عمل جراحی زیبایی بینی استخوانی و عقابی (رفع قوز بینی)

bini

بینی یکی از اندام‌های برجسته‌ی صورت ما است و به همین خاطر هرگونه نقصی در آن را می‌توان به‌راحتی دید. برای کسانی که از ظاهر بینی خود ناراضی هستند، جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی یک گزینه‌ی درمانی است. داشتن قوزی محسوس روی بینی یکی از شایع‌ترین دلایلی است که بیمار به خاطر آن انجام جراحی بینی را انتخاب می‌کند. جراحی قوز بینی را می‌توان به دلایل زیبایی یا برای اصلاح ساختار داخلی پل بینی و راحت‌تر شدن تنفس انجام داد. انجام این نوع جراحی بینی بسته به وضعیت خاص شما می‌تواند یک تا دو ساعت زمان ببرد.

اگر در نظر دارید تحت جراحی بینی استخوانی قرار بگیرید، متخصصین کلینیک تخصصی پوست و موی رازی می‌توانند در طول مشاوره‌ی اولیه مشخص کنند که آیا شما فرد مناسبی برای این کار هستید یا نه؟ متخصصین ما بهترین روش جراحی زیبایی بینی را ارائه می‌دهند. جراحی زیبایی بینی بسته به نیاز بیمار انجام می‌شود و این برای بیمار امری بسیار عادی است که بخواهد در طول جراحی هم به جنبه‌های کارکردی و هم جنبه‌های ظاهری بینی‌اش توجه شود. برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با شماره‌های 0218833402902188333259  تماس حاصل نمایید.

[dopts id=”33″]

عمل بینی استخوانی


ostokhani

قوز بینی یک شکل معمولی از بینی است که با استفاده از جراحی بینی قابل اصلاح است. قوز بینی اغلب به واسطهٔ غضروف و استخوان‌هایی که شکل و حالت آنها می‌تواند تغییر کند، شکل می‌گیرد. جراحان زیبایی می‌توانند برای برطرف کردن این قوز بینی از روش‌های باز و بستهٔ جراحی استفاده کنند. عوامل دیگری نیز اهمیت دارند، از جمله عرض بینی و نیاز به داخل کشیدن استخوان‌ها پس از برداشتن قوز بینی (که به آن استئوتومی می‌گویند). به وابستگی به اندازهٔ قوز بینی، برای رسیدن به نتایج زیبایی بهتر، ممکن است نیاز به انجام روش‌های مختلفی باشد. نکتهٔ بعدی این است که در هنگام جراحی کاهش اندازهٔ بینی، که شامل پیوند غضروف و سیتوپلاستی (عمل اصلاح تیغه میانی بینی) است، باید به حفظ عملکرد تنفسی بینی توجه شود. پزشکان، با توجه به ویژگی‌های خاص بینی هر فرد، از تکنیک‌های مختلفی برای برطرف کردن قوز بینی استفاده می‌کنند، از جمله سوهان‌های قدیمی تا ابزارها و دستگاه‌های میکروسکوپی جدید که می‌توانند کنترل جراح را بیشتر کنند و ورم بینی را کاهش دهند. در جراحی زیبایی بینی، مانند جراحی برطرف کردن قوز بینی، استعداد هنری به دلیل اینکه می‌تواند شکل پل بینی را تغییر دهد و بینی ظاهری متفاوت و زیبا ایجاد کند، بسیار مهم است. شکل بینی باید متناسب با سلیقهٔ بیمار اصلاح شود.

سن مناسب برای جراحی بینی استخوانی


بسیاری از جوانان سال‌ها از شکل بینی خود ناراحت بوده‌اند و علاقه‌مند به انجام جراحی بینی هستند. به‌هرحال، اگر زیر 18 سال دارید به خاطر اینکه رشد ناحیه‌ی مسیر بینی هنوز ادامه دارد، جراحی بینی استخوانی می‌تواند برای شما پرمخاطره باشد. بینی بخشی از بدن است که رشد نسبتاً آهسته‌ای دارد و جراحان معتبر زیبایی بینی معمولاً از عمل بیماران زیر 15 یا 16 سال، حتی باوجود رضایت والدین آنها، خودداری می‌کنند. این امتناع از جراحی بدین خاطر است که رشد بینی در دختران تا قبل از سن 15 تا 16 سالگی و در پسران تا قبل از سن 16 تا 17 سالگی کامل نمی‌شود. در کل، برای انجام جراحی بینی استخوانی، بهتر است حداقل تا رسیدن به سن 18 سالگی صبر کنید تا اطمینان خاطر کسب کنید که نتایج حاصل از جراحی با رشد اضافی بینی از بین نخواهد رفت.

مشاوره


جراحی زیبایی بینی عقابی و استخوانی روشی بسیار پیچیده و سفارشی است که به مهارت جراح متخصص در زمینه‌ی جراحی بینی نیاز دارد. مشاوره‌ی حضوری اولین گام برای دستیابی به نتیجه‌ی مطلوب است زیرا شیوه‌ی جراحی زیبایی بینی سفارشی بوده و برقراری ارتباط مؤثر بخش مهمی در این فرآیند است. مشاوره به شما کمک خواهد کرد تا از داشتن اتفاق‌نظر با جراحتان بر سر نتیجه‌ی مطلوب جراحی مطمئن شوید. شما در طول مشاوره راجع به اهدافتان از عمل جراحی بحث خواهید کرد و بینی شما توسط یکی از جراحان زیبایی بسیار آموزش‌دیده به‌دقت معاینه می‌شود. بعلاوه پزشکتان مناسب بودن شما را برای انجام جراحی ارزیابی کند و فرصت خواهید داشت تا سؤالاتتان را راجع به روش جراحی خود بپرسید. از زمان مشاوره خود خردمندانه استفاده کنید زیرا این فرصتی ارزشمند است تا جراحتان را بشناسید و فرایند عملتان را برنامه‌ریزی کنید.

فرایند جراحی


jarahee

 این عمل جراحی تحت بیهوشی کامل صورت می‌گیرد.

روش جراحی باز

در هنگام انجام جراحی باز، زمانی که شما در حالت بیهوش هستید، جراح پوست بینی را از بر روی غضروف و ساختار استخوانی آن جدا می‌کند و به این ترتیب می‌تواند شکل آنها را تغییر دهد. اگر بر روی پل بینی شما قوزی وجود دارد، پزشک با استفاده از ابزارهای خاص میزان قوز را کاهش می‌دهد. جراح برای اصلاح قوز بینی، استخوان‌های منطقه را شکسته و در برخی موارد، غضروف اضافی را برداشت می‌کند. سپس او استخوان‌های شکسته را به سمت یکدیگر حرکت می‌دهد تا پل بینی باریک‌تر و ظریف‌تر شود. در بعضی موارد، با قرار دادن ایمپلنت‌های سیلیکونی در قسمت پشتی بینی، می‌توان ارتفاع آن را افزایش داد.

روش جراحی بسته

در روش جراحی بسته، ایجاد برش بین غضروف راهی است که در اصل دسترسی به بخش میانی و فوقانی پل بینی را ممکن می‌کند و این برش به ناحیه پوست پل بینی وصل می‌شود همین برش در طول جراحی بسته، به جراح اجازه می‌دهد پوست بینی را از روی استخوان و غضروف زیرین بلند و جدا کند و به استخوان بینی فرم و شکل جدیدی ببخشد. بسیاری از بیماران جراحی زیبایی بینی شگفت‌زده هستند که چطور چنین جراحی را می‌توان از درون سوراخ‌های بینی، بدون ایجاد برشی بر روی پوست خارجی آن انجام داد. واقعیت این است که پوست روی پل بینی را می‌توان با کمک ابزاری مخصوص موسوم به بالابرنده از غضروف و استخوان جدا کرد.

دوره‌ی نقاهت


دوره‌ی نقاهت اولیه‌ی جراحی بینی راحت نمی‌باشد، اما معمولاً به بدی انتظار بیماران نیز نیست. درد را می‌توان با کمک داروی تجویزشده کنترل کرد. پانسمان و بخیه‌های روی بینی به مدت یک هفته در جای خود باقی می‌مانند و بیماران بایستی سرشان را بالا نگه‌دارند و از انجام هر کاری که بر بینی و برش‌ها فشار وارد سازد، مثل خم شدن، عینک زدن، فین کردن، لبخند زدن یا خندیدن و مسواک زدن شدید دندان اجتناب کنند. بیماران یک یا دو هفته پس از جراحی می‌توانند فعالیت‌های عادی خود را از سرگیرند و می‌توانند معمولاً به پشت میز کارشان برگردند. بیش از چند هفته طول می‌کشد تا کبودی‌ها محو شود، اما بهبود ورم زمان بیشتری می‌برد. ورم اولیه عمدتاً یک یا دو ماه بعد از عمل جراحی می‌خوابد، اما ممکن است یک سال طول بکشد تا ورم باقی‌مانده کاملاً برطرف شود. جراح می‌تواند بیماران را ترغیب به دنبال کردن دستورالعمل‌های پس از عمل کند تا نتیجه‌ی خوبی از عمل جراحی خود بگیرند.

چه مدت پس از جراحی می‌توانم ورزش را آغاز کنم؟

دوره‌ی نقاهت جراحی بینی نسبتاً کوتاه است، اما پس از انجام عمل رینوپلاستی اولیه مدتی زمان می‌برد تا بیماران قادر به ازسرگیری فعالیت‌هایی چون تمرینات شدید ورزشی شوند. شما پس از جراحی باید هر چه زودتر تمرینات سبک ورزشی مانند پیاده‌روی را آغاز کنید، اما چند هفته باید صبر کنید تا بتوانید به فعالیت‌هایی چون دویدن، وزنه‌برداری و انواع دیگر ورزش‌ها بپردازید. دوره‌ی نقاهت از بیماری به بیمار دیگر فرق می‌کند، اما به‌منظور کمک به ترمیم و درمان موفق آمیز، جلوگیری از بروز عوارض جراحی و جلوگیری از آسیب، بهترین کار به هنگام بازگشت به ورزش، خصوصاً فعالیت‌هایی چون وزنه‌برداری، شنا و ورزش‌های برخوردی، رعایت احتیاط است.

مخاطرات جراحی بینی


جراحی بینی استخوانی بسیار بی‌خطر است، اما همچون هر عمل جراحی دیگر همیشه مخاطراتی برای بیمار وجود دارد. عوارض این عمل جراحی عبارت‌اند از:

  • خونریزی
  • عفونت
  • عوارض بیهوشی
  • التیام دیرهنگام زخم
  • بجای ماندن جای زخم
  • نتیجه‌ی ظاهری (زیبایی نامطلوب)

هزینه


هزینه جراحی بینی استخوانی بسته به مهارت جراح، ناحیه جغرافیایی که در آن جراحی صورت گرفته و نوع تغییرات ساختاری و زیبایی‌شناختی انجام‌گرفته بر روی بینی متفاوت است. تا جراح معاینه را انجام نداده و تا برنامه جراحی را تدوین نسازد، نمی‌توان هزینه‌ی جراحی را پیش‌بینی نمود.

مقالات مرتبط
Call Now Buttonمشاوره رایگان شبانه روزی