رفع و درمان سیاهی و تیرگی زیر بغل،کشاله ران،سر زانو ها و آرنج

tiregizirbagha

آیا توجه کرده‌اید که ناحیه زیر بغل و بین ران پاهای شما با وجود نداشتن مو، تیره‌رنگ شده است؟ اگر این طور است، نیازی نیست خیلی نگران باشید، شما در این مورد تنها نیستید. بسیاری از افراد از این که داخل ران‌ها، زانوها، آرنج و زیر بغل آن‌ها تیره‌رنگ شده است شکایت دارند. بسیاری از زنان از تیره بودن زیر بغل و کشاله‌های ران خود رنج می‌برند. دلیل اصلی این تیرگی، سایش مداوم پوست این ناحیه بر روی یکدیگر است، خصوصاً اگر ران پاها چاق شده باشند. تیرگی پوست همچنین می‌تواند بر اثر خشکی پوست این ناحیه نیز باشد. اما خبر خوشحال‌کننده این است که روش‌های مختلفی برای رفع تیرگی ران و زیر بغل وجود دارند که به نحو مؤثری این مشکل را برطرف می‌کنند.

همگی ما موافق هستیم که تیره بودن پوست زیر بغل، ران‌ها، آرنج و زانوها امری ناخوشایند و احتمالاً خجالت برانگیز هم برای زنان و هم مردان است و تفاوتی نمی‌کند که علت این تیرگی چه چیزی بوده است. تیره بودن پوست زیر بغل و آرنج شما می‌تواند باعث شود شما تصور خوبی از بدن خود نداشته باشید و اعتماد به نفس شما پایین بیاید و احتمالاً از زمانی که حس کردید نمی‌توانید اجازه دهید که دیگران، پوست تیره شما را ببینند، لباس‌های آستین‌بلند می‌پوشید.

متخصصین ما در کلینیک زیبایی رازی بعد از بررسی علت و دلایل تیرگی و سیاهی زیر بغل و کشاله ران و نوع پوست شما روش‌های مناسب را به شما پیشنهاد داده و به شما توضیح خواهند داد که پوست شما تا چه حد به درمان پاسخ داده و روشن‌تر خواهد شد. کلینیک ما روش‌های مختلفی مانند انواع لیزر، میکرودرم و کرم درمانی را برای رفع این مشکل به کار می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با این روش‌های درمانی می‌توانید با شماره‌های 0218833402902188333259 تماس حاصل فرمایید.

[dopts id=”83″]

علت


tiregizirbagha4

دلایل زیادی برای تیره شدن پوست آرنج، زانو، ران‌ها و زیر بغل وجود دارد، از جمله تعریق بسیار زیاد، استفاده از تیغ، استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های نامناسب. این مشکل می‌تواند باعث شود که شما در جمع دچار خجالت‌زدگی شوید، اما باید بدانید که این مشکل آن‌قدرها هم جدی نیست و می‌توان آن را حل نمود.

چاقی

داشتن اضافه‌وزن موجب می‌شود که ران‌های شما بیشتر به هم سایش داشته باشند که این موجب خارش و تیرگی پوست می‌شود. برای پیشگیری از بروز این مشکل می‌توانید لباس‌های گشاد و راحت بپوشید و از پارچه‌های نایلونی یا دیگر الیاف مصنوعی استفاده نکنید.  الیاف مصنوعی موجب تحریک بیشتر پوست می‌شوند و بنابراین تا جایی که می‌توانید لباس‌هایی با الیاف طبیعی بپوشید.

نورخورشید 

اگر از گذران وقت در زیر نور آفتاب لذت می‌برید و زمان زیادی بدن خود را در معرض آفتاب قرار می‌دهید، این موضوع موجب افزایش رنگدانه‌ها در پوست و تیره شدن پوست شما خصوصاً در نواحی ران، زیر بغل و زانو می‌شود.

عدم تعادل هورمونی

عدم تعادل هورمونی می‌تواند موجب تیره شدن قسمت داخلی ران‌ها و زیر بغل شود. برخی از زنان در طول دوره‌ی قاعدگی خود متوجه تیره شدن زیر بغل و داخل ران‌های خود می‌شوند که این حالت ناشی از تغییرات هورمونی است. بارداری نیز به خاطر تغییر در میزان ترشح هورمون‌های مختلف در بدن می‌تواند موجب تیره شدن پوست برخی نواحی در بدن شود.

داروها 

برخی از داروها مانند قرص‌های ضدبارداری، می‌توانند موجب تغییراتی در پوست شوند. در صورت ممکن می‌توانید از پزشک خود بخواهید که جایگزینی برای دارویی که مصرف می‌کنید تجویز کند.

سایش

تعریق بیش‌ از حد و زیاد بدن و پوشیدن لباس‌های تنگ می‌تواند موجب تیره شدن ناحیه زیر بغل و ران‌ها شود. سایش ایجاد شده بر اثر این موضوع موجب تیرگی پوست می‌شود. مجدداً توصیه می‌کنیم که از لباس‌های گشاد با الیاف طبیعی  استفاده کنید که بیشتر امکان تهویه هوا را فراهم می‌کنند.

بیماری اکانتوزیس نیگریکانس (Acanthosis Nigricans)

این بیماری پوستی موجب بروز لکه‌های تیره‌رنگ روی پوست و تغییر رنگ پوست می‌شود.

تیغ زدن و استفاده از تیغ‌های قدیمی

تیغ زدن‌های مداوم و مکرر و استفاده از تیغ‌های قدیمی می‌تواند موجب بروز مشکلات پوستی شود که منجر به تیره شدن پوست ران و زیر بغل می‌شوند. این مشکل خصوصاً برای زنانی رخ می‌دهد که در مورد ظاهر خود بی‌اندازه حساس هستند و می‌خواهند که بدن آن‌ها (و خصوصاً نواحی حساس و نواحی اطراف آلت تناسلی) همیشه بدون مو باشد.

روش‌های درمانی


کرم‌های موضعی

tiregizirbagha5

یکی از مسائلی که باید در مورد از بین بردن تیرگی زیر بغل بدانید این است که انجام این کار به روش طبیعی، راهی مطمئن و بدون عوارض جانبی است. برخی از روش‌ها و درمان‌های خانگی در این مورد وجود دارند که مواد لازم آن به راحتی و در آشپزخانه‌ی شما  و بدون صرف هزینه‌ی اضافه در دسترس هستند و می‌توانید با اطمینان این روش‌ها را امتحان کنید.

همچنین کرم‌های موضعی بسیاری برای از بین بردن تیرگی زیر بغل وجود دارند که این کرم‌ها از طریق متوقف کردن تولید ملانین در پوست، موجب روشن شدن آن می‌شوند. مارک‌های مشهور تولیدکننده‌ی محصولات دئودرانت (مام و ضدعرق) محصولات خوبی را برای از بین بردن تضمینی تیرگی زیر بغل، معرفی و تبلیغ کرده‌اند. از بین بردن تیرگی زیر بغل با روش‌های خانگی یا کرم‌های موضعی به چند هفته وقت نیاز دارد تا تاثیرات مثبت خود را نشان دهد.

لیزر فراکشنال ‌CO2

tiregizirbagha6

لیزر CO2 فراکشنال یک لیزر لایه‌بردار است، به این معنا که پس از درمان با لیزر، لایه‌ی سطحی پوست برداشته می‌شود و پوست به صورت پوسته‌پوسته تجدید می‌شود. لیزر CO2 فراکشنال یک روش بسیار مناسب برای کاهش چین و چروک‌های پوستی، بهبود ضایعات پوستی، ایجاد همبستگی بیشتر در بافت پوست و رفع تیرگی زیر بغل می‌باشد. این روش درمانی به صورت تک جلسه انجام می‌شود و دوره بهبودی پس از آن معمولاً بین 5 تا 10 روز طول می‌کشد.

پالس نوری شدید (IPL)

tiregizirbagha7

در این روش از پالس‌های نوری برای از بین ردن رنگدانه‌های اضافی که موجب تیرگی ناخوشایند پوست شده‌اند، استفاده می‌شود. تیرگی پوست می‌تواند بر اثر بالا رفتن سن، سبک زندگی یا قرارگیری زیاد در معرض آفتاب باشد.  پالس نوری شدید می‌تواند تیرگی و سیاهی ناحیه زیر بغل را درمان کند. اشعه موری تابانده شده، جذب رنگدانه‌ها می‌شود و بدین صورت، نواحی تیره را هدف قرار می‌دهد. رنگدانه‌ها با جذب نور از بین می‌روند و بنابراین رنگ پوست روشن می‌شود. جلسه‌ی درمانی حدود 30 دقیقه طول می‌کشد و مدت زمان بهبودی پس از درمان نیز بسیار کوتاه است. توصیه ما این است که سه جلسه درمانی با فواصل 6 هفته ای را انجام دهید.

میکرودرم ابریژن

tiregizirbagha8

میکرودرم ابریژن، یکی از روش‌های ایمن و کم تهاجم برای درمان تیرگی زیر بغل پوست است. روش‌های دیگر ممکن است تاثیربخش باشند، اما به طور قابل توجهی دردناک بوده و ممکن است به پوست آسیب برسانند. میکرودرم، یک روش آسان و ایمن است که به پوست شما کمک می‌کند تا از لکه‌های تیرگی و ضایعات پوستی خلاص شود. اگرچه پس از جلسه درمانی اول، بهبودی در وضعیت پوست خود را مشاهده خواهید کرد، اما برای دستیابی به نتایج بهتر، لازم است شش جلسه یا بیشتر را انجام دهید و برای حفظ نتایج درمان، از کرم‌های روشن کننده در خانه استفاده کنید. میکرودرم، بدون نیاز به مرحله بهبودی، تیرگی زیر بغل، زانو و داخل ران‌ها را از بین می‌برد و به کرم‌های روشن کننده پوست کمک می‌کند تا سریع‌تر تاثیرگذار شوند.

پیشگیری


  • از پوشیدن لباس‌های تنگ (خصوصاً در تابستان) خودداری کنید و حداقل سعی کنید هر روز چنین لباس‌هایی نپوشید و به جای الیاف مصنوعی، لباس‌هایی با الیاف طبیعی بپوشید.
  • سعی کنید موهای زائد بدن خود را موم بیاندازید و تیغ زدن موهای خود، خودداری کنید و در این صورت حتما تغییر زیادی در رنگ و بافت پوست خود مشاهده خواهید کرد. از آن جایی که با موم زدن، موها از ریشه کنده می‌شوند، پوست شما روشن‌تر و نرم تر خواهد بود و موها نیز دیرتر رشد می‌کنند.
  • سعی کنید مراقب مواد شیمیایی درون دئودرانت‌ها و ضدعرق‌ها باشید و از استفاده از ضدعرق‌هایی که مواد شیمیایی قوی دارند، خودداری کنید. بهتر است از اسپری‌های ضد عرق با جای مام‌های رولی و صابونی استفاده کنید. هنگامی که در خانه هستید از هیچکدام از این محصولات استفاده نکنید و به جای آن می‌توانید از پودر ضدقارچی استفاده کنید که عرق شما را جذب می‌کند.
  • به طور مرتب و حداقل هفته ای دوبار، پوست خود را با یک اسکراب مناسب لایه برداری کنید. با این کار تمامی سلوله‌ای مرده‌ی پوستی از سطح پوست جدا می‌شوند.
  • بهتر است مراقب وزن خود باشید. داشتن بازوهای و ران‌های چاق موجب سایش بیشتر در حرکت و تیرگی پوست می‌شود.‌
مقالات مرتبط

ویتامین تراپی؛ کاربرد و مزایای آن

اهمیت سلامت برای افراد، به دنباله‌ای از مصرف ویتامین‌ها جهت افزایش سلامتی شان می‌باشد. با این وجود، مصرف ویتامین‌ها به صورت خوراکی و در قالب

Call Now Buttonمشاوره رایگان شبانه روزی