ایجاد چال گونه (خنده) و چانه با جراحی

razitittl

چال‌ها به طور معمول در منطقه گونه و زیر چانه قابل مشاهده هستند. یک چال چانه به طور عمومی به عنوان گودی چانه شناخته می‌شود. گودی چانه در زمانی شکل می‌گیرد که استخوان زیرین فک با یک حفره یا شیار در مرکز نمو خود بیاید. همچنین، چال گونه معمولاً در زمانی شکل می‌گیرد که پوست روی یک نقص کوچک در عضلات گونه به بافت همبند زیرین چسبیده باشد. این نوع از چال‌ها و گودی‌ها به طور عمومی در هنگام خندیدن یا لبخند زدن قابل مشاهده هستند. اگرچه هر دو نوع از این چال‌ها به عنوان یک “عیب و نقص” در نظر گرفته می‌شوند، اما برای فرد هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کنند و ظاهر آنان، زنان و حتی مردان با وجود چال گونه یا گودی چانه بهبود می‌یابد. البته، در حالی که برخی از افراد حسادت می‌کنند که افرادی به طور طبیعی این چال‌ها را دارند، برخی افراد که این ویژگی را به طور طبیعی دارند، نگران هستند و تمایل به از بین بردن این ویژگی متمایز از صورت خود را دارند.

 در گذشته این طور بود که اگر شما چال‌ها را در هنگام خندیدن روی صورت خود نداشتید، هرگز نمی‌توانستید که آنها را ایجاد کنید. به هر حال پزشکان راه‌هایی برای خلق این چال‌ها روی صورت به شما ارائه می‌دهند. روی هر گونه‌ای می‌توان این چال‌ها را ایجاد کرد. متخصصین کلینیک زیبایی رازی در مورد محل، عمق و طول چالی که شما تمایل به داشتن آن دارید در جلسات مشاوره با شما بحث و تبادل‌نظر می‌کنند.برای کسب اطلاعات بیشتر، در مورد خلق چال یا رزرو نوبت لطفاً با شماره‌های 02188334029 02188333259 تماس بگیرید.

[dopts id=”38″]

مزایا


در برخی فرهنگ‌ها وجود چال نشانه خوش‌شانسی و کامیابی هستند و در برخی دیگر از فرهنگ‌های این چال‌ها در انتخاب‌های جنسی تأثیر دارند.همچنین چال‌ها لبخند شما را متمایز کرده و به آن شخصیت می‌دهد. بسیاری از بیماران بیان می‌دارند که یکی از خواهران و برادران یا دوستان نزدیک آن‌ها در صورت خود چال دارد و آن‌ها از این که می‌توانند این چال را با عمل جراحی بر روی صورت خود ایجاد کنند بسیار خشنود و خوشحال هستند.در برخی موارد این چال‌ها جلب توجه کرده و به همین دلیل بسیاری از افراد برای افزایش جذابیت تمایل به داشتن آن‌ها دارند. در طول تاریخ داشتن چال نشانه موفقیت، جوانی و سرزندگی بوده است.برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند این چال‌ها را به عنوان بخشی از ظاهر خود برای همیشه داشته باشند، عمل جراحی خلق یا ایجاد چال یک گزینه مناسب است. امروزه به لطف پیشرفت در عمل‌های جراحی و علوم، ایجاد چال دائمی امکان‌پذیر است و طی یک عمل جراحی بسیار ساده و راحت که به درستی روی صورت انجام می‌شود می‌توان آن‌ها را ایجاد کرد.

مشاوره


در خلال جلسه مشاوره، محل مورد نظر برای ایجاد چال‌ها مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد. برخی بر این باورند که متداول‌ترین ناحیه، تقاطع یک خط عمودی روبه پایین از گوشه خارجی چشم و یک خط افقی از گوشه لب خندان فرد است. هنوز برخی بر این عقیده هستند که مطلوب‌ترین نقطه با کشیدن یک خط از گوشه لب به سمت لاله گوش در حدود 3 تا 3،5 سانتی‌متر از گوشه لب است. این مسئله‌ای است که شما می‌توانید به کمک پزشک آن را مشخص کنید. در نهایت، شما باید بگویید که دوست دارید محل چال گونه کجا قرار گیرد. آنچه که پزشک معمولاً انجام می‌دهد این است که کنار فرد روبروی آینه نشسته و با ابزاری که در دست دارد محل مورد نظر بیمار را علامت‌گذاری کند. این کار چندین مرتبه انجام می‌شود تا هم بیمار و هم جراح در یک نقطه به اتفاق نظر برسند. ما این کار را به عنوان مشاوره قبل از انجام عمل جراحی و در روز عمل انجام می‌دهیم. پزشک همچنین در هنگام عمل این نقطه را دوباره تأیید می‌کند.

نحوه انجام عمل جراحی


 چال گونه

razi7

عمل ایجاد چال گونه در یک مطب با استفاده از بیهوشی موضعی انجام می‌شود. در ابتدا، یک شکاف کوچک در داخل دهان ایجاد می‌شود و یک قسمت از بافت مورد نظر برداشته می‌شود. سپس با استفاده از بخیه، پوست به هم وصل می‌شود و شکاف ایجاد شده برای عمل دوخته می‌شود. روش‌های مختلفی برای ایجاد چال گونه وجود دارد و انتخاب روش مناسب بستگی به ترجیحات بیمار و جراح دارد. بخیه‌های داخل دهان اغلب جذبی هستند و پس از مدتی جذب می‌شوند. اما بخیه‌های بیرونی ممکن است جذبی یا غیرجذبی باشند که بستگی به نوع جراحی دارد.

بسیاری از جراحان در قسمت بیرونی صورت از استفاده از بخیه خارجی خودداری می‌کنند. قبل از انجام عمل جراحی چال گونه، معمولاً دهان بیمار با مواد ضدعفونی کننده شستشو داده می‌شود تا دهان بیمار قبل از عمل تمیز شود. پس از انجام عمل جراحی چال گونه، عموماً آنتی‌بیوتیک، داروهای تسکین‌دهنده و در برخی موارد داروهای ضد تهوع تجویز می‌شود. پس از عمل، معمولاً از شما خواسته می‌شود که دهان خود را همانند قبل از عمل جراحی چال گونه، مراقبت کنید و آن را بشویید (صبح پس از بیدار شدن، بعد از هر وعده غذایی و پیش از خواب در شب).

 چال چانه

razi6 (2)

برای ایجاد چال چانه یا گودی چانه هم می‌توان از ژل استفاده کرد و هم می‌توان دو نوع روش جراحی را به کار برد. اگر برآمدگی چانه کافی باشد، پزشک می‌تواند شکاف را از داخل دهان یا زیر چانه ایجاد کرده و یک حفره عمودی در استخوان ایجاد کند. عضله روی آن نیز با بخیه بسته شده و پوست به طور طبیعی یک چال یا گودی را شکل می‌دهد. اگر برآمدگی چانه کافی نباشد، پزشک می‌تواند از پروتز چانه در محلی که قبل از عمل علامت گذرای شده است استفاده کند. تناسب پس از عمل جراحی مشابه استخوان طبیعی چانه است. هر دو روش باعث ایجاد چال چانه یا گودی چانه می‌شود.

دوران نقاهت و بهبودی


عمل جراحی ایجاد چال یک عمل سرپایی کم تهاجمی محسوب می‌شود. در نتیجه شما می‌توانید در همان روزی که عمل جراحی را انجام دادید به فعالیت‌های روزمره خود بپردازید. درد ناشی از عمل کم بوده و غالباً قابل تحمل است. ایجاد تورم و کبودی در ناحیه گونه محتمل است؛ به هر حال، بیشتر تورم‌ها پس از دو هفته از بین می‌روند.شما می‌توانید پس از عمل هر چه که خواستید بخورید ولی پزشک به شما یک رژیم بهداشتی برای تمیز نگهداشتن دهان می‌دهد که باید آن را در طول دوره نقاهت رعایت کنید.شما ممکن است برای مدت چند هفته تا چند ماه این چال را در هنگامی هم که نمی‌خندید روی صورت خود داشته باشید. معمولاً چال به مرور زمان صاف شده و فقط در زمانی که می‌خندید مشخص خواهد شد.عمل جراحی ایجاد چال در 90 درصد مواقع باعث شکل‌گیری یک چال دائمی در صورت می‌شود. به ندرت در صورتی که بخیه‌های در طول دوران بهبودی به خوبی محل را نگه ندارند یا بافت اسکار شکل بگیرد ممکن است چال از بین رفته و دیگر دیده نشود.

عوارض جانبی


انجام این عمل با دستانی توانا، آموزش‌دیده و باتجربه بسیار مطمئن، مؤثر و بی‌خطر است. به مرور زمان این روش‌ها تکامل یافته و نتایج مطلوب ‌تر و مشکلات کمتر شده است. عوارض جانبی که بلافاصله پس از عمل ایجاد می‌شود عبارتند از مسائل مربوط به تزریق در ناحیه تزریق مانند قرمزی مختصر، حساسیت و ناراحتی جزئی و برخی کبودی‌ها و به ندرت تورم.تأخیر در شکل‌گیری برآمدگی کوچک در زیر پوست ناحیه درمان شدن به ندرت اتفاق می‌افتد. معمولاً این برآمدگی دیده نمی‌شود و وقتی که آن ناحیه درمان شده فشار داده می‌شود قابل‌تشخیص می‌شود. همه این عوارض جانبی معمولاً یکی دو روز پس از انجام عمل از بین می‌روند. میکروسفیر طراحی‌شده، یک ساختار باکیفیت و با عمر طولانی برای نفوذ در بافت ایجاد می‌کند.

هزینه


هزینه این عمل به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. این فاکتورها شامل موارد زیر است: چال در چه قسمتی از صورت و عمق و شکل ان چگونه باشد. همچینن هزینه این عمل شامل دستمزد پزشک می‌باشد که از فردی به فردی دیگر متفاوت است.

 

مقالات مرتبط
Call Now Buttonمشاوره رایگان شبانه روزی