هیدرودرم و آب‌رسانی به پوست

hid1

هیدرودرم مفهومی مشابه میکرودرم دارد. البته این دو با هم اختلاف‌هایی دارند مانند عدم استفاده از کریستال‌هایی که برای لایه‌برداری در میکرودرم استفاده می‌شوند به اضافه استفاده از تکنولوژی گردابی و مارپیچی که لایه‌برداری کرده و ناخالصی‌های روی پوست را برداشته و سرم های پاک‌سازی را به صورت پنوماتیکی روی پوست زده و پوست را آب‌رسانی کرده و آنتی‌اکسیدان‌ها را در خلال فرایند در پوست تزریق می‌کند که کارهایی هستند که در فرایند میکرودرم ابریژن انجام نمی‌شود. این فرایند با ملایمت انجام شده و ایجاد ناراحتی نمی‌کند. پوست پس از انجام هیدرودرم کمی صورتی رنگ می‌شود اما به سرعت برطرف می‌شود. هیدرو میکرودرم ابریژن برای همه انواع پوست‌ها استفاده می‌شود. پس از انجام این فرایند پوست لطیف‌تر شده و بافت آن هموارتر می‌شود. این فرایند برای افرادی که تمایل به لایه‌برداری از پوست دارند و پوست آنها بسیار حساس است مناسب است.

اگر شما به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، عوامل محیطی، سبک زندگی و عوامل ژنتیکی که تأثیر زیادی در فرایند پیری پوست دارند دچار مشکلات پوستی شده‌اید و به دنبال درمان فوری این مشکلات بوده و می‌خواهید پوستی مرطوب‌تر و لطیف‌تر داشته باشید، متخصصین کلینیک پوست و موی رازی هیدرودرمی یا آب‌رسانی به پوست را پیشنهاد می‌دهند. هیدرودرم یک روش مؤثر برای درمان پوست‌های تیره و پرچین و چروک بوده و علائم طبیعی افزایش سن و پیری را کاهش داده و پوست را لطیف و مرطوب می‌کند. با انجام این فرایند، سلول‌های پوست، مواد مغذی را جذب کرده و پوست تورفته، کم آب و خشک، خسته و دارای سوءتغذیه را احیا می‌کنند. هیدرودرم برای درمان صورت، گردن و سینه مناسب است.
برای آشنایی بیشتر با این روش درمانی و چگونگی انجام آن و یا در صورت تمایل به دریافت رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌های 02188334029 02188333259 تماس حاصل نمایید.

مزایای هیدرودرم یا آب‌رسانی به پوست

hid5

انجام هیدرودرمی یا آب‌رسانی به پوست در تقویت بافت پوست، کاهش خطوط و چین و چروک‌های پوست و آب‌رسانی به لایه‌های عمقی‌تر پوست، درمان منافذ بسته پوست (مانند جوش‌های سرسیاه)، درمان پوست‌های چرب و مستعد ابتلا به آکنه و مبتلا به هایپرپیگمنتیشن (مانند قسمت‌های سیاه شده پوست و لکه‌های قهوه‌ای ناشی از افزایش سن) بسیار مؤثر است. گردش جریان خون نیز که باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود و رنگ پوست را بهبود می‌دهد افزایش می‌یابد. بیماری‌های دیگر مربوط به پوست نیز مانند جای جوش، آکنه، پیگمنت های ناخواسته، جوش‌های سرسیاه و پف زیر چشم نیز با استفاده از روش هیدرودرمی یا آب‌رسانی به پوست بهبود می‌یابند. مکمل‌ها و مواد مغذی نیز در این سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چه قسمت‌هایی از بدن را می‌توان به کمک آب‌رسانی به پوست یا هیدرودرمی درمان نمود؟

هیدرودرمی برای صورت، گردن، سینه، دست‌ها و بازوها مناسب است. بسیاری از مردان و ورزشکاران از هیدرودرم برای پیشگیری از جوش زدن در کمر خود استفاده می‌کنند.

فرایند آب‌رسانی به پوست یا هیدرودرمی برای چه کسانی مناسب است؟

هیدرودرم را می‌توان برای همه انواع پوست‌ها به کار برد. حتی پوست‌های بسیار حساس را می‌توان به راحتی تحت فرانید آب‌رسانی قرار داد. پزشک یا متخصص مراقبت‌های پوستی ممکن است سرم های خاص و سفارشی را برای درمان هر نوع بیماری پوستی و بر اساس نیاز هر نوع پوست به کار ببرد. با پزشک یا متخصص مراقبت‌های پوستی برای ارزیابی و تست حساسیت پوست خود مشورت کرده و مطمئن شوید که فرانید مناسبی را برای درمان پوست خود انتخاب کرده‌اید.

چهار مرحله فرایند آب‌رسانی پوست

hid6

مرحله 1

فرایند پاک‌سازی و آماده‌سازی پوست برای انجام فرانید اصلی به وسیله آلفاهیدروکسی آب پاک‌سازی تزریق شده که گردش جریان خون و نرخ جذب را در پوست افزایش می‌دهد.

مرحله 2

در این مرحله با استفاده از ترکیب اسید سالیسالیک منافذ، پاک‌سازی عمیق‌تری انجام می‌شود تا سلول‌های مرده پوست را به آرامی برداشته و منافذ باز شوند. در این مرحله، محلول، داخل منافذ را برای حداکثر پاک‌سازی در حالی که ناخالصی‌ها را از آن خارج می‌کند، شستشو می‌دهد.

مرحله 3

ترکیب اسید هیالورانیک که ضدپیری است و پپتیدها با آب اکسیژن‌دار برای بهبود ظاهر خطوط، چین و چروک‌ها و سیاهی دور چشم به کار برده می‌شود. اسید هیالورانیک باعث گرفتن رطوبت از هوا شده و در بلند مدت اثر ضدپیری دارند و همزمان با آن پپتیدها نیز باعث محکم شدن پوست می‌شوند. این مرحله می‌تواند آخرین مرحله آبرسانی به پوست صورت باشد و پوست را جوان و شاداب و درخشنده کند.

مرحله اختیاری 4

این مرحله مربوط به لیفتینگ است که باعث تحریک کلاژن و رفع سریع چین و چروک‌ها و خطوط پوست می‌شود.

اپیلیکاتورهای بدون کریستال‌های مورد استفاده در میکرودرم ابریژن و یک نازل دستی با شتاب آب اکسیژن‌دار را روی پوست می‌پاشد. این ترکیب کاملاً طبیعی از قطرات ریز آب با سرعت بالا از نازل روی پوست پاشیده و سلول‌های مرده پوست را برمی‌دارد. این روش کاملاً بدون درد است و باعث لایه‌برداری عمیق و جوان‌سازی پوست بیمار می‌شود.

مراقبت‌های پس از انجام فرایند

• پس از آب‌رسانی پوست تا بعدازظهر همان روز صورت خود را تمیز نکنید.
  • از همان شب انجام فرایند آب‌رسانی می‌توانید محصولات مراقبتی از پوست را مطابق روال گذشته خود به کار ببرید.
  • در صورت لزوم می‌توانید بلافاصله پس از انجام آب‌رسانی پوست، آرایش کنید.
  • سوزش، سفت شدگی پوست، قرمزی و کمی تورم موقتی و طبیعی است و ظرف مدت 24 ساعت از بین می‌رود. شدت این عوارض به میزان حساسیت پوست بستگی دارد.
  • از کرم‌های ضد آفتاب (حاوی اکسید روی) استفاده کنید. به دلیل لایه‌برداری از روی پوست، پوست شما مستعد آفتاب‌سوختگی، آسیب‌دیدگی‌های پوستی و هایپرپیگمنتیشن می‌شود.
  • از مصرف اسید گلیکولیک و آلفا هیدروکسی اسید به مدت یک هفته پس از درمان خودداری کنید.
  • از مصرف رتینوئیدها به مدت 3 روز پس از آب‌رسانی پوست یا مدتی که پزشک شما تعیین می‌کند استفاده نکنید.
  • علائم هشداردهنده در مورد بروز مشکلات عبارتند از خارش پوشت، قرمزی شدید، تورم، تاول، سوزش، زخم، درد یا علائم عفونت.

بسیار مهم است که شما نسبت به خطرات احتمالی و علائم عوارض جانبی مانند قرمزی شدید، تورم، تاول، سوختگی‌ها، زخم، درد یا علائم عفونت آگاه باشید.

نتایج

hid7

بسیاری از بیماران بیان کرده‌اند که پوست آنها فقط پس از یک جلسه درمانی پاک‌سازی‌شده و درخشندگی خود را به دست آورده است. نتایج نهایی آب‌رسانی پوست ممکن است پس از 5 تا 7 روز یا حتی بیشتر دیده شود. ما اعتقادی به نتایج سریع نداریم بنابراین یک جلسه درمانی در ماه می‌تواند خطوط و چین و چروک‌های پوست، لکه‌های قهوه‌ای و پوست‌های چرب و منافذ مسدود شده را درمان کند. ادامه آب‌رسانی پوست برای حفظ سلامت پوست شما قویاً توصیه می‌شود.

تفاوت بین میکرودرم ابریژن و هیدرودرم ابریژن

در میکرودرم ابریژن از گرانول‌ها و کریستال‌های ریز برای پاشش روی پوست و تحریک بازسازی سلولی استفاده می‌شود. این دانه‌های ریز در هنگام استفاده گرم شده و می‌توانند باعث قرمز شدن پوست شوند. این فرایند ممکن است برای برخی افراد که پوست آنها حساس است، دردناک بوده و پوست آنها را پس از درمان به شدت حساس کند.

در هیدرودرمی یا آب‌رسانی به پوست از محلول مایع برای شستشوی سلول‌های مرده پوست و تحریک بازسازی سلولی استفاده می‌شود. مزایای آب نسبت کریستال‌های ریز مورد استفاده در میکرودرم ابریژن مرطوب کردن لایه جدید زیر پوست قدیمی به جای باز کردن و ترمیم پوست قدیمی است. این کار باعث ایجاد تورم و قرمزی پوست می‌شود که مدت بیشتری نسبت به روش قبلی روی پوست باقی می‌ماند. آب‌رسانی به پوست دردناک نیست و برای پوست‌های حساس توصیه می‌شود و همچنین در صورتی که شما نیاز به درمان پوست خود قبل از حضور در یک رویداد مهم دارید می‌توانید از این روش استفاده کنید.

هزینه

هزینه آب‌رسانی پوست متغیر است و به عوامل زیادی مانند تعداد جلسات درمانی انجام شده برای هر فرد و فرایندهای ترکیبی دیگر که همراه با آب‌رسانی پوست انجام می‌شود بستگی دارد.