لاغر کردن و کوچک کردن لپ با جراحی تخلیه چربی دهانی

dahani

 داشتن گونه‌های برجسته و گرد یک چیز است و داشتن صورت پف‌کرده و لپ‌های بزرگ، چیز دیگر. داشتن لپ‌های بزرگ ممکن است برای کودکان زیبا و خواستنی باشد اما در سنین بزرگسالی جذابیت کمتری دارد و باعث می‌شود که فرد از ظاهر خود راضی نباشد. اگر از ظاهر بزرگ و پف‌آلود صورت خود راضی نیستید، تخلیه چربی دهانی به منظور لاغر کردن لپ و گونه، می‌تواند راه حل مناسبی برای شما باشد.

جراحی تخلیه‌ی چربی دهانی را می‌توان به راحتی برای تمامی افراد انجام داد. ایجاد برش در ناحیه لپ و گونه، بیش از همه برای مردان یا زنانی مناسب است که سن بالای 25 سال دارند و بافت‌ها و عضلات صورتشان کاملا سالم است و چاق بودن صورت آن‌ها بر اثر عوامل ارثی می‌باشد. طی جلسه‌ی مشاوره با متخصصین کلینیک زیبایی رازی، اهداف و انتظارات شما از این درمان بررسی می‌شود و در مورد مزایا و معایبی که این روش برای شما می‌تواند داشته باشد، به شما اطلاع داده می‌شود. همکاران ما آماده ارائه مشاوره یا رزرو نوبت هستند برای این منظور می‌توانید با شماره 02188334029 02188333259 تماس حاصل نمایید.

[dopts id=”26″]

تخلیه چربی دهانی (لاغر کردن لپ و گونه)


جراحی تخلیه‌ی چربی  دهانی یا جراحی زیبایی لاغر کردن لپ و گونه، برای افرادی است که گونه و لپ آنها دارای چربی اضافه است و ظاهری برآمده و گِرد یا پف کرده دارد و یا به گفته‌ی برخی از خود بیماران، صورت آن‌ها بیش از حد چاق است.

ممکن است در برخی از افراد، با وجود انجام دادن ورزش به طور منظم و رعایت رژیم غذایی، چربی اضافه صورت از بین نرود و با بقیه اجزای بدن هماهنگی نداشته باشد. میزان چربی موجود در صورت هر یک از افراد بسیار متفاوت است. در برخی موارد وجود چربی‌های اضافی در صورت، ناشی از اضافه وزن است و در مواردی دیگر، ناشی از عوامل ژنتیکی و البته در مواردی نیز ناشی از هر دوی این عوامل. جراحی تخلیه چربی‌های دهانی موجب لاغر شدن لپ و گونه شده و ظاهر صورت را به طور چشمگیری بهبود می‌دهد. در این عمل جراحی، پد یا لایه‌ی چربی اضافی از درون قسمت مرکزی صورت (لپ، یا زیر گونه) برداشته می‌شود.

متقاضیان مناسب برای تخلیه چربی دهانی


اگر فکر می‌کنید گونه یا لب‌های شما بیش از حد بزرگ و صورت شما چاق است، و در عین حال فیزیکیتان سالم است، ممکن است برای انجام جراحی مناسب باشید. بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا جراحی برای شما مناسب است یا خیر، مشاوره با یک جراح پلاستیک با تجربه و تخصص در زمینه جراحی صورت و به ویژه جراحی تخلیه چربی دهانی است.

در جلسه مشاوره، ابتدا جراح صورت شما را ارزیابی می‌کند و سپس درباره وضعیت فیزیکی و سوابق پزشکی شما سوالاتی می‌پرسد. به عنوان مثال، در مورد داروهایی که در حال حاضر مصرف می‌کنید. جراح همچنین به صحبت‌های شما گوش می‌دهد تا هدف و انتظارات شما از نتایج جراحی را به خوبی درک کند. بر اساس نتایج این جلسه مشاوره، جراح به شما می‌گوید آیا این عمل برای شما مناسب است یا خیر.

جراح شما با جزئیات کامل در مورد روش انجام عمل و نتایج بلندمدت آن به شما توضیح می‌دهد. با پیشروی سن، صورت به طور طبیعی لاغر می‌شود و به همین دلیل ممکن است این جراحی برای تمامی افراد مناسب نباشد. همچنین، اگر شما پس از جراحی وزن زیادی افزایش دهید، صورت شما ممکن است دوباره چاق و لب و گونه‌های شما برجسته شوند. بار دیگر به یاد می‌آوریم که سن بیمار و آناتومی صورت او باید به دقت ارزیابی شوند و در نظر گرفته شوند. این عوامل مهمی هستند که باید در جلسه مشاوره با جراح متخصص مورد بررسی قرار گیرند.

آمادگی جهت انجام جراحی


جراح شما باشد قبل از انجام جراحی، به طور کامل به شما توضیح دهید که برای آمادگی جهت انجام جراحی چه کارهایی باید بکنید و یا از انجام چه کارهایی اجتناب کنید. این توصیه‌ها می‌تواند شامل داروها و مکمل‌های گیاهی شود که قبل از جراحی نباید مصرف کنید و یا مصرف آن بلامانع است. در صورتی که سیگار می‌کشید، جراح شما از شما خواهد خواست که برای مدتی قبل و بعد از جراحی، از کشیدن سیگار خودداری کنید. کشیدن سیگار، خطرات و عوارض لاغر کردن لپ با جراحی را افزایش می‌دهد و می‌تواند بر بهبودی شما و همچنین نتایج جراحی، تاثیرات منفی داشته باشد.

چگونگی انجام جراحی


dahani4

جراحی تخلیه چربی دهانی در حدود 1 ساعت طول می‌کشد و تحت بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می‌شود و بیمار پس از جراحی می‌تواند بیمارستان را ترک کند و نیازی به بستری شدن بیمار در بیمارستان نیست. این جراحی را می‌توان به طور همزمان با سایر جراحی‌های زیبایی صورت مانند لیفت صورت، لیفت ابرو یا جراحی زیبایی پلک انجام داد که در این صورت مدت زمان بهبودی پس از جراحی طولانی‌تر خواهد بود.

بعد از اعمال بیهوشی، جراح در داخل دهان برش‌هایی ایجاد می‌کند. این برش‌ها در حدود 2 تا 4 سانتی‌متر هستند و در مقابل دومین دندان آسیاب فک بالا قرار دارند. جراح از طریق این برش‌ها، لایه چربی اضافی صورت را خارج می‌کند و سپس برش‌ها را بخیه می‌زند. سپس جراح با گاز استریلِ حاوی آنتی بیوتیک، زخم شما را پانسمان می‌کند و یا  دور سر  و صورت شما را با بانداژ فشاری می‌بندد.

بهبودی


dahani5

بلافاصله پس از انجام عمل، ممکن است به خاطر تاثیرات داروی بیهوشی، احساس ضعف و بیحالی و حالت تهوع داشته باشید. همچنین ممکن است صورت شما متورم، کبود و کمی دردناک باشد. پزشک شما در صورت نیاز برای شما داروی مسکن تجویز می‌کند و برای کاهش تورم، به شما توصیه می‌کند که هنگام خوابیدن سر خود را کمی بالا بگیرید. برش‌های جراحی لاغر کردن لپ و گونه، در داخل دهان هستند و بنابراین ممکن است بلافاصله بعد از اتمام جراحی، خوردن غذا برایتان دشوار باشد. لازم است که تا 5 روز پس از جراحی، غذاهای نرم بخورید و پس از هر بار غذا خوردن، دهان خود را شستشو دهید. همچنین باید از خوردن غذاهای اسیدی مانند گوجه و پرتقال خود داری کنید.

معمولا برای انجام این جراحی از بخیه‌های قابل جذب استفاده می‌شود و بنابراین نیازی به کشیدن بخیه نیست. تورم صورت طی یک هفته‌ی پس از جراحی به طور قابل‌ توجهی کاهش پیدا می‌کند. برای بازگشت به فعالیت‌های سابق خود، حتما از توصیه‌ها و دستورات جراح خود پیروی کنید.

چه مدت پس از درمان می‌توانم به محل کار خود بازگردم؟


معمولا، بیماران می‌توانند 3 الی 4 روز پس از جراحی، به محل کار خود بازگردند. برخی اوقات بیماران ترجیح می‌دهند که روز انجام جراحی سه شنبه یا چهارشنبه باشد تا در عین حال که زمان مرخصی خود را به حداقل می‌رسانند، بتوانند تا جای ممکن استراحت بیشتری برای بهبودی داشته باشند.

آیا تخلیه چربی دهانی، با درد همراه است؟


از آنجایی که جراحی تخلیه چربی دهانی، صرفا بر روی بافت‌های نرم انجام می‌شود، درد  آن بسیار خفیف است. اغلب بیماران هیچ شکایتی از درد ندارند، اما در صورتی که نیاز داشته باشید، پزشک شما برایتان داروی مسکن تجویز می‌کند.

خطرات کوچک کردن لپ و گونه با جراحی


جراحی لاغر کردن لپ و گونه نیز مانند تمامی جراحی‌های دیگر با برخی عوارض جانبی و خطراتی همراه است:

  • عوارض جانبی بیهوشی
  • خونریزی
  • عفونت
  • آسیب به عصب‌ها
  • به جا ماندن بیش از حد جای زخم
  • عدم تقارن
  • تشکیل برآمدگی روی لپ و گونه‌ها
  • چروک شدن پوست لپ و گونه
  • عدم رضایت بیمار از نتایج جراحی

برای جلوگیری از بروز عفونت، لازم است که داروهای خود را دقیقا طبق دستور پزشک مصرف کنید. عدم مصرف آسپرین و سایر داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی نیز به پیشگیری از خونریزی کمک می‌کند.

هزینه


هزینه عمل جراحی تخلیه چربی دهانی به به عوامل مختلفی از جمله تجربه و مهارت جراح، موقعیت و محل انجام جراحی و نوع تکنیک بیهوشی بستگی دارد. به طور کلی هزینه‌ی کلی این عمل جراحی شامل دستمزد جراح، هزینه‌ی بیهوشی، هزینه‌های خدمات مرکز جراحی یا کلینیک، آزمایشات، داروها و هزینه‌ی برخی موارد مصرفی مانند بانداژ و غیره می‌شود.

همچنین در صورتی که همزمان با تخلیه چربی دهانی، عمل دیگری را نیز انجام دهید، هزینه‌ی کلی شما افزایش خواهد یافت. در صورتی پرداخت هزینه‌ی جراحی برای شما مسئله‌ی مهمی است، می‌توانید طی جلسه مشاوره با جراح در مورد هزینه‌ی انجام درمان از او سوال کنید و روش‌های مختلف پرداخت هزینه‌ها را جویا شوید.

مقالات مرتبط
Call Now Buttonمشاوره رایگان شبانه روزی