکیبی دانست.

روش کاشت موی ترکیبی به ویژه برای بیماران دچار مشکل طاسی پیشرفته مفید است. ابتدا جراح استخراج را به روش FUT یا باریکه شروع می‌کند تا جایی که دیگر هیچ موی اهدایی مشاهده نشود، پس از آن عمل به روش FUE ادامه می‌یابد. مشخص است که در روش ترکیبی تعداد موهای استخراج و کاشته شده بسیار بیشتر از تک تک روش‌ها است.

با این توصیف بهتر است که مقایسه و بحث بر سر مزایای هر یک از این روش‌ها را به پایان رساند و همزمان از هر دو بهره گرفت تا تعداد موهای موجود برای کاشت به حداکثر برسد. بیمارانی که به روش کاشت موی ترکیبی درمان می‌شوند، از موهایی پرپشت و نتایجی چشمگیر و طبیعی برخوردار می‌شوند که دستیابی به آن با انجام هر روش به تنهایی ممکن نبود.

دوران بهبود


ناحیه درمان شده پوسته پوسته می‌شود. دو روز اول برای التیام یافتن زخم‌های ناحیه اهدا کننده و دریافت کننده حیاتی است. حتماً از دستورات متخصص پیروی کنید. مراقبت از مو و شستن مو از روز سوم شروع می‌شود.

پوسته‌ریزی ناحیه‌های اهدا و پذیرنده ده روز پس از شستن سر شروع می‌شود. دوران التیام هر دو ناحیه تا 15 روز بعد ادامه دارد و هیچ علامتی از انجام عمل باقی نمی‌ماند. 70 ـ 60 % از موهای کاشته شده پس از سه هفته می‌ریزد. موهای کاشته شده و ریخته شده در پایان هفته هشتم و دوازدهم دوباره می‌روید و این فرایند تا یک سال ادامه می‌یابد.

نتایج


fueet6

اکثر موهای کاشته شده دو تا شش هفته پس از کاشت موی ترکیبی می‌ریزد، اما فولیکول‌های مو زیر پوست باقی می‌ماند. موهای جدید تقریباً ده هفته پس از کاشت از فولیکول‌های موجود درمی‌آید. هشت تا دوازده ماه پس از کاشت مو بهترین زمان برای ارزیابی نتایج است. در این زمان موها ضخیم‌تر از نخستین موهای روییده است و تقریباً به ضخامت موهای پشت گردن است.

موهای کاشته شده به مراقبت خاصی نیاز ندارد و می‌توان آنها را مانند موهای طبیعی کوتاه کرد، شست، حالت داد، رنگ کرد و فراورده‌های مختلف را روی آنها به کار برد. پس از گذشت یک سال موهای کاشته شده تفاوتی با موهای طبیعی نخواهد داشت و تا پایان عمر روی سر باقی خواهد ماند.

مقالات مرتبط
Call Now Buttonمشاوره رایگان شبانه روزی