ویتامین تراپی؛ کاربرد و مزایای آن

wssa

اهمیت سلامت برای افراد، به دنباله‌ای از مصرف ویتامین‌ها جهت افزایش سلامتی شان می‌باشد. با این وجود، مصرف ویتامین‌ها به صورت خوراکی و در قالب قرص، به عنوان راه حل مطلوب برای همه افراد قابل قبول نیست. به عنوان مثال، اگر با مشکلات گوارشی مواجه هستید، به دست آوردن تمام مزایای ویتامین‌ها در قرص‌ها ممکن است دشوار شود. دلیل این مشکل این است که توان جذب ویتامین‌ها توسط بدن کاهش می‌یابد. همچنین، افرادی که دارو مصرف می‌کنند، ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو شوند زیرا داروها ممکن است باعث اختلال در جذب و دفع ویتامین‌های بیشتری در بدن شوند. به همین دلیل، پزشکان برای درمان با استفاده از مواد مغذی ویتامین‌ها را به صورت تزریق وریدی مورد استفاده قرار می‌دهند.

اگر می‌خواهید از طریق ویتامین‌ها به تعادل غذایی دست یابید، اما یک بسته قرص برای شما کارآمد نیست، درمان با مواد مغذی IV یا تزریق ویتامین را در نظر بگیرید. چه قدر خوب است که بتوانید بدن خود را از درون با درمان حداقل تهاجمی 30 دقیقه‌ای دوباره احیا کنید. ویتامین درمانی روشی است که بدن  شما را با ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری تقویت می‌کند تا به اوج رسیدن‌تان را ممکن سازد. متخصصین ما در کلینیک پوست و موی رازی از چگونگی تشخیص کمبودهای بحرانی آگاهی کامل دارند و یک برنامه فردی برای بازیابی توازن تغذیه ای شما و بهبود سلامت‌تان طراحی می‌کنند.

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ویتامین تراپی و اینکه متقاضی مناسبی برای این روش درمانی هستید، یا جهت رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌های 02188334029 – 02188333259 تماس حاصل فرمایید.

مزایا


cxvc

  • مزیت اصلی ویتامین تراپی IV این است که مواد مغذی به طور کامل از سیستم گوارش عبور می‌کنند. برای اینکه مواد مغذی به سلول برسند و به طور موثری کار کنند، باید جذب شوند.
  • به علت عملکرد ضعیف روده، اکثر افراد از کمبود ویتامین رنج می‌برند. با ویتامین تراپی، تعادل تغذیه‌ای و سلامت شما به طور قابل توجهی بهبود خواهد یافت. به محض شروع تزریق، ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی به سرعت از طریق جریان خون شما به گردش درمی‌آید و به سلول‌ها منتقل می‌شود، جایی که بلافاصله برای استفاده در دسترس خواهند بود.
  • این روش مواد مغذی را فراهم می‌کند که فیبروبلاست‌ها برای تولید کلاژن و الاستین به منظور بهره‌مندی از پوستی نرم‌تر، پرتر و سالم‌تر تحریک می‌کند. ویتامین تراپی می‌تواند به داشتن ناخن‌های محکم‌تر و بهبود رشد مو کمک کند. همچنین می‌تواند ملانین را که عامل ایجاد لکه‌های پوستی ناشی از خورشید یا پیری است را کاهش دهد.
  • این روش سیستم ایمنی را تقویت می‌کند که می‌تواند به مبارزه با عفونت و بیماری‌ها کمک کند.

اگر در حال تلاش برای از دست دادن وزن هستید، ویتامین تراپی می‌تواند متابولیسم شما را افزایش دهد. و اگر دچار استرس و یا فشار کاری بیش از حد هستید، می‌تواند سطح انرژی‌تان را بهینه سازی کند.

  • ضروری است که بدنتان از سطح مناسب ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها برای بازیابی و بهبودی پس از عمل‌های جراحی مانند رینوپلاستی یا جراحی‌های دیگر برخوردار باشد.

ویتامین‌های مختلف برای چه منظوری هستند؟


fcvc

ویتامین تراپی شما ممکن است شامل یک یا چند ویتامین باشد. پزشک ترکیب مناسبی برای تزریق شما و بهبود سلامت به موثر ترین حالت ممکن انتخاب خواهد کرد. ویتامین‌های موجود عبارتند از:

ویتامین C

ویتامین سی، که به اسید اسکوربیک نیز شناخته می‌شود، آنتی اکسیدانی قوی است که به جلوگیری از آسیب توسط رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. این ویتامین می‌تواند به افزایش مزایای ترویج سلامت ناشی از ورزش و کاهش التهاب کمک نماید. همچنین کمک می‌کند تا در حین تقویت سیستم ایمنی بدن، ساخت و حفظ بافت‌ها ادامه یابد.

ویتامین B2

ویتامین B2، که به ریبوفلاوین نیز شناخته می‌شود، آنتی اکسیدانی است که به تبدیل انرژی از مواد غذایی مصرفی ما به انرژی قابل استفاده کمک می‌کند. هر سلول در بدن برای عملکرد درست نیاز به B2  دارد. بدون B2، سایر ویتامین‌های ب  قادر به انجام کار خود نیستند. B2 همچنین برای حفظ سلول‌های خونی سالم کمک کننده است.

ویتامین B1

ویتامین B1، که تیامین نیز نام دارد، مسئول عملکرد مغز می‌باشد و به بهبود حافظه و تمرکز و کاهش سطح استرس کمک می‌کند. این ویتامین سیستم قلبی عروقی، ریه و کلیه‌ها را محافظت می‌کند. ویتامین B1همراه با اسیدهای چرب امگا 3 همچنین باعث افزایش سلامت چشم می‌شود.

ویتامین B5

ویتامین B5، که به اسید پانتوتنیک نیز شناخته می‌شود، به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند و برخی شرایط مانند استرس، ریزش مو، آسم و آرتروز را کاهش می‌دهد. ویتامین B5 نقش مهمی در تولید هورمون‌های جنسی و هورمون‌های مربوط به استرس توسط غده فوق کلیه دارد.

ویتامین B6

ویتامین B6، که پیریدوکسامین نیز نامیده می‌شود، به ساختن انتقال دهنده‌های عصبی کمک می‌کند که مواد شیمیایی هستند که امکان ارتباط بین مغز و سلول های عصبی را فراهم می‌کنند. این ویتامین می‌تواند به کاهش علائم بیماری مانند سندرم تونل کارپال، PMS، افسردگی و آرتروز کمک کند. ویتامین B6 برای حفظ سیستم عصبی سالم و متابولیسم مناسب ضروری است.

ویتامین B12

ویتامین B12 برای حفظ اعصاب و سلول های قرمز خون شما ضروری است. این ویتامین برای تبدیل کربوهیدرات های مصرفی ما به تولید انرژی لازم است. برای تجدید مداوم پوست و مو و ناخنهای سالم مهم میباشد. همچنین می تواند بدن را در برابر برخی از سرطان های خاص مانند سینه، ریه، روده بزرگ و پروستات محافظت کند.

گلوتاتیون

گلوتاتیون مزایای آنتی اکسیدانی استثنایی را ارائه می‌دهد و به عنوان “آنتی اکسیدان اصلی” بدن شناخته می‌شود. این ویتامین می‌تواند در هر سلول بدن یافت شود و به دنبال رادیکال‌های آزاد، سموم و فلزات سنگین اضافی باشد که می‌تواند باعث تخریب آنها شود. گلوتاتیون می‌تواند سایر آنتی اکسیدان‌ها مانند ویتامین C و E را بازتولید کند. همچنین به از بین بردن سمومی که مصرف و قبل از جذب خنثی شده‌اند، کمک می‌کند. این ویتامین برای سلامت پوست و کاهش پیری پوست ضروری است.

فرایند درمان


bvccv

پزشک یک ارزیابی انجام خواهد داد و به شما در تعیین بهترین درمان مناسب کمک خواهد کرد. علائم حیاتی شما با بررسی فشار خون، ضربان قلب و دمای بدن‌تان به دست می‌آید. پزشک با استفاده از یک سوزن کوچک و اسپری بی‌حس کننده IV  را شروع می‌کند، بنابراین فرایند تقریبا بدون درد است. ترکیب ویتامین شما آماده و با سرعت قطره‌ای مناسب برای ورود به بدن تنظیم می‌شود.

ویتامین تراپی، از طریق یک سوزن IV که در رگ فرد قرار داده می‌شود مواد مغذی را برای بدن فراهم می‌کند. این روند می‌تواند در هر مکانی بین 20 دقیقه تا 1 ساعت، بسته به نوع محلول تزریق ویتامین انجام شود.

در طول این مدت، بیمار تشویق به آرامش می‌شود و ممکن است به خواندن، گوش دادن به موسیقی یا مراقبه بپردازد. این روش جایگزینی برای دریافت ترکیب خاصی از مواد معدنی، آمینو اسیدها، ویتامین‌ها و گاها داروهای گیاهی در جریان خون است. این مواد مغذی به طور مستقیم به داخل سلول‌های شما جذب می‌شوند و بخش هضم ویتامین را حذف می‌نماید. “هنگامی که ویتامین به صورت خوراکی مصرف می‌شود، باید در مورد جذب آن نگرانی داشته باشید و مصرف آنها از طریق IV حجم کل و سرعت جذب را افزایش می‌دهد”.

بیماران قادر به دریافت دزهای بیشتری هستند که برای افرادی مناسب است که در اثر از دست دادن یا به خاطر بیماری خاصی از کمبود شدید ویتامین رنج می‌برند. پس از تزریق ویتامین‌ها، IV  برداشته و یک باند قرار داده می‌شود. بدن شما این مواد مغذی حیاتی را برای کار و بهبود سلامت خود از داخل تا خارج از بدن مصرف می‌کند.

عوارض جانبی


هنگامی که در دوز و محدوده تزریق مناسب انجام شود، عوارض جانبی کمی اتفاق خواهد افتاد. برخی از بیماران ممکن است احساس سوزش خفیف در محل IV  در اولین مرحله تزریق را تجربه کنند. عوارض جانبی نادر شامل تب و سردرد می‌باشد.

چه بیمارانی نباید ویتامین تراپی دریافت کنند؟


بیماران مبتلا به آلرژی به هرگونه عنصر و یا بیماران مبتلا به بیماری متوسط و شدید کلیوی، متقاضی مناسبی برای این درمان نیستند. مادران باردار نیز در اقلیت بیمارانی هستند که ویتامین تراپی IV برای آنها ممنوع است.

مقالات مرتبط

اقدامات قبل از جراحی بینی

جراحی بینی فرایندی است که می‌تواند تأثیر بسزایی بر روی ظاهرتان داشته باشد. در طی این فرایند در اندازه و شکل یکی از بارزترین اجزای صورت

Call Now Buttonمشاوره رایگان شبانه روزی