عمل جراحی زیبایی تنگ کردن واژن (واژینوپلاستی) چیست؟

r1

در طی زایمان، واژن و بافت و عضلات اطراف آن کشیده می‌شود. پس از زایمان واژن ممکن است به اندازه “نورمال” خود بازگردد، اما غالباً قطر واژن به اندازه قبل از بارداری باز نمی‌گردد. به طور کلی هر چه دفعات زایمان بیشتر باشد، گشادی واژن بیشتر می‌شود. بسیاری از زنان از کاهش رضایت جنسی در طول مقاربت خود شکایت دارند. دلیل این امر معمولاً عدم وجود اصطکاک کافی در طی مقاربت است. همسران ممکن است متوجه این تغییرات در زنان شوند، اما معمولاً درباره آن صحبت نمی‌کنند. عمل جراحی تنگ کردن واژن (واژینوپلاستی) موجب سفتی عضلات واژن، پرینه و بافت‌های اطراف شده، قدرت و کنترل عضلات واژن را تقویت کرده و حساسیت و لذت جنسی شما را افزایش می‌دهد.

نگرانی زنان در مورد گشادی واژن امری بسیار شایع است. اکثر زنان درمی‌یابند که به دلیل افزایش سن و یا زایمان عضلات واژن آن ها شل شده است. این موضوع می‌تواند موجب احساس خجالت و ناراحتی و از دست دادن حساسیت و اصطکاک واژن در طول مقاربت جنسی شود، همچنین می‌تواند میزان رضایت جنسی زنان را تحت تأثیر قرار داده و باعث دلسردی و عدم رضایت همسران گردد. با انجام عمل واژینوپلاستی بانوان می توانند این نگرانی های خود را بر طرف نمایند.

واژینوپلاستی (تنگ کردن و جوان‌سازی واژن) یکی از عمل‌های زیبایی واژن است که به سفت شدن عضلات واژن و ترمیم بافت‌های نرمی که در هنگام زایمان و یا عوامل دیگر آسیب دیده است، کمک می‌کند. متخصصین کلینیک زیبایی رازی با توجه به اهداف و انتظارات شما مراحل این جراحی را برای شما توضیح داده و به سؤالات شما در این زمینه پاسخ خواهند داد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت مشاوره با متخصصین و همچنین آگاهی از ساعات کار کلینیک رازی می‌توانید از طریق جهت مشاوره و یا ملاقات حضوری با متخصصین ما با شماره‌های 02188334029 02188333259 تماس حاصل نمایید.

جراحی واژینوپلاستی چیست؟


جراحی واژینوپلاستی چیست؟

میلیون‌ها نفر از زنانی که تحت جراحی واژینوپلاستی قرار می‌گیرند از مزایای بی‌شمار این عمل جراحی بهره‌مند می‌شوند: یکی از بزرگترین مشکلات زنان این است که با گشاد شدن واژن آنها، دیواره‌های واژن ضعیف شده و این همراه با عدم‌ رضایت جنسی و از بین رفتن لذت همراه با رابطه جنسی می‌شود. همچنین زنان احساس خجالت و ناراحتی می‌کنند که مبادا همسران آنان از رابطه جنسی رضایت‌ کافی را نداشته‌ باشند و شاید گشاد شدن دیواره‌های واژن رابطه جنسی را برای هر دوی آنها کمتر لذتبخش می‌کند. واژینوپلاستی می‌تواند باعث بازگشت میزان حساسیت واژن از طریق تنگ کردن عضلات می‌شود و مجددا لذت و رضایت از رابطه جنسی را برای طرفین به همراه دارد.

در طی جلسه مشاوره‌ی واژینوپلاستی چه مواردی مطرح‌ می‌شود؟


در طی جلسه مشاوره‌ی واژینوپلاستی چه مواردی مطرح‌ می‌شود؟

در جلسه مشاوره واژینوپلاستی، پزشک بررسی مواردی نظیر سابقه پزشکی فرد، داروهای مصرفی و خواسته‌های زیبایی وی را انجام می‌دهد. سپس به فرد گزینه‌های مختلف واژینوپلاستی را توضیح می‌دهد و به سوالات باقیمانده وی پاسخ می‌دهد. در انتها، پزشک نیازهای دوره نقاهت و عوارض احتمالی عمل جراحی واژینوپلاستی را با فرد مورد بحث قرار می‌دهد. اگر استفاده از این روش برای نیازهای فرد مناسب باشد، پزشک برنامه‌ریزی برای عمل جراحی را آغاز می‌کند و در کنار آن، هزینه‌های دقیق جراحی واژینوپلاستی و گزینه‌های پرداخت را به فرد اطلاع می‌دهد.

جراحی زیبایی واژینوپلاستی چیست؟


جراحی زیبایی واژینوپلاستی چیست؟

جراحی تنگ‌کردن واژن یک روش جراحی پیچیده است که اغلب بین یک تا دو ساعت طول‌ می‌کشد. قبل از اینکه تحت عمل‌ جراحی واژینوپلاستی قرار بگیرید، حتما به یک متخصص زنان مراجعه‌ کرده و در مورد اهداف خود از انجام این عمل جراحی را با وی صحبت کنید. جراحی زیبایی واژینوپلاستی یک روش برگشت‌پذیر نیست. در طی این عمل جراحی، فرد بیهوش می‌شود و برای بیهوش کردن وی ممکن است که از شیوه‌های بیهوشی عمومی و یا آرامبخش استفاده‌ شود. برای تنگ کردن دیواره‌های داخلی واژن، جراح برشی لوزی شکل از پرینه یا میان‌دوراه (ابتدای واژن، بین واژن و معقد ) به طرف کف داخلی خط واژن ایجاد می‌کند. پس از برداشتن بافت اضافی، دکتر عضلات را به سمت هم می‌کشد تا این فضا را به کمک آنها پر کند. در این عمل جراحی، دهانه ورودی واژن نیز معمولا به اندازه‌ی ۳ الی ۵ سانتی‌متر تنگ می‌شود.

مراقبت‌های بعد از جراحی


مراقبت‌های بعد از جراحی

اکثر بیماران پس از اتمام عمل جراحی و بیرون رفتن از بیهوشی، در همان بعد از ظهر روز جراحی به هوش می‌آیند. در طی 24 تا 48 ساعت اول پس از جراحی، بیماران باید قطعات یخ یا نخود یخ‌زده را بر روی بخش‌های برش داده شده قرار دهند تا ورم و کبودی به حداقل برسد. انجام فعالیت‌ها و وظایف روزانه تا زمانی که در محل برش هیچ احساس سوزش یا فشاری وجود نداشته باشد، مشکلی ندارد. با این حال، باید از برداشتن اشیاء سنگین خودداری شود. در این دوره، پوشیدن لباس‌های گشاد و نرم زیرا ضروری است. پس از 72 ساعت، احتمالاً فرد قادر به انجام فعالیت‌های روزمره خود خواهد بود، اما باید از برخورد حداقلی بین لباس‌ها و برش‌ها اطمینان حاصل شود. اگر فرد بیمار از مواد مخدر استفاده نمی‌کند، می‌تواند پس از 2 روز رانندگی کند. در صورتی که فرد از فعالیت‌های جسمانی سنگین و خسته‌کننده خودداری کند، می‌تواند پس از 4 روز به کار خود بازگردد، اما در ایده‌آل‌ترین حالت، استراحت مدت یک هفته توصیه می‌شود. در طول دوره نقاهت 6 هفته، باید لگن فرد بیمار در استراحت کامل باشد، به این معنی که رابطه جنسی و استفاده از تامپون تا این مدت ممنوع است. همچنین، باید از استحمام در وان یا وان گرم و شنا در دریاچه یا دریا خودداری شود. در دوران بهبودی و نقاهت، باید از ورزش‌های سنگین، دوچرخه‌سواری، سوارکاری، اسکی جت، موتورسواری و رانندگی چهار چرخ خودداری شود.

نتایج واژینوپلاستی


در جراحی واژینوپلاستی، دهانه‌ی ورودی واژن و دیواره‌های داخلی آن تنگ‌ می‌شود  و اصطکاک واژن در طول رابطه جنسی را افزایش می‌دهد که در نتیجه باعث لذت‌بخش‌تر شدن رابطه جنسی می‌شود. طبق گفته‌های جراحان پلاستیک، این روش از محبوبیت زیادی برخوردار است زیرا این عمل جراحی کارساز است. همچنین زنانی که تحت این عمل جراحی قرار گرفته‌اند اظهار داشته‌اند که اعتماد به نفس آنها پس از جراحی واژینوپلاستی افزایش‌ یافته و عزت‌نفس آنها در زندگیسان بیشتر شده است. البته هر فردی متفاوت از دیگری است اما هدف واژینوپلاستی تنگ‌کردن واژن است که حساسیت بیشتری در واژن به وجود می‌آورد. ممکن است که جای برخی از اسکارها پس از جراحی باقی بماند اما جای این زخم‌ها زیاد قابل‌توجه نیست و به مرور زمان برطرف می‌شوند. یک جراح زیبایی زنان باتجربه می‌تواند جای این زخم‌های را بطور طبیعی در لا به لای پوست فرد مخفی کند تا کمتر قابل رویت باشند.

سوالات متداول


در این بخش می‌توانید سوالات متداول درباره این نوع جراحی را مطالعه کنید و پاسخ سوالات خود را بیابید.

معمولا در جراحی واژینوپلاستی از چه نوع بیهوشی استفاده‌ می‌شود؟

با توجه به روش فردی معمولا از بیهوشی عمومی در جراحی زیبایی واژینوپلاستی و یا ترکیبی از بیهوشی موضعی و آرامبخش وریدی استفاده‌ می‌شود.

عمل جراحی واژینوپلاستی چه مدت طول می‌کشد؟

عموما جراحی واژینوپلاستی یک تا دو ساعت به طول می‌انجامد.

آیا عمل جراحی واژینوپلاستی دردناک است؟

هرچند که بیشتر بیماران از وجود درد شکایت و گلایه‌ای پس از جراحی واژینوپلاستی ندارند اما ممکن‌ است که فرد ناراحتی و درد خفیفی احساس کند. در این شرایط، پزشک داروهای مسکن مورد نیاز را تجویز می‌کند.

خطرات و عوارض ناشی از جراحی واژینوپلاستی چیست؟


خطرات و عوارض ناشی از جراحی واژینوپلاستی چیست؟

میزان رضایت درازمدت زنان و عوارض ناشی از جراحی واژینوپلاستی تاکنون تعیین نشده‌ است. علاوه بر این، از آنجا که اینگونه جراحی‌ها در مجله‌های پزشکی مورد ارزیابی قرار نگرفته‌اند لذا سایر روش‌های جراحی وجود دارد (بعضی از روش‌ها اختصاصی و علامت تجاری هستند) کالج آمریکایی مامایی و ژنیکولوژی آنها را “اثبات نشده” تلقی می‌کند. خطرات ناشی از جراحی زیبایی واژینوپلاستی عبارتند از:

  • عفونت
  • تغییرات دائمی در حساسیت واژن
  • درد مداوم
  • اسکار یا جای زخم

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#f1bdc7″]

بهترین توصیه به زنانی که می‌خواهند از عمل جراحی واژینوپلاستی استفاده‌ کنند: با پزشک خود راحت باشید و بدون رودربایستی در مورد احساسات و نگرانی‌های خود در مورد واژن خود صحبت‌ کنید و انتظارات خود را از انجام عمل جراحی و یا هر گزینه‌ غیرجراحی موجود با وی در میان بگذارید. تمرینات کیگل هدفمند می‌تواند عضلات گشاد و ضعف واژن را سفت‌ کند و باعث افزایش تحریک  جنسی شود. همچنین مشاوره می‌تواند مسائل مربوط به عزت‌نفس و اعتماد به نفس را مورد توجه قرار دهد.

[/alert]

“کپی فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است.”

مقالات مرتبط
Call Now Buttonمشاوره رایگان شبانه روزی