بهترین روش از بین بردن موهای ناحیه تناسلی؛لیزر موهای زائد

r11

لیزر یک روش مؤثر برای از بین بردن موهای زائد بدن است و بسیاری از افراد خواهان آن هستند. از بین بردن موهای زائد تناسلی بجز دلایل مرتبط با زیبایی دلایل دیگری هم دارد. لیزر موهای زائد در نواحی بیکینی نیز مانند دیگر نواحی بدن به عوامل متعددی مانند رنگ پوست، رنگ مو، تراکم و همچنین ضخامت مو بستگی دارد. متخصص لیزر از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی با ارزیابی این فاکتورها بهترین سیستم لیزر موی زائد را برای شما انتخاب می‌کند. کلینیک‌هایی که تجربه بالایی در لیزر موهای زائد بدن دارند، می‌توانند مناسب‌ترین منبع نور یا لیزر را برای شما انتخاب کنند. لیزر موهای بدن در ناحیه تناسلی یک روش تقریبا دائمی، سریع و بدون نیاز به مراقبت‌های بعدی است و در طی 5 جلسه انجام می‌شود. این روش از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی همچنین رویش مجدد موهای زائد تناسلی را کاهش می‌دهد. لیزر موهای زائد در مقایسه با دیگر روش‌های حذف دائمی موهای زائد مانند الکترولیز، کمتر دردناک و بسیار سریع و مقرون به صرفه‌تر است و عوارض جانبی کمتری دارد.

سوزش پوست و موهای فرورفته، عوارض جانبی روش‌های از بین بردن موقتی موهای زائد مانند اپیلاسیون، کندن مو، تراشیدن و کرم‌های موبر است. اما لیزر موهای تناسلی نه تنها بهترین راه حل برای موهای فرورفته در پوست است، بلکه از تحریک پوست این ناحیه نیز جلوگیری می‌کند. متخصصین کلینیک پوست و موی رازی در طول مشاوره، شرایط خاص شما را در نظر گرفته و بهترین گزینه درمان با لیزر را به شما توصیه می‌کنند. برای دریافت مشاوره یا رزرو نوبت لیزر موهای زائد تناسلی می‌توانید با شماره‌های 02188334029 – 02188333259  تماس بگیرید، همکاران ما در این خصوص شما را راهنمایی می‌کنند.

انواع روش‌های لیزر موهای زائد


  • لیزر الکساندریت: الکساندریت قوی‌ترین نوع لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن است و در سریع‌ترین زمان ممکن نتایج فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. این لیزر بیشتر برای از بین بردن موهای زائد پوست‌های روشن مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال امکان استفاده ایمن و بی‌خطر آن برای از بین بردن موهای زائد پوست‌های آسیایی نیز وجود دارد. این لیزر برای موهای ضخیم که درمان آنها دشوار است، به طور مؤثری مورد استفاده قرار می‌گیرد. افرادی که موهای زائد بدن‌ خود را با استفاده از این روش از بین می‌برند، باید تا پایان دروه درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنند.
  • لیزر دیود: این سیستم‌های لیزری از دیودها یا قطعات نیمه رسانا تشکیل شده و در کنار یکدیگر منبع نور لیزر را تشکیل می‌دهند. هرچه طول موج لیزر بیشتر باشد، نور به عمق بیشتری از پوست نفوذ می‌کند و استفاده از آن امنیت بیشتری دارد. متخصصین می‌توانند با استفاده از این روش ناحیه گسترده‌تری از پوست را درمان کرده و بهبود سریع‌تری را برای بیمار فراهم کنند. طول موج لیزر قابل تنظیم است، از این رو متخصصین می‌توانند آن را در حد مورد نیاز تنظیم کنند.

مزایای لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی


بسیاری از افراد نمی‌دانند که آیا بعد از لیزر کردن موهای زائد بدن همان عوارض جانبی روش‌های تراشیدن یا موم کردن موهای زائد را تجربه می‌کنند یا خیر. جوش و التهاب پوستی یکی از عوارض جانبی بسیار نامطلوب تراشیدن موهای زائد تناسلی است. با لیزر کردن موهای زائد بدن، می‌توانید به طور قابل توجهی شدت این عارضه را کاهش دهید و یا به طور کامل از آن جلوگیری کنید. علاوه بر این، لیزر موهای زائد روند رشد موها را معمولاً متوقف می‌کند. لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی به متوقف شدن روند تیره شدن پوست پس از لیزر کمک می‌کند. همچنین در برخی موارد، لیزر موهای زائد به دلیل کاهش التهابات قبلی، در کاهش قرمزی پوست مؤثر است. یکی از مزایای دیگر استفاده از این روش، کاهش هیپرپیگمانتاسیون (افزایش رنگدانه یا تیرگی غیرطبیعی پوست) است که برای بسیاری از بیماران بسیار رضایت‌بخش است. با جلوگیری از رشد موهای زائد و تحریک پوست و لکه‌های ناحیه بیکینی، می‌توانید به راحتی از فصل تابستان لذت ببرید.

چه کسانی می‌توانند موهای زائد تناسلی خود را لیزر کنند؟


لیزر موهای زائد تقریبا برای تمام انواع رنگ‌های مختلف پوست‌ و مو مناسب است. به بیان ساده تا زمانی که موهای شما رنگ کافی برای جذب نور دارد، می‌توانید با استفاده از لیزر موهای زائد بدن خود را از بین ببرید. افرادی که پوست روشن و موی تیره دارند، بهترین شرایط را برای لیزر موهای زائد دارند و بهترین نتیجه را از این روش دریافت می‌کنند. لیزر تأثیری بر موهای بور، قرمز، خاکستری و سفید ندارد. همچنین تأثیر لیزر بر موهای زائد نازک به اندازه موهای زائد ضخیم نیست. هرچه موها تیره‌تر و ضخیم‌تر باشند، نتایج بهتری حاصل می‌شود. لیزر موهای زائد در نواحی بیکینی تنها مخصوص زنان نیست، بلکه مردان هم می‌توانند با استفاده از لیزر، موهای زائد را در هر قسمتی از بدن خود از بین ببرند. لیزر موهای زائد یک روش بهداشتی و مؤثر است که نتایج پایداری را به دنبال دارد.

چه اقداماتی را باید قبل از لیزر موهای زائد تناسلی انجام دهیم؟


  • حداقل دو یا سه هفته قبل از اولین جلسه درمان از کرم‌های دکلره و از بین برنده مو استفاده نکنید و هنگامی که دوره درمان شما شروع شد، استفاده از این محصولات را متوقف کنید.
  • حداقل یک ماه قبل از شروع دوره درمان از روش‌هایی مانند موم کردن، بند انداختن یا کندن موهای زائد استفاده نکنید. علاوه بر این هنگامی که روند درمان شما شروع شد، از انجام این روش‌ها خودداری کنید.
  • شما تنها می‌توانید موهای زائد خود را بتراشید یا بچینید (برای کسب بهترین نتایج 24 ساعت قبل از مراجعه به متخصص و شروع دوره درمان خود موهای ناحیه مورد نظر را بتراشید.)
  • شما باید تنها یک هفته قبل و بعد از شروع دوره درمان از محصولات اسکراب صورت یا بدن استفاده کنید. 2 یا 3 روز قبل و بعد از انجام دوره درمان، از لایه‌برداری پوست خود اجتناب کنید.
  • پوست خود را به‌طور طبیعی یا مصنوعی برنزه نکنید. 14 روز قبل از شروع درمان نباید پوست خود را به روش‌های مصنوعی برنزه کنید. نتایج برنزه کردن طبیعی پوست نیز باید قبل از شروع درمان از بین رفته باشد.
  • قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید باید ناحیه لیزر شده را با کرم ضد آفتاب با SPF 25-30 آغشته کنید.

مراحل لیزر موهای زائد تناسلی


r12

اگر تا به حال اطلاعاتی در مورد روش لیزر برای از بین بردن موهای زائد در کمر، پاها یا صورت خوانده‌اید، با اصول لیزر موهای ناحیه بیکینی نیز آشنایی دارید. به دلیل حساسیت این ناحیه از بدن، متخصصین در هنگام استفاده از لیزر و از بین بردن فولیکول‌های مو در ناحیه خط بیکینی یا تمام موهایی که در نزدیکی اندام تناسلی رشد کرده‌اند، احتیاط و دقت بیشتری را رعایت می‌کنند. ممکن است در هنگام تابش لیزر، یک درد مشابه نیش یک تسمه لاستیکی را تجربه کنید. این درد اغلب شدید نیست و به مدت زمان کوتاهی برطرف می‌شود. هرگونه قرمزی یا کبودی که ناشی از لیزر است، در مدت چند روز پس از درمان بهبود می‌یابد. در بیشتر افراد، از بین بردن موهای زائد در ناحیه بیکینی در 3 تا 4 جلسه انجام می‌شود. هر جلسه کمتر از 1 ساعت طول می‌کشد و تا زمانی که شخص به نتیجه مطلوب خود برسد، جلسات ادامه می‌یابد.

عوارض بعد از لیزر موهای زائد تناسلی

  • محلی که در معرض لیزر قرار گرفته است به مدت 2 تا 3 ساعت الی 2 تا 3 روز قرمز و متورم می‌شود.
  • از خارش ناحیه لیزر شده یا پوشیدن لباس‌های تنگ خودداری کنید تا از بروز هر گونه تحریک‌ در آن ناحیه جلوگیری شود.
  • در صورت بروز هر گونه ناراحتی باید روی محل مورد نظر ژل آلوئه ورا بمالید.
  • 24 تا 48 ساعت بعد از درمان از اقدامات زیر اجتناب کنید:
  • دوش یا حمام آب داغ نگیرید (تنها از آب ولرم استفاده کنید).
  • از حمام بخار، جکوزی یا اتاق‌های بخار استفاده نکنید.
  • از ورزش و تعریق بیش از حد پرهیز کنید.
  • از استعمال کرم‌های ضد بو، عطردار یا خوشبو کننده در محل لیزر شده خودداری کنید.
  • در آب کلردار شنا نکنید.
  • هیچ‌گونه فعالیتی که ناحیه درمان شده را گرم کند، انجام ندهید.

آیا نتایج لیزر موهای زائد تناسلی دائمی است؟


یکی از سؤالات مهمی که در مورد انواع لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی پرسیده می‌شود، این است که آیا نتایج انجام این روش دائمی است؟ طبق تعریفی که سازمان FDA داده است، لیزر کردن موهای زائد در ناحیه تناسلی روشی دائمی برای از بین بردن موهای زائد نیست. زیرا روش‌های لیزر در متوقف کردن دائمی رشد مجدد 90 درصد از موهای زائد مؤثر هستند، اما تضمینی برای از بین رفتن کامل همه موهای زائد در ناحیه بیکینی به طور دائمی و مادام‌العمر وجود ندارد. تأثیرگذاری این روش تنها در حد کاهش رشد موها (نه از بین رفتن دائمی آن‌ها) می‌باشد. با این حال از آنجا که نتایج لیزر موهای زائد بیکینی در بسیاری از موارد به مدت چند سال باقی می‌ماند، می‌توان گفت که لیزر بهترین روش برای از بین بردن طولانی مدت موهای زائد بدن می‌باشد.

عوارض جانبی


لیزر موهای زائد یک روش درمانی بی‌خطر برای انواع پوست می‌باشد و به هیچ دوره بهبودی نیاز ندارد. این روش سریعا نتیجه بخش است و بیمار می‌تواند بلافاصله بعد از انجام آن فعالیت‌های روزمره خود را دوباره شروع کند. خارش، قرمزی و تورم موقتی ناحیه لیزر شده (تورم فولیکولی) بعد از لیزر موهای زائد تناسلی امری کاملا طبیعی است. گذاشتن کیسه آب سرد و یا استعمال ژل آلوئه ورا بر روی ناحیه لیزر شده می‌تواند از شدت عوارض جانبی آن بکاهد.

اگر پوست شما تیره‌تر باشد، ممکن است دچار تغییرات رنگدانه‌های پوستی مانند هیپرپیگمانتاسیون یا هایپوپیگمانتاسیون در ناحیه لیزر شوید که احتمالا بعد از چند هفته یا بیشتر برطرف می‌شود.

هزینه لیزر موهای زائد تناسلی


هزینه لیزر موهای زائد تناسلی نیز مانند هزینه‌ دیگر روش‌های زیبایی به عواملی مانند منطقه سکونت شما، کلینیکی که انتخاب کرده‌اید و تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد شما بستگی دارد. به‌طور کلی برای لیزر موهای بیکینی مدت زمان بیشتری لازم است، زیرا هنگام انجام فرآیندهای مربوط به آن علاوه بر موهای زائد در اطراف خط بیکینی و نواحی طراف آن، همه موهای موجود در ناحیه تناسلی نیز از بین می‌روند.

مقالات مرتبط

عمل جراحی زیبایی گوش (اتوپلاستی)

بدشکلی‌های گوش ممکن است ناشی از برخی بیماری‌ها باشند. برخی از افراد از بدو تولد با بیماری میکروتیا (عدم تشکیل کامل گوش) به دنیا می‌آیند

Call Now Buttonمشاوره رایگان شبانه روزی