لیفت پیشانی، ابرو و صورت با نخ: مزایا و هزینه با توجه به نوع نخ

لی1

با بالا رفتن سن و تاثیر جاذبه زمین براندام‌ها، بافت‌های صورت به سمت پایین کشیده می‌شود. سنگینی ایجاد شده توسط این افتادگی‌ها در دو قسمت اصلی دیده می‌شود. این بافت‌ها باعث ایجاد یک چروک بین بینی و لب می‌شود که به آن چین نازولابیال می‌گویند. چین و چروک‌های ایجاد شده در اثر این فرایند باعث می‌شود چهره حالت جوانی خود را از دست بدهد. لیفت صورت با نخ یک روش امن جهت رفع مشکل شلی پوست می‌باشد. در این روش نیازی به مسکن یا بستری شدن در بیمارستان نیست.

اگر می‌خواهید زیبایی جوانی را دوباره تجربه کنید اما تمایلی به انجام جراحی‌های زیبایی مانند جراحی لیفت صورت ندارید، میتوانید از لیفت صورت با نخ استفاده نمایید. متخصصین ما در کلینیک زیبایی رازی معتقدند لیفت صورت با نخ برای تمام و یا قسمتی از صورت که مد نظر شماست قابل استفاده است. این نواحی شامل چانه، گونه‌ها و استخوان‌های گونه می‌باشد. متخصصین ما آماده ارائه مشاوره و بررسی صورت شما قبل از انجام هرگونه درمان بر روی آن هستند. با استفاده از این بررسی‌ها مشخص می‌شود که آیا شما جهت انجام لیفت با نخ مناسب می‌باشید یا خیر. برای دریافت مشاوره یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره  02188334029 – 02188333259  تماس حاصل نمایید.

لیفت صورت با نخ چیست؟


لیفت صورت با نخ چیست

لیفت صورت با نخ یک روش لیفت صورت  بدون عمل جراحی است که از شکاف‌های بسیار کوچک برای لیفت و چاق کردن صورت و کشیدن پوست گردن استفاده می‌کند. در این روش نیازی به استراحت وجود ندارد. در این روش شکاف‌های کوچک در قسمت‌های مشخصی از صورت ایجاد می‌شود و لیفت نواحی چروک خورده بدون عمل انجام می‌شود. در لیفت صورت و گردن با نخ، نتیجه بلافاصله قابل دیدن است. با بالا رفتن سن، سفتی و چاقی صورت بر اثر عواملی مانند تحلیل استخوان‌ها و ماهیچه‌ها،از بین رفتن چربی‌های بدن، رنگ پریدگی صورت و نامنظم شدن انحناهای پوست از بین می‌رود. همزمان با از بین رفتن تدریجی کولاژن و الاستین، پوست شلتر شده و شروع به چروک خوردن می‌کند. این مساله باعث می‌شود پوست خسته و پیر به نظر برسد.

چه کسی برای انجام لیفت صورت با نخ مناسب است؟


کاندیدای لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ لیفتینگ برای همه زنان و مردانی که به دنبال راهی غیر از عمل جراحی لیفت صورت برای بهبود و جوان‌ترسازی پوست خود می‌گردند، مناسب است.

  • کسانی که به دنبال یک لیفتینگ ملایم یا متوسط هستند.
  • کسانی که خواهان رفع غبغب هستند و یا در گونه چین دارند.
  • کسانی که تمایل به بالا کشیدن ابروها دارند.
  • کسانی که می‌خواهند لیفت گردن انجام دهند.
  • کسانی که خواهان جوانسازی صورت وسرحال سازی صورت و گردن هستند.

کسانی که انتظارات غیرواقع‌بینانه دارند و یا اینکه چین و چروک‌های بسیار زیادی در چهره دارند و یا مبتلا به لاغری صورت هستند موارد مناسبی جهت انجام لیفت صورت با نخ نیستند.افرادی با پوست ضعیف و شکننده نیز برای انجام این عمل مناسب نیستند.

مزایای لیفت صورت با نخ چیست؟


مزایای لیفت صورت با نخ

مزایای لیفت صورت با نخ به شرح زیر می‌باشد:

یک روش مطمئن جایگزین لیفت صورت سنتی

در لیفت صورت با نخ فقط به ایجاد یک شکاف کوچک نیاز است که از طریق آن یک نخ شفاف به پوست و بافت عضلانی وصل شده و صورت را ترمیم کرده و نواحی مشکل‌دار را کاهش می‌دهد. بیشتر بیماران بدون نیاز به بیهوشی تحت این عمل قرار می‌گیرند بنابراین بسیاری از خطرات همراه با لیفت سنتی صورت به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.

 یک فرایند سریع

لیفت با نخ بسته به شرایط بیمار ممکن است بین 1 تا 2 ساعت طول بکشد و پس از آن نیازی به پانسمان کردن نیست و دوره بهبودی پس از انجام لیفت صورت نیز سخت و سنگین نیست. شما می‌توانید آزادانه تعداد بیشتری عمل را انجام دهید و از نتایج حاصله بدون نیاز به بستری شدن بلند مدت لذت ببرید.

 یک روش درمانی کاملاً سفارشی

از آنجا که بیمار در زمان انجام این فرایند کاملاً هشیار و بیدار است، می‌تواند نظرات خود را در حین انجام عمل ارائه کند و به همین دلیل نتایج حاصله شخصی‌تر خواهد بود همچنین، لیفت با نخ انواع مختلفی دارد مانند لیفت با نخ کانتور که در آن از نخ‌های جذبی استفاده شده و قسمت‌هایی که قبلاً علامت گذرای شده است را با دقت ترمیم می‌کند.

قسمت‌هایی که توسط لیفت صورت با نخ قابل بهبود است


لی2

از نخ برای لیفت و خوش تراش کردن قسمت‌های مختلفی به شرح زیر استفاده می‌شود:

  • انحناهای صورت
  • کشیدن پوست فک پایینی و کاهش نمای غبغب و از بین بردن چروک دور لب
  • گونه ها: از بین بردن عمق خط نازولابیال و بازگرداندن انحناهای آن
  • لیفت ابرو: کشیدن پوست برای ابروهای سنگین
  • گردن: کشیدن پوست چروک گردن و رفع شلی و افتادگی آن

انواع نخ‌ها در لیفت  با نخ


در آخرین روش‌های لیفت با نخ از نخ‌های پلی دیوکسانون(PDO) استفاده می‌شود. این نخ‌ها پس از چند ماه توسط پوست جذب می‌شود. این نخ‌ها همچنین باعث تحریک و افزایش تولید کالوژن در طول 8 ماه می‌شود. اثر این نخ‌ها تا دو سال طول می‌کشد.

سه نوع نخ PDO به طور معمول در لیفت با نخ استفاده می‌شود:

نخ‌های یگانه

لی3

نخ‌های یگانه، نخ‌هایی نرم بدون هیج پرز و خاری می‌باشند.بسیاری از این نخ‌ها در مدهای مش مانند در صورت به منظور سفت کردن پوست بکار می‌رود. سفت کردن پوست صورت معمولا پس از اینکه کولاژن‌ها در اطراف نخ‌ها شروع به ساخته شدن میکند بهبود چشمگیرتری پیدا میکنند. مراحل تحت درمان مناطقی مانند خطوط گردن، چروک‌های گردن، پیشانی و زیر ابرو می‌باشد.برای هر قسمت تحت درمان حدودا 10 تا 20 نخ وارد می‌شود.

نخ‌های تابیده

لی4

این نخ‌ها به صورت یک یا دو نخ به هم پیچیده دور یک سوزن می‌باشند. نخ‌های تابیده تاثیر زیادی جهت چاق کردن قسمت‌های فرورفته و لاغر صورت دارد. نخ‌های تابیده چندتایی، وقتی دو نخ به هم پیچیده است، تاثیر بیشتری از نخ‌های پیچیده یگانه دارد.این نخ‌ها معمولا برای لیفت صورت استفاده می‌شود.شما می‌توانید با وارد کردن یک نخ یگانه در حالت به هم پیچیده، یک نخ پیچیده درست کنید.

نخ‌های دندانه‌دار

لی5

نخ‌های دندانه دار درحقیقت نخ‌های یگانه‌ با  خارهایی جهت گیر کردن به قسمت‌های داخلی پوست می‌باشد.این خارها یک ساختار حمایت کننده جهت کشیدن پوست‌های چروک ایجاد می‌کند. برخلاف نخ‌های یگانه، نخ‌های دندانه‌دار نیازی به نقاط محکم کننده ندارند. این نخ‌ها نیز در اطراف خود و خارهای خود تولید کولاژن می‌کنند.

روند درمان


لی6

در حال حاضر، روش‌های مختلفی برای انجام لیفت صورت با نخ وجود دارد. این روش‌ها شامل لیفت کانتور، لیفت فیدر و لیفت با نخ آپتوز می‌شوند. نخ کانتور از مواد شفاف پلی‌پروپیلن تشکیل شده است و در طول آن خارهایی وجود دارد. وقتی این نخ در پوست قرار می‌گیرد، مانند یک چتر باز می‌شود و بافت شل شده صورت را لیفت کرده و جابجا می‌کند تا ظاهر جوان‌تری به پوست ببخشد. نخ آپتوز نیز دارای خارها است. این خارها در زیر پوست فرو می‌روند و باعث می‌شوند بافت‌ها به هم کشیده شده و قسمت شل شده پوست را لیفت و پر کنند. تعداد و نوع نخ‌های مورد استفاده در فرایند لیفت با نخ بستگی زیادی به روش استفاده شده دارد.

معمولاً لیفت با نخ تحت بیهوشی موضعی انجام می‌شود، اما در مواردی که عمل لیفت با نخ گسترده‌تر است یا اولویت‌های مربوط به بیماری توجیه می‌کند، ممکن است آرام‌بخشی خفیف نیز استفاده شود. مدت زمان انجام لیفت با نخ معمولاً بین 30 دقیقه تا یک ساعت است و بستگی به تعداد نخ‌های استفاده شده دارد.

هنگام وارد شدن نخ‌ها به پوست، آنها از طریق شکاف‌های بسیار کوچکی که در پشت خط رویش مو ایجاد می‌شوند، وارد می‌شوند و به جای گذاری اسکارهای قابل مشاهده نمی‌شود. جراح با استفاده از یک سوزن توخالی ضخیم، نخ را در پوست صورت وارد می‌کند و این فرآیند را از نزدیک استخوان گونه شروع می‌کند. انتهای نخ به ساختارهای داخلی عمیق‌تر صورت گره می‌خورد. سپس نخ به آرامی به سمت بالا کشیده می‌شود تا بافت‌های زیرین و پوست شل شده را سفت کند. خارها روی نخ در نقاط مورد نظر قفل می‌شوند و انتهای نخ‌ها زیر سطح پوست دوخته می‌شوند. نخ‌های در زیر پوست باقی مانده، ساختار و پشتیبانی مورد نیاز را ایجاد می‌کنند. پس از قرار دادن نخ‌ها، شما احس آنها را نخواهید کرد. سپس بدن کلاژن تولید می‌کند تا اثرات لیفت حفظ شوند.


 

بهبودی


بهبودی

بعد از عملیات لیفت، ممکن است کبودی و تورم بسیار کمی‌ در محل شکاف‌ها ایجاد شود. بسیاری از بیماران در همان روز و یا فردای آن روز می‌توانند بدون هیچگونه نگرانی در محل کار خود حضور یافته و فعالیت‌های روزمره را انجام دهند. ممکن است در محل شکاف‌ها در ناحیه ورود و خروج نخ‌ها، چروک و فرورفتگی کوچکی مشاهده شود که پس از چند روز از بین می‌رود. همچنین ممکن است در محلی که لیفت شده است قدری احساس کشیدگی پوست داشته باشید. جهت از بین بردن خطر بروز عفونت در محل شکاف‌ها به بیماران آنتی بیوتیک‌های پیشگیری کننده داده می‌شود.

بعد از لیفت صورت با نخ موارد زیر را رعایت کنید:

  • بلافاصله پس از انجام فرایند، در بعدازظهر و روز بعد از عمل به مدت 5 تا 10 دقیقه یخ یا یک حوله سرد روی قسمت‌های درمان شده قرار دهید.
  • در صورت بروز درد، به مدت 2 تا 3 روز داروهای ضد التهابی مصرف کنید، درد پس از عمل شبیه دندان درد است.
  • در شب اول، سر خود را با زاویه حداقل 30 درجه، بالا نگه دارید و ترجیحاً به پشت بخوابید تا از ساییده شدن پوست صورت به بالش پیشگیری شود.
  • به مدت 5 روز پس از انجام فرایند، صورت خود را بدون ساییده شدن خشک کنید
  • 5 روز پس از انجام عمل می‌توانید آرایش و اصلاح کرده یا موهای خود را به آرامی بشورید
  • به مدت 2 هفته نباید در معرض نور خورشید قرار گیرید یا از تخت‌های برنزه استفاده کنید.
  • به مدت 2 هفته نباید از ماساژ استفاده کنید و نباید درمان‌های زیبایی صورت انجام دهید
  • به مدت یک هفته نباید سونا و حمام بروید
  • به مدت 2 هفته پس از انجام عمل نباید اقدامات دندانپزشکی یا هر گونه عمل جراحی دیگری انجام دهید.
  • تا یک هفته پس از انجام عمل باید از حرکت دادن زیاد صورت مانند جویدن و خمیازه کشیدن اجتناب کنید.
  • توصیه می‌شود از کرم‌های آرنیکا روی قسمت‌های کبود استفاده کنید تا به تسریع روند بهبودی آنها کمک کند.
  •  اگر کبودی‌ها، تورم‌ها، گرما و درد شما زیاد است لطفاً بلافاصله با پزشک تماس بگیرید.

نتایج لیفت با نخ


لی7

لی8

نتیجه عمل لیفتینگ بلافاصله قابل مشاهده است. پوست تا جایی که مورد نظر است کشیده می‌شود و بوسیله افزونه‌های مخروطی شکل محکم می‌شوند. به دنبال آن مرحله دیگری جهت جوان سازی پوست وجود دارد که به صورت طبیعی و تدریجی می‌باشد. این مرحله با کمک تحریک پوست جهت تولید کولاژن باعث بهبود انحناهای طبیعی صورت، ترمیم لاغری صورت، زیباترسازی ظاهر خط‌ها و  چین و چروک‌های صورت و نهایتا تازه تر کردن پوست صورت می‌شود.

هایفوتراپی روش دیگری برای لیفت صورت است. هایفو تکنولوژی پیشرفته و جدیدی است که از امواج مافوق صوت (اولتراسوند) برای تحریک و لیفت لایه‌های نگهدارنده ساختاری و عمقی پوست استفاده می‌کند. برای آگاهی از اینکه هایفو بهتر است یا لیفت صورت با نخ، میتوانید با پزشک خود مشورت نمایید.

هزینه لیفت صورت با نخ


هزینه لیفتینگ با نخ به عواملی چون تعداد نخ‌های استفاده شده جهت رسیدن به بهترین نتیجه، پیچیدگی عمل و مهارت جراح بستگی دارد.برای برخی بیماران برای رسیدن به نتیجه مطلوب، نیاز به استفاده از دو نخ در هر طرف صورت وجود دارد.

سؤالات متداول


سؤالات متداول

این فرایند دردناک نیست. درمان تحت بیهوشی موضعی انجام می‌شود و باعث باقی ماندن اسکار روی پوست نشده و نیاز به بستری شدن ندارد.

در مقایسه با روش‌های سنتی لیفت صورت که در آن تغییرات چشمگیری ایجاد می‌شود و پس از آن اسکار ایجاد می‌شود، لیفت با نخ آپتوز باعث ایجاد اسکار یا تغییر در ویژگی‌های ذاتی صورت نمی‌شود. شما شبیه عکس‌های چند سال پیش خود خواهید شد.

بر خلاف عمل جراحی سنتی لیفت صورت، لیفت با نخ آپتوز صورت را بدون تغییر ویژگی‌های طبیعی آن جوان‌سازی می‌کند. معمولاً فقط بافت نرم به محل اصلی خود منتقل می‌شود. پس از انجام لیفت با نخ، معمولاً شما شبیه به چند سال پیش خود می‌شوید.

لیفت صورت با نخ آپتوز نیازی به آماده‌سازی خاصی ندارد. به هر حال، توصیه می‌شود که انتظارات خود را توضیح داده و هر سؤالی که دارید، قبل از شرع درمان از پزشک خود بپرسید. به پزشک در مورد هر گونه اقدام درمانی که اخیراً انجام داده‌اید و هر دارویی که در حال حاضر مصرف می‌کنید اطلاع دهید.

همانند هر عمل جراحی دیگری، این فرایند نیز با برخی عوارض جانبی همراه است که البته همه افراد آنها را تجربه نمی‌کنند. برخی از این عوارض جانبی عبارتند از:

  • درد
  • تورم
  • عدم تقارن موقتی
  • ایجاد ناهمواری‌های گذرا و موقتی
  • هماتوم یا کبودی موقتی
  • کمی تورفتگی و ناهمواری پوست
  • التهاب

این ناراحتی‌ها چند روز پس از انجام درمان برطرف می‌شوند. در صورت بروز هر عارضه جانبی باید با پزشک خود تماس بگیرید.

مقالات مرتبط
Call Now Buttonمشاوره رایگان شبانه روزی