جراحی زیبایی برای کوچک کردن شکم (ابدومینوپلاستی)

shekam

شل شدن پوست، رسوبات چربی و ترک‌های کششی روی پوست شکم، ازجمله شایع‌ترین شکایات افرادی است که به دنبال عمل‌های جراحی زیبایی هستند و این‌ها معمولاً در نتیجه‌ی بارداری و یا کاهش وزن رخ می‌دهند. این افراد می‌توانند عمل جراحی زیبایی کوچک کردن شکم (ابدومینوپلاستی) را دریافت کنند؛ این عمل به طور مؤثری پوست و بافت اضافی را حذف می‌کند و شکمی با پوستی صاف، سفت و کشیده برای فرد باقی می‌گذارد.

متخصصین زیبایی در کلینیک تخصصی پوست و موی رازی معتقدند که عمل جراحی زیبایی شکم (ابدومینوپلاستی) برای مردان و زنان سالمی مناسب است که برای کاهش چربی‌های شکم خود از روش‌های درمانی دیگر نتیجه‌ای نگرفته‌اند و می‌خواهند از طریق عمل جراحی شکل و کانتور شکم خود را بهبود بخشند.

نتایج عمل جراحی زیبایی شکم (ابدومینوپلاستی)، برای مدت‌های طولانی دوام می‌آورد و شما با انجام آن می‌توانید از چربی‌های اضافی که به دلایل مختلف در ناحیه شکم جمع شده‌اند، رهایی یابید. برای رزرو وقت مشاوره و یا ملاقات با جراحان متخصص ما، می‌توانید با شماره‌های 0218833402902188333259 تماس حاصل فرمایید.

[dopts id=”7″]

جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی


shekam5

بسیاری از مردان و زنانی که سعی کرده‌اند با ورزش و رژیم غذایی چربی‌های ناحیه‌ی شکم خود را از بین ببرند؛ دریافته‌اند که عمل جراحی زیبایی شکم بهترین راه‌ حل برای آنان است. ابدومینوپلاستی، پوست و چربی‌های اضافی ناحیه‌ی میانی شکم را برمی‌دارد و عضلات شکم را سفت می‌کند تا شکمی صاف، سفت و کشیده برای شما ایجاد کند.

متقاضی مناسب برای جراحی زیبایی شکم


جراحی زیبایی شکم برای مردان و زنانی که در وضعیت سلامتی عمومی خوبی به سر می‌برند و در یک وزن پایدار قرار دارند مناسب است. بهتر است فرد، سیگاری نباشد. جراحی زیبایی شکم را نباید با عمل لیپوساکشن اشتباه گرفت؛ اگرچه ممکن است جراح شما، لیپوساکشن را نیز به عنوان بخشی از عمل جراحی زیبایی شکم انتخاب کند. زنانی که عضلات و پوست شکم آن‌ها بعد از چندین بار حاملگی کشیده شده است، دریافته‌اند که این عمل جراحی برای سفت کردن عضلات شکم و کاهش پوست اضافی آن مفید است.

روش‌های مختلف انجام عمل جراحی زیبایی شکم


shekam6

روش‌های مناسب جراحی زیبایی شکم با توجه به آناتومی بدن بیماران، محل و مقدار پوست اضافی و حتی اولویت آن‌ها برای نوع لباس پوشیدنشان، مشخص می‌شود.

جراحی زیبایی شکم استاندارد یا کامل

در این روش برشی از این سمت باسن تا سمت دیگر آن، در زیر ناف ایجاد می‌شود؛ همچنین برشی در اطراف ناف ایجاد خواهد شد طوری که جراح بعد از برداشتن پوست اضافی قسمت فوقانی شکم، بتواند ناف را در جای خود قرار دهد.

جراحی زیبایی شکم وسیع

در اینجا برشی افقی ایجاد می‌شود که تا اطراف باسن (قسمت پایینی کمر) کشیده شده است؛ طوری که وقتی بدن از پشت دیده می‌شود، دنباله‌ی برش قابل‌مشاهده است.

جراحی زیبایی شکم کوچک

با توجه به اینکه بعد از کاهش وزن یا بارداری، پوست اضافی در یکجا متمرکز نیست و به صورت طبیعی پخش می‌شود؛ ابدومینوپلاستی کوچک تنها برای تعداد کمی از بیماران مناسب است زیرا در این نوع، فقط پوست اضافی زیر ناف برداشته می‌شود.

آماده شدن برای عمل جراحی


اولین گام برای آماده شدن برای عمل جراحی، برنامه‌ریزی کردن برای مشاوره با یک پزشک جراح است. جراح در طول جلسه مشاوره، بر اساس معاینه پزشکی، ارزیابی تاریخچه پزشکی و صحبت در مورد اهداف موردنظر شما، مشخص می‌کند که آیا شما متقاضی مناسبی برای این عمل هستید یا خیر.

ممکن است پزشک دستورالعمل‌های خاصی را به شما دستور دهد از جمله: ترک سیگار به مدت مشخصی قبل از شروع عمل جراحی، اجتناب از مصرف داروهای خاص مانند آسپیرین و یا داروهای ضدالتهابی که می‌توانند احتمال خونریزی را افزایش دهند و انجام آزمایش‌هایی خاص در آزمایشگاه.

روز انجام عمل جراحی


capture

ابدومینوپلاستی یک عمل جراحی سرپایی است که معمولاً چندین ساعت به طول می‌انجامد. در ابتدا، تخصصی در حوزه بیهوشی داروی بیهوشی را به شما تزریق می‌کند تا در طول عمل جراحی به طور آرام و بی دردی به خواب بروید. سپس جراح با ایجاد یک برش افقی در بالای ناحیه تناسلی، به عمل جراحی می‌پردازد. طول این برش به میزان پوست اضافی که باید برداشته شود بستگی دارد. در برخی موارد، ممکن است برش دومی در ناحیه ناف ایجاد شود. جراح عضلات ضعیف و لاغر را سفت می‌کند و آنها را به محل مناسبی دوخت می‌کند. ممکن است محل ناف نیز تغییر کند. سپس چربی و پوست اضافی برداشته می‌شوند و پوست باقی‌مانده به شدت کشیده و دوخته می‌شود. پس از گذشت چند ساعت در مرکز جراحی، شما قادر خواهید بود به همراه خود به خانه برگردید و در آنجا استراحت کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

دوره نقاهت بعد از جراحی زیبایی شکم


لازم است بعد از جراحی زیبایی شکم، به مدت یک دوره زمانی در منزل استراحت کنید و به کار، ورزش و فعالیت‌های عادی خود بازنگردید. بعد از عمل، شما درد خواهید داشت و ناحیه شکم متورم خواهد بود که بعد از گذشت چند روز برطرف خواهند شد. پانسمان و لباس مخصوص جراحی که بعد از عمل به ناحیه شکم بسته شده است را باز نکنید؛ پزشک جراح در زمان مناسبی در ملاقات‌های بعد از عمل، آن‌ها را باز خواهد کرد. معمولاً دوره بهبودی کامل ابدومینوپلاستی، حدود چندین هفته طول می‌کشد، اما شما زودتر از آن قادر خواهید بود به محل کار خود بازگردید.

خطرات بالقوه جراحی زیبایی شکم


اگر شما توسط یک پزشک جراح باتجربه عمل شوید؛ خطرات و عوارض جراحی زیبایی شکم  به مقدار قابل ‌توجهی کاهش می‌یابد. با این حال هر عمل جراحی درجات کمی از خطرات را به همراه دارد. خطرات عمل ابدومینوپلاستی عبارتند از:

  • هماتوم (تجمع خون در زیر پوست)
  • عفونت
  • باقی ماندن جای زخم
  • بی‌حسی یا تغییر در احساس پوست
  • عوارض مربوط به بیهوشی
  • آسیب‌های عصبی
  • لخته شدن خون

چگونه می‌توان نتایج عمل جراحی را حفظ کرد؟


shekam7

با رعایت یک برنامه ورزشی منظم و پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل، می‌توانید نتایج عمل جراحی زیبایی شکم خود را حفظ کنید. همچنین، ممکن است بخواهید از بارداری مجدد جلوگیری کنید زیرا افزایش وزن ناشی از بارداری ممکن است اثرات عمل جراحی را تحت تأثیر قرار دهد. بسیاری از بیمارانی که ابدومینوپلاستی را انجام داده‌اند، پس از گذراندن دوره بهبودی و مشاهده نتایج عمل، انگیزه‌ای برای حفظ تناسب اندام و ظاهر خوش‌تیپ خود پیدا می‌کنند. همچنین، برخی از آن‌ها اظهار داشته‌اند که فعالیت و ورزش بدون داشتن پوست و چربی اضافی در منطقه شکم، راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر است.

پرسش‌های متداول


اغلب افرادی که به دنبال جراحی زیبایی شکم خود هستند، سؤالات زیادی در مورد این عمل دارند. لیست پرسش‌های متداول و پاسخ‌های آن به شرح زیر است:

آیا می‌توان عمل‌های جراحی دیگری را با عمل ابدومینوپلاستی ترکیب کرد؟

بله. برخی از بیماران خانم، تمایل دارند که عمل بزرگ و برجسته کردن سینه یا لیفت سینه را با عمل جراحی زیبایی شکم ترکیب کنند و به تناسب اندام بعد از زایمان دست یابند. ترکیب دیگری که بین خانم‌ها بسیار محبوب است، ترکیب عمل جراحی زیبایی شکم با عمل لیپوساکشن ران، باسن، پهلوها و پاها است.

آیا این عمل دردناک است؟

خیر. شما در حین عمل جراحی هیچ ‌چیز احساس نمی‌کنید. قبل از شروع عمل شما تحت بیهوشی کامل قرار می‌گیرید طوری که در حین عمل فاقد هشیاری هستید. درد و ناراحتی‌های بعد از عمل را می‌توان با داروهای ضد درد تجویزشده توسط پزشک، سرکوب کرد.

بعد از جراحی زیبایی شکم، چه زمانی می‌توانم دوباره ورزش کردن را شروع کنم؟

shekam8

مدت زمان بهبودی هرکسی متفاوت از دیگری است و شما باید ببینید بدن شما چه زمانی به طور کامل بهبود می‌یابد. به طور کلی، اکثر بیماران بعد از گذشت چند روز پیاده‌روی سبک را آغاز می‌کنند؛ بعد از گذشت دو هفته پیاده‌روی ملایم را دنبال می‌کنند و ورزش‌های شدیدتر را بعد از گذشت 4 تا 6 هفته آغاز می‌کنند. جراح، زمان مناسب و ایمن برای بازگشت به ورزش و فعالیت‌های روزانه را به شما خواهد گفت.

آیا جای زخم روی شکم من باقی خواهد ماند؟

از آنجایی که جراحی زیبایی شکم عملی است که به برش نیاز دارد، ممکن است بعد از عمل جای زخم کوچکی به جای بماند. با این حال، جراح برش را در مکانی ایجاد می‌کند که بعدها جای زخم آن به آسانی توسط لباس‌های زیر پنهان شود. همچنین پزشک می‌تواند محصولاتی را به شما پیشنهاد کند که اثر جای زخم را به حداقل می‌رسانند. با گذشت زمان، جای زخم به طور چشمگیری محو خواهد شود طوری که به سختی قابل ‌مشاهده خواهد بود.

هزینه عمل جراحی زیبایی شکم چقدر است؟

هزینه جراحی زیبایی شکم به چندین عامل وابسته است؛ از جمله رویکرد خاصی که جراح در پیش می‌گیرد و عمل‌های جراحی دیگری که ممکن است با این عمل ترکیب شوند. هزینه عمل ابدومینوپلاستی به احتمال زیاد شامل دستمزد جراح و هزینه‌های داروی بیهوشی و وسایل عمل جراحی می‌شود. هزینه‌های آزمایش‌های قبل از عمل، داروهای تجویزی، لباس‌های مخصوص عمل و دیگر لوازمی که بعد از عمل لازم هستند نیز باید در نظر گرفته شوند. پزشک باید در طول جلسه مشاوره قبل از عمل، جزئیات هزینه‌ها را به اطلاع شما برساند.

مقالات مرتبط
Call Now Buttonمشاوره رایگان شبانه روزی