تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست صورت: رفع چین و چروک با بوتاکس

تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست صورتفرایند پیری و افزایش سن از لحظه‌ای که به دنیا می‌آیید شروع می‌شود و از حدود 20 سالگی به بعد، بدن ما هر ساله یک درصد کمتر کلاژن تولید می‌کند، بدون در نظر گرفتن سایر عوامل خارجی. این کاهش تولید کلاژن به این معنی است که کلاژن و الیاف بافتی ضعیف‌تر می‌شوند و شکل توده‌ای می‌گیرند. در نتیجه، ارتجاعی پوست کاهش می‌یابد، پوست افتادگی می‌کند و چین و چروک‌ها شکل می‌گیرند. آیا راهی برای کاهش سرعت این فرایند و جوانسازی پوست وجود دارد؟ بوتاکس یک ماده است که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تأیید شده است و تنها راه درمان خطوط اخم، چین و چروک‌های اطراف چشم است و به علاوه در پیشگیری از بروز این چین و چروک‌ها نیز موثر است.

اگر چین و چروک‌ها روی پوست شما شروع به شکل‌گیری کرده‌اند می‌توانید با تزریق بوتاکس و ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خود روند ایجاد آنها را کند کرده یا متوقف کنید. هر چه زودتر شروع کنید بهتر است!

متخصصین کلینیک زیبایی رازی از بوتاکس به عنوان یکی از بهترین روش‌های جوانسازی پوست صورت استفاده می‌کنند. در این کلینیک تزریق بوتاکس تحت نظر متخصصین باتجربه و با بهترین کیفیت انجام می‌شود.

علت‌های چروک شدن پوست 


چه چیزی باعث می‌شود که با افزایش سن، پوست شما دچار چین و چروک شود؟ همه ما می‌خواهیم بدانیم که چگونه می‌توان سرعت فرایند پیر شدن را کاهش داد اما چین و چروک‌ها یک واقعیت در زندگی هستند زیرا شما زندگی زنده و فعالی دارید و همین باعث ایجاد چین و چروک می‌شود. روش‌هایی برای کمک به کاهش سرعت ایجاد چین و چروک‌ها و حفظ جوانی پوست وجود دارد اما برای به کارگیری این روش‌ها باید بدانید که کدام بخش از زندگی باعث آسیب‌دیدگی و ایجاد چین و چروک‌ها در پوست می‌شود.

 آفتاب‌سوختگی 

نخست تصور بر این بود که اشعه‌های ماوراءبنفش با طول موج‌های نسبتاً کوتاه باعث ایجاد چین و چروک‌های پوست و آسیب‌دیدگی آن می‌شوند اما نتایج مطالعات بعدی مشخص کرد که اشعه‌های ماورا بنفش با طول موجه‌های کوتاه و بلند در سلول‌های پوست نفوذ کرده و باعث آسیب‌دیدگی آن‌ها می‌شوند.

  • اشعه ماوراءبنفش با طول موج‌های نسبتاً بلند حدود 95 درصد از اشعه ماوراءبنفش را که به زمین می‌رسند را تشکیل می‌دهند. شدت این اشعه‌های از اشعه‌های ماوراءبنفش با طول موج‌های نسبتاً کوتاه‌تر کمتر است اما شدت و خلوص این نوع اشعه ماوراءبنفش نسبت به آنها بیشتر است. اشعه ماوراءبنفش با طول موج‌های نسبتاً بلند فرایند برنزه کردن پوست را تحریک می‌کنند و البته به سلول‌های پوست در لایه زیرین نیز آسیب وارد کرده که غالباً باعث ایجاد چین و چروک و آسیب‌دیدگی‌های دیگر پوستی می‌شوند.
  • اشعه ماوراءبنفش با طول موج‌های نسبتاً کوتاه باعث قرمز شدن پوست و آفتاب‌سوختگی و همچنین برنزه شدن پوست می‌شوند. با این که آفتاب‌سوختگی یک عارضه موقتی است و برنزه شدن مطلوب است اما باعث پیری پوست ناشی از صدمه آفتاب (فوتوایجینگ) می‌شود.

سلول‌های پوستی فلس دار و پایه‌ای نوعی از سلول‌های پوستی هستند که به انها کراتینوسیت گفته می‌شود و در صورت قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراءبنفش با طول موج‌های بلند و تا حدودی اشعه ماوراءبنفش با طول موج کوتاه دچار آسیب‌دیدگی‌های شدید می‌شوند. فرایند برنزه شدن نیز در واقع تلاش بدن شما برای مقابله تغییرات DNA ناشی از تابش اشعه ماوراءبنفش است.

این تغییرات در DNA و همچنین عدم مرطوب بودن پوست و ترمیم پوست باعث می‌شوند که با افزایش سن خاصیت ارتجاعی پوست کاهش یابد. در نتیجه، چین و چروک‌ها در قسمت‌هایی از پوست که دچار آسیب‌دیدگی‌های شدید شده‌اند شکل می‌گیرند.

 استعمال دخانیات 

سیگار کشیدن و استعمال دخانیات باعث کاهش توانایی پوست در تولید کلاژن می‌شود. کلاژن، به عنوان پروتئین ساختاری اصلی پوست و بافت‌های همبند، اهمیت بسیاری دارد. بدون وجود کلاژن، باندهای سلولی در پوست ضعیف می‌شوند و این موضوع می‌تواند منجر به ایجاد چین و چروک در پوست شود.

حتی قرار گرفتن در معرض دود سیگار افراد دیگر نیز به پوست آسیب وارد می‌کند. اگر شما سیگار می‌کشید، برای محافظت از پوست خود باید حداقل آن را ترک کنید. همچنین، اگر افراد سیگاری در اطراف شما هستند، می‌توانید از آنها بخواهید که خارج از محل تنباکو کشیدن کنند یا در صورتی که درون اتومبیل سیگار می‌کنند، شیشه‌ها را پایین بکشند.

 انقباضات عضلانی 

زمانی که در مورد علل ایجاد چین و چروک‌ها روی صورت صحبت می‌کنیم نمی‌توانیم انقباضات عضلانی را در نظر نگیریم؛ مگر این که شما قلبی سنگی داشته باشید، شما احساس دارید و اثرات عواطف داخلی باعث می‌شوند که شما به کمک عضلات خود، احساساتتان را بروز دهید.

این خوب است، با آن مبارزه نکنید. پوست شما خاصیت ارتجاعی دارد و می‌تواند متناسب با این احساسات حرکت داشته باشد. مزایای خندیدن برای بدن شما بیش از مضرات آن است و به همین دلیل شما باید زیاد بخندید.

اما انقباضات عضلات به مرور زمان افزایش می‌یابند و با کاهش خاصیت ارتجاعی پوست، بازگشت به حالت اولیه و شاداب پوست دشوارتر می‌شود. با کاهش توانایی بازگشت پوست به حالت اولیه خود، چین و چروک‌ها شکل می‌گیرند.

 افزایش سن و پیری 

رشد پوست نیز مانند فرایندهای دیگر با افزایش سن کندتر می‌شود. سلول‌های پوستی با سرعت کمتری تکثیر می‌شود و لایه داخلی – درمیس – به مرور زمان نازک‌تر می‌شود. در این مرحله، خاصیت ارتجاعی پوست کاهش می‌یابد که یکی از دلایل ایجاد چین و چروک است.

همچنین روغن مرطوب‌کننده کمتری تولید شده و بهبودی آن دشوارتر می‌شود. اثرات ترکیبی باعث ایجاد چین و چروک می‌شوند و پوست نسبت به دوران جوانی به مراقبت بیشتری نیاز دارد.

 بوتاکس جوانسازی پوست چگونه عمل می‌کند؟


بوتاکس جوانسازی پوست چگونه عمل می‌کند

بوتاکس مؤثرترین روش برای کمک به پیشگیری از ایجاد چین و چروک‌ها و کاهش ظاهری چین و چروک‌های ایجاد شده است. بوتاکس فقط برای چین و چروک‌های ناشی از بیان احساسات با صورت به کار برده می‌شود. همچنین استفاده از بوتاکس برای برخی از قسمت‌های صورت که دارای چین و چروک هستند مفید است. این قسمت‌ها شامل پیشانی، بین چشم‌ها و اطراف چشم‌ها می‌شود. اگر دقت کنید تمام این چین و چروک‌ها به دلیل بیان احساسات با حالات صورت شکل می‌گیرند.

وقتی نام بوتاکس و اسم فنی آن یعنی سم بوتالینیوم شنیده می‌شود بیشتر مردم به دلیل شنیدن نام “سم” می‌ترسند و از اینجا است که بسیاری از تصورات غلط شکل می‌گیرند. بوتاکس، سم بوتالینیوم خالص شده است که از باکتری گرفته می‌شود.

بوتاکس ماده‌ای است که سیگنال‌هایی که عضلات به عصب‌ها ارسال می‌کنند را مسدود می‌کند. بوتاکس در عضلات تزریق می‌شود و زمانی که این کار انجام می‌شود، آن عضله نمی‌تواند منقبض شود و در نتیجه چین و چروک‌ها آزاد شده و ظاهر هموارتری پیدا می‌کنند.

 از چه موقع می‌توان تزریق بوتاکس را شروع کرد؟


همیشه پیشگیری بهترین اقدامی است که می‌توانید انجام دهید. این نیز یکی دیگر از مزیت‌های تزریق بوتاکس با اهداف زیبایی است. توصیه می‌شود که افراد تزریق بوتاکس را بین سنین 35 تا 40 سالگی شروع کنند. همچنین زمان شروع تزریق بوتاکس به رنگ پوست فرد نیز بستگی دارد. هر فرد متفاوت است و پوست برخی افراد بیشتر مستعد چین و چروک است. این افراد ممکن است تمایل داشته باشند که تزریق بوتاکس را از سنین کمتر شروع کنند. البته این موردی است که باید توسط متخصص تزریق بوتاکس تشخیص داده شود.

 چگونه باید برای تزریق بوتاکس آماده شد؟


متقاضی تزریق بوتاکس نیازی به انجام اقدام خاصی برای آماده شدن پیش از تزریق ندارد. قبل از درمان باید صورت تمیز شده و آرایش‌ها پاک شوند یا حداقل در قسمتی که قرار است تحت درمان قرار گیرد نباید آرایشی وجود داشته باشد. متخصصی که بوتاکس را تزریق می‌کند باید همه مراحل لازم را برای اطمینان از آماده‌سازی پوست برای تزریق انجام دهد.

همچنین متقاضیان باید از یک هفته قبل از درمان از مصرف داروهای ضدالتهابی و آسپیرین خودداری کنند. افرادی که داروهای رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنند نباید تحت تزریق بوتاکس قرار گیرند زیرا احتمال خونریزی در این افراد بیشتر است. مصرف داروهای رقیق‌کننده خون را نباید به دلیل تزریق بوتاکس متوقف کرد.

 مراقبت‌های مورد نیاز پس در تزریق بوتاکس 


مراقبت‌های مورد نیاز پس در تزریق بوتاکس-min

برخی متخصصین بوتاکس، انجام برخی تمرینات صورت را تا چند ساعت پس از تزریق توصیه می‌کنند. هدف از این کار کمک به نفوذ بوتاکس در عضلات صورت است. کارهایی که شما بلافاصله پس از تزریق بوتاکس نباید انجام دهید عبارتند از استعمال دخانیات یا مصرف الکل. از گرم کردن پوست، دوش آب گرم گرفتن یا حمام بخار رفتن خودداری کنید. از داروهای مسکن ضدالتهابی استفاده نکنید. همچنین از انجام تمرینات ورزشی سنگین بپرهیزید. متقاضیان نباید صورت خود را ماساژ داده یا بمالند. همچنین تا چهار ساعت پس از تزریق بوتاکس نباید دراز بکشید.

 نتایج حاصل از تزریق بوتاکس چه مدت باقی می‌مانند؟


نتایج حاصل از تزریق بوتاکس چه مدت باقی می‌مانند

افرادی که برای کاهش چین و چروک‌ها تحت تزریق بوتاکس قرار می‌گیرند می‌خواهند بدانند که اثرات مثبت ناشی از تزریق تا چه مدت روی صورت آنها باقی می‌ماند. دوام نتایج تزریق متغیر است زیرا هر فرد متفاوت از دیگران بوده و نسبت به تزریق واکنش متفاوتی نشان می‌دهد. در بیشتر موارد، نتایج موفقیت‌آمیز درمان بوتاکس ممکن است تا 3 ماه دوام داشته باشند.

سؤالات رایج 


 تزریق بوتاکس چه مشکلاتی ممکن است به دنبال داشته باشد؟

تزریق بوتاکس کاملاً بی‌خطر است اما ممکن است با مشکلاتی همراه باشد. در غالب اوقات این مشکلات به دلیل تزریق اشتباه بوتاکس توسط افراد غیرمتخصص اتفاق می‌افتد. به همین دلیل، ضروری است که متقاضیان، فردی را که در تزریق بوتاکس با اهداف پزشکی متبحر است را به طور کامل شناخته و سپس انتخاب کنند.

 تزریق، هر چند مدت یک مرتبه باید تجدید شود؟

متوسط زمان بین تزریق‌های بوتاکس، 3 تا 4 ماه است و باید فردی که تزریق را انجام می‌دهد به شما اطمینان دهد که تزریق با فواصل زمانی کمتر از این بی‌خطر است.

 چه موقع نباید تحت تزریق بوتاکس قرار گرفت؟

اگر شما یک فرد متبحر و متخصص در تزریق بوتاکس را انتخاب کرده باشید می‌داند که موانع تزریق بوتاکس چه چیزهای هستند. آن‌ها در زمانی کافی، سؤالات متعددی از شما خواهند پرسید. در برخی موارد، فرد نباید تحت تزریق بوتاکس قرار گیرد. به عنوان مثال، افرادی که نسبت به پروتئین‌های شیر گاو حساسیت دارند نباید تحت تزریق بوتاکس قرار گیرند. همچنین تزریق بوتاکس برای زنان باردار و زنانی که به نوزاد شیر می‌دهند توصیه نمی‌شود.

 حداکثر سن برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟

در این مورد نظرات متفاوتی است اما معمولاً گفته می‌شود که تزریق بوتاکس برای افرادی که سن آنها کمتر از 65 سال است مؤثر خواهد بود.

آیا مردان می‌توانند تحت تزریق بوتاکس قرار گیرند؟

مردان نیز می‌توانند از مزایای تزریق بوتاکس بهره‌مند شوند. تزریق بوتاکس در بین مردان به طور روزافزونی در حال افزایش است. بیشتر مردان مراقب ظاهر خود هستند و تمایل دارند که علائم افزایش سن و پیری را برطرف نمایند.

مقالات مرتبط
Call Now Buttonمشاوره رایگان شبانه روزی